Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نگرانی شدید این اتحادیه از یورش‌های اشغالگران اسرائیلی به شش نهاد جامعه مدنی فلسطین را ابراز کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری "وفا"ی فلسطین، جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه مطبوعاتی اظهار کرد: اتحادیه اروپا به شدت بابت یورش ۱۸ اوت اشغالگران اسرائیلی به دفاتر شش نهاد جامعه مدنی فلسطین و اقداماتی که پس از آن در پیش گرفته شدند، از جمله بازداشت و بازجویی از کارمندان این نهادها با هدف محدود کردن فعالیت‌های غیرنظامیان و جامعه فلسطینی در اراضی اشغالی نگران است و این اقدامات را غیر قابل قبول می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در ادامه گفت: یک جامعه مدنی آزاد و قدرتمند برای تقویت ارزش‌های دموکراتیک و راه‌حل "دوکشوری" ضروری است.

همچنین بورل بر پایبندی اتحادیه اروپا به استمرار حمایت‌هایش از جامعه مدنی که در رسیدن به این هدف و اعتمادسازی میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و حمایت جدی از نهادهای غیردولتی جهت دفاع از حق آزادی بیان و تشکیل جمعیت‌هایی در اراضی اشغالی فلسطین موثر هستند، تاکید کرد.

او افزود: همانگونه که قبلا توضیح دادیم، هیچ گونه اطلاعاتی از طرف اسرائیل دریافت نشد که نشان دهد بازنگری در سیاست‌مان در قبال شش نهاد جامعه مدنی فلسطین بر اساس تصمیم اسرائیل برای "تروریستی" خواندن این نهادهای غیردولتی ضروری است.

این مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در ادامه گفت: ما در این خصوص همواره با مسؤولان اسرائیلی و نیز تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شرکایی که رویکرد مشابهی در خصوص تحولات اخیر دارند، صراحت داشتیم و اگر دلایل و شواهد قانع‌کننده‌ای بر خلاف اینها وجود داشته باشد، بر اساس آنها عمل خواهیم کرد.

بورل همچنین افزود: در اینجا اهمیت دارد که تضمین شود قوانین مبارزه با تروریسم به تضعیف جامعه مدنی و عملکرد ارزشمند آن و مشارکت‌هایش در ایجاد نهادهایی عادلانه‌تر و آرام‌تر منجر نشود.

او در پایان نیز بر حمایت اتحادیه اروپا از درخواست آژانس‌های سازمان ملل از رژیم صهیونیستی برای اجتناب از هرگونه اقدامی که به این نهادها اجازه ندهد به فعالیت‌های مهم خود در زمینه حقوق بشر و فعالیت‌های بشردوستانه و توسعه‌ای در اراضی اشغالی فلسطین ادامه دهند، تاکید کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جوزپ بورل ، فلسطین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جوزپ بورل فلسطین مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا جامعه مدنی فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۹۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران قابل قبول است

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۹۰ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۱ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6089438 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم
  • راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب