Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، پایگاه خبری عبری روتر اعلام کرد که با توجه به پیشرفت مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام، دیدار ایال حولاتا، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا لغو شد.

در این گزارش آمده است که لغو دیدار وزیر خارجه آمریکا با حولاتا و برگزاری آن در سطح معاون وزیر درحالی است که تل آویو تلاش گسترده ای در راستای قانع کردن آمریکا برای عدم امضای توافق با ایران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برخی مسئولان صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که در قانع کردن واشنگتن برای عدم امضای توافق هسته ای با ایران شکست خورده اند و اسرائیل اکنون در رویا رویی با ایران تنها مانده است.

بر اساس این گزارش،پیش از این شبکه صهیونیستی کان اعلام کرد که مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی از فشارهایی که تل آویو به دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا آورد تا از برجام خارج شود، پشیمان هستند.

این شبکه اعلام کرد که پشیمانی مقامات صهیونیستی به این دلیل است که ایران و قدرت های بزرگ جهان بار دیگر به سوی همان توافق درحال حرکت هستند اما این درحالی است که تهران پیشرفت گسترده‌ای در برنامه هسته ای خود به ویژه در زمینه غنی سازی اورانیوم محقق کرد و اگر واشنگتن از توافق خارج نمی شد این اتفاق رخ نمی داد.

در این گزارش آمده است که تل آویو فشارهای خود علیه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را افزایش داده است تا خواسته های آن‌ها در هرگونه توافق با ایران در نظر گرفته شود.

بر اساس این گزارش، ایال حولاتا، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با جیک سالیوان، همتای آمریکایی خود گفت وگوهایی درخصوص خواسته های تل آویو داشته است.

از سوی دیگر، روزنامه هاآرتص نیز در گزارشی با اشاره به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین برای دستیابی به یک توافق بر سر احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اعلام کرده بود که اسرائیل مشاور امنیت داخلی خود را طی یک ماموریت فوری به واشنگتن می فرستد تا به دولت آمریکا درخصوص آن چه ضعف‌های آشکار در پیش‌نویس نهایی اتحادیه اروپا می‌داند، هشدار دهد.

این روزنامه افزود: اسرائیل این سند را با دقت مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داده است، درحالی‌که کاخ سفید، شورای امنیت ملی (آمریکا)، وزارت امورخارجه آمریکا و سازمان سیا یا این سند را نخوانده‌اند یا آن را نفهمیده‌اند.

هاآرتص در ادامه با ادعای اینکه "نگرانی‌های اسرائیل موجه و واقعی هستند" نوشت: اما ما از دورانی که گلایه‌های اسرائیل مورد توجه ایالات متحده قرار می‌گرفت، عبور کرده‌ایم. اسرائیل زمانی وارد استادیوم شده است که جمعیت، ورزشگاه را ترک کرده‌اند، چراغ‌ها خاموش و دوربین‌ها جمع شده‌اند. در حقیقت اسرائیل در حال ارائه توضیحات خود به کارکنان سالن غذاخوری و ماموران نظافتچی است و هیچ اثری روی اینکه توافق حاصل خواهد شد یا نه، ندارد.

کد خبر 699972 منبع: ایسنا برچسب‌ها مذاکرات وین هسته‌ای - مذاکرات آمریکا و اسرائیل رژيم صهيونيستى

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مذاکرات وین هسته ای مذاکرات آمریکا و اسرائیل رژيم صهيونيستى هسته ای تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۰۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری گفت که هنوز برنامه‌ای برای سفر رئیس‌جمهور ترکیه به واشنگتن وجود ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گزارش‌ رسانه‌های ترکیه درباره احتمال سفر رئیس‌جمهور «رجب طیب اردوغان» به واشنگتن و دیدار با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را تکذیب کرد.

کربی در نشست خبری روز پنجشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار که درباره احتمال سفر اردوغان به واشنگتن طی دو هفته آینده وجود دارد در حالی که او به تازگی با میزبان یکی از سران حماس بود گفت: «هیچ چیز در برنامه در خصوص سفر رئیس‌جمهور اردوغان وجود ندارد. بنابراین، نظری درباره این مسئله ندارم.»

پیش از این برخی منابع رسانه‌ای از جمله رسانه‌های ترکیه گزارش داده بودند اردوغان روز 9 ماه می برای دیدار با جو بایدن به واشنگتن سفر خواهد کرد. پیش از این روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست‌های بین‌المللی با یکدیگر دیدار کرده بودند اما دو طرف در کاخ سفید دیداری با یکدیگر نکرده‌اند.

روزنامه حریت ترکیه هم امروز جمعه (7 اردیبهشت) گزارش داده که پس از سفر «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین، حماس به ترکیه، برخی از لابی‌های مرتبط با اسرائیل در تلاش بوده‌اند سفر رجب طیب اردوغان به واشنگتن را لغو کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا در ماه ژانویه فروش 40 فروند جنگنده اف‌16 به ترکیه و نوسازی جنگنده‌های موجود اف‌16 آن کشور را تأیید کرده بود.  تأیید این مجوز پس از آن صورت گرفت که آنکارا برای عضویت سوئد در ائتلاف ناتو چراغ سبز نشان داد.

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریماردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه داردکدهای سفر اردوغان به عراقرئیس‌جمهور عراق به اردوغان: تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تحلیل‌گر صهیونیست: السنوار در مدیریت جنگ بر ما برتری دارد
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد
  • موج استعفای مقامات نظامی صهیونیست این‌بار هالیوی را گرفتار می‌کند
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد