Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:02:55 GMT

خراسان جنوبی به ۲۶۰ پزشک متخصص نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۰۶۷۳

خراسان جنوبی به ۲۶۰ پزشک متخصص نیاز دارد

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی "جواد قناعت" در دیدار "بهرام عین‌اللهی" که با هدف بررسی آخرین وضعیت بهداشت و درمان استان در محل این وزارتخانه انجام شد، کمبود شدید پزشک را از مهمترین دغدغه‌های حوزه درمان در خراسان جنوبی عنوان کرد.

وی بر ضرورت توجه وزارت بهداشت به موضوع "کمبود پزشک متخصص" در استان خراسان جنوبی تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه شاهد توسعه فضاهای بیمارستانی و راه‌اندازی بیمارستان‌های جدید در سطح استان هستیم، موضوع کمبود پزشک متخصص به‌ویژه در برخی تخصص‌ها از جمله بیهوشی و زنان و زایمان، محرز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۵ پزشک متخصص سهمیه استان بود، تصریح کرد: این تعداد پزشک در مناطق مختلف استان مستقر شدند و به خدمات‌رسانی مشغول شده‌اند اما نیاز استان را کفایت نمی‌کند.

وی با بیان این نکته که محروم بودن از پزشک متخصص، نشان‌دهنده محرومیت استان است گفت: انتظار ما این است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این موضوع نگاه ویژه‌ داشته باشد و در این زمینه مساعدت کند.

قناعت افزود: علاوه بر پزشک متخصص، خراسان جنوبی در زمینه پزشک عمومی هم با کمبود مواجه است که جبران این کاستی هم مساعدت ویژه وزارت بهداشت را می‌طلبد.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام استان بیان کرد: تسریع در روند اجرای پروژه‌های بیمارستانی در شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان، قاینات، طبس و بخش توسعه‌ای بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند نیاز به تامین اعتبار دارد.

استاندار خراسان جنوبی از دیگر درخواست‌های استان را صدور مجوز و تامین اعتبار ساخت بیمارستان‌های محلی یا مراکز "درمان بستر" در هفت شهر خراسان جنوبی برشمرد و گفت: بنا به ضرورت، احداث مراکز درمان بستر در شهرهای شوسف، دیهوک، درح، عشق‌آباد، آرین‌شهر، قهستان و خضری دشت بیاض از اولویت‌ها و مطالبات است.

وی نوسازی ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی را نیز ضروری خواند و افزود: با توجه به عمر بالای ناوگان اورژانس استان، تامین آمبولانس برای پایگاه‌های تازه ساخت و جاده‌ای و نیز نوسازی ناوگان موجود ضرورت دارد.

قناعت اظهار داشت: برای اینکه پایگاه‌های استیجاری و کانکسی موجود استان را به ساختمان‌های تیپ تبدیل کنیم، به اعتبار و امکانات کافی نیاز داریم.

وی وسعت خراسان جنوبی و قرار گرفتن این استان در مسیر ۲ کریدور اصلی و پرتردد کشور را دلیلی بر نیاز استان به بالگرد اورژانس عنوان کرد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه از تلاش‌های ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حافظان سلامت کشور در مدیریت کرونا و برنامه موفق واکسیناسیون عمومی در یک سال دولت سیزدهم تقدیر کرد.

وی ضمن قدردانی از نگاه عدالت‌محور و محرومیت‌زدایی مجموعه دولت و وزارت بهداشت در تامین سرانه‌های درمانی و بهداشتی در سطح کشور به‌ویژه خراسان جنوبی گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اقدامات درخور توجهی در حوزه بهداشت و درمان استان انجام شده است.

قناعت به آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه در هفته دولت اشاره کرد و افزود: زیرکوه تنها شهرستان استان بود که بیمارستان نداشت اما با عنایت دولت این مشکل به‌زودی رفع می‌شود.

وی بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۹۴ تختخوابی نهبندان هم مرهون نگاه ویژه دولت به مناطق محروم است.

این دیدار با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در تهران انجام شد.

برچسب‌ها بهرام عین اللهی خراسان جنوبی جواد قناعت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری ارتقای نظام سلامت در خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهرام عین اللهی خراسان جنوبی جواد قناعت بهرام عین اللهی خراسان جنوبی جواد قناعت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت خراسان جنوبی پزشک متخصص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت

مرد ۶۷ ساله که در بررسی‌های به عمل آمده و به دلیل تومور وسیع کلیه چپ که چسبندگی زیادی هم به بافت‌های اطراف داشت، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

تیم جراحی این بیمار شامل : آیت اللهی (پزشک متخصص اورولوژی)، احراری (پزشک متخصص اورولوژی)، کیانفر (پزشک متخصص بیهوشی) و پرسنل اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی تفت، آقایان سرخی زاده، طباطبایی و صباغچی بود.

هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

 منبع: روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی تفت

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟