Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار وحید مجید در دوازدهمین گردهمایی روسای پلیس فتا سراسر کشور در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم اظهار کرد: طی این همایشی که برگزار شد راه‌های ارتباطی پلیس فتا و مردم بررسی شد.

وی با بیان اینکه مردم از دو راه ارتباط با مرکز ارتباطات پلیس فتا و چت آنلاین با این پلیس ارتباط برقرار کنند، اظهار کرد: با توجه به بررسی ها در خصوص ارتباط تلفنی مشکلی وجود نداشت اما درباره شیوه برقراری ارتباط از راه چت آنلاین، مشکلاتی وجود داشت که راهکار هایی برای ارتباط گیری و آسان سازی آن مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس فتا فراجا ادامه داد: مورد دیگری را نیز در نظر داشتیم که در خصوص مسدود کردن حساب هایی است که از آن ها شکایت وجود دارد. در مواقعی که پرونده ای در خصوص کلاهبرداری در پلیس فتا تشکیل می شود، پلیس حساب مورد نظر را مسدود کرده و پس از آن اگر ادله لازم ارائه شد این حساب از مسدود بودن خارج می شود. زمان انجام فرایند رفع مسدودیت کمی زمان‌بر و طولانی بود و برخی در این خصوص با مشکلات مواجه می شدند. بر همین اساس یکی دیگر از موضوعات بررسی شده در این همایش کاهش این زمان بود.

وی در ادامه نیز در خصوص تخلفاتی که در سایت های خرید و فروش لوازم و کالای دست دوم اتفاق می افتد، گفت: به مدیران این سایت ها اعلام کردیم که با کسی تعارف نداریم و جلسات متعددی نیز با آن ها برگزار شده است. تراکنش های بانکی این سایت ها بالا است و این سایت ها باید بر احراز هویت کاربرانشان نظارت داشته باشند.

سردار مجید اظهار کرد: پلیس فتا با موضوعاتی سر و کار دارد که از جمله آن‌ها کلاهبرداری‌های اینترنتی، هتک حیثیت و مزاحمت‌های اینترنتی است. جرائمی که در ارتباط با امنیت عمومی نیز هست از سوی افسران پلیس رصد می‌شود که از جمله آن‌ها فروش سلاح و مهمات در فضای سایبری است.

رئیس پلیس فتا فراجا در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تامین امنیت فضای سایبری در خصوص سلاح و مهمات و اراذل و اوباش اظهار کرد: در باره اقدامات صورت گرفته برای تامین امنیت این فضا بیش از ۲۶۰ صفحه در خصوص سلاح و مهمات و در حوزه اراذل و اوباش بیش از ۲۴۱ صفحه شناسایی، مسدود و پاکسازی شده است.

وی درباره مهم‌ترین جرائمی که افسران پلیس فتا با آن درگیر هستند، تصریح کرد: برداشت‌های اینترنتی و کلاهبرداری‌های غیر مجاز از مهم‌ترین جرائمی است که افسران پلیس فتا به آن رسیدگی می‌کنند.

سردار مجید با بیان اینکه بعد از پیاده سازی رمز دوم پویا دست مجرمان در این خصوص بسته شده است، گفت: در یکسال گذشته شاهد برخی جرائم در داخل کشور در حوزه اپراتورها هستیم. این جرائم به این صورت اتفاق می‌افتد که لینک‌های آلوده برای افراد پیامک می‌شود و اگر افراد آن را باز کنند تلفن همراهشان آلوده می‌شود. در حقیقت مدیریت تلفن افراد به دست هکرها افتاده و از همین راه به مخاطبان تلفن همراه قربانی نیز پیام ارسال می‌کنند و اقدامات مجرمانه انجام دهند. بررسی‌های زیادی در این خصوص صورت دادیم و در همین راستا با وزارت ارتباطات و یکی از اپراتورهای تلفن همراه جلسات برگزار کردیم و امیدوار هستیم که در این خصوص به نتیجه برسیم.

رئیس پلیس سایبر کشور در پایان گفت: در واقع مدیریت تلفن همراه این افراد در اختیار هکر قرار می‌گیرد و از طریق آن می‌تواند به مخاطبین قربانی پیامک ارسال کند و اهداف مجرمانه خود را دنبال کند، در این رابطه بررسی زیاد انجام دادیم و با وزارت ارتباطات و یکی از اپراتورها جلسات بسیاری برگزار کردیم که امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد.

۲۳۳۲۳۳

کد خبر 1665190

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پلیس سلاح گرم فضای مجازی پلیس فتا سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان قدرت نمایی اوباش در رامسر با شلیک پلیس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرهنگ سید جلیل نبوی رستاقی افزود: فردی از اراذل و اوباش شهرستان رامسر در روز‌های اخیر با ایجاد درگیری‌هایی در نقاط مختلف شهرستان رامسر اقدام به ضرب و شتم و جراحت تعدادی از شهروندان نموده بود که به محض اطلاع از موضوع، برابر قانون مبنی بر برخورد قاطع، بازدارنده و مطابق با قوانین با اراذل و اوباش مراتب به استحضار دادستان دادسرای عمومی شهرستان رامسر رسید که ایشان هم بر این مهم تاکید و در این خصوص دستورات قضایی لازم را صادرکردند

وی تصریح کرد: با تشکیل تیم‌های اطلاعاتی و عملیاتی و بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف فنی و اطلاعاتی نهایتا مخفیگاه متهم در یکی از نقاط ییلاقی شهرستان شناسایی و تیم‌های ضربت به محل اعزام که متهم با رویت مامورین بدون توجه به دستور ایست پلیس ضمن در گیری با چاقو بهمراه دوتن از همدستانش به سمت مامورین حمله ور شده که مامورین برای دستگیری این اراذل و اوباش سابقه دار مطابق قانون بکارگیری سلاح با شلیک تیر به سمت این متهم و دو هم دستش را دستگیر نمودند و متهم پس از انتقال به بیمارستان و انجام اقدامات درمانی بهمراه هم دستانش به دادسرا معرفی و با قرار بازداشت تحویل زندان شدند.

سرهنگ نبوی تاکید کرد: امنیت شهروندان محترم رامسر خط قرمز پلیس و مجموعه قضایی شهرستان بوده و هشدار داده می‌شود چنانچه متهمین اراذل و اوباش با اعمال مجرمانه بخواهند به امنیت شهروندان خدشه‌ای وارد کند برابر قانون با آنها برخورد بازدارنده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری اراذل و اوباش در جنوب تهران
  • دستگیری عاملان ایجاد رعب وحشت در باقرشهر
  • وحیدی: تقسیم «استان تهران» در دست بررسی است
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در اهر
  • پایان قدرت نمایی اوباش در رامسر با شلیک پلیس
  • مخلان امنیت در مشهد دستگیر شدند
  • دستگیری ۵ مخل نظم و امنیت در مشهد
  • انهدام باند اراذل و اوباش در شهرستان بابلسر
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی