Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اینکه تنها ۹ روز به برگزاری شانزدهمین انتخابات هیأت مدیره خانه سینما باقی مانده است، همچنان حواشی بسیاری از چگونگی برگزاری این انتخابات به گوش می‌رسد، هرچند قرار بود این انتخابات در تاریخ ۲ مردادماه برگزار شود اما بنا به دلایلی که پیش از این به آن اشاره شده بود، برگزاری این انتخابات به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته حائز اهمیت این است که هیأت مدیره خانه سینما با ارسال پیامی به رؤسای صنوف سینمایی از آن‌ها دعوت کرده تا فردا چهارشنبه دوم شهریورماه ساعت ۱۷ در محل خانه سینما گرد هم آیند. هرچند برگزاری جلساتی این چنین می‌تواند روال عادی خانه سینما باشد، اما مباحثی که در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد بسیار اهمیت دارد.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که قرار است در این جلسه امکان ابقای هیأت مدیره فعلی خانه سینما مطرح شود. این در حالی است که چنین جلسه‌ای پیش از برگزاری انتخابات خانه سینما در تاریخ ۲ مردادماه برگزار و از رؤسای صنوف خواسته شده بود که در جلسه مورد نظر به اسامی از سینماگران که در یک لیست ۷ نفره گنجانده شده بود، در روز انتخابات رأی دهند که این مساله با مخالفت برخی از رؤسای صنوف همراه شد.

حال باید دید، در صورت برگزاری جلسه فردای اعضای هیأت مدیره با رؤسای صنوف، روی مساله ابقای هیأت مدیره فعلی به توافق می‌رسند یا خیر. هرچند چنین جلسات و تصمیم‌گیری‌هایی می‌تواند آزادی انتخابات در بزرگترین جامعه صنفی سینماگران را زیر سوال برد.

کد خبر 5570458

منبع: مهر

کلیدواژه: خانه سینما اعضای هیات مدیره صنوف سینمایی تئاتر ایران حضور هنر ایران در جهان محرم 1401 فیلم کوتاه تئاتر شهر کارگردان تئاتر هنرمندان تئاتر خانه هنرمندان ایران فیلم سینمایی نوفل لوشاتو بازیگر سینما فیلم مستند اداره کل هنرهای نمایشی روایت محرم خانه سینما هیأت مدیره رؤسای صنوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری

صادق رئیسی کیا؛ از دیدگاه موازین حاکمیت شرکتی و مدیریت حرفه‌ای برای عضویت در هیات مدیره یک بنگاه اقتصادی ، نام‌ها مهم نیستند بلکه رسم‌ها و خصوصیات مهمند.

به همین بهانه ، برخی از مهمترین خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی‌ها پس از واگذاری آنها را برمی‌شماریم.

برای عضویت در هیات مدیره سرخابی ها نام‌ها مهم نیستند بلکه دارا بودن این خصوصیات مهم است:

تعهد و تجربه برای پیاده‌سازی و نهادینه کردن موازین حاکمیت شرکتی در سرخابی ها

برخورداری از دانش و تجربه برای راهبری سرخابی در صدر باشگاه‌های آسیایی.

برخورداری از تعهد و تجربه برای کار گروهی در هیات مدیره توام با برخورداری از استقلال فکری و رفتاری.
این توانمندی که عضو هیات مدیره بتواند بطور همزمان از یکه‌تازی در هیات مدیره یا تماشاچی بودن در هیات مدیره پرهیز کند نزد هر کسی نیست.
مالکان سرخابی ها باید کسانی را عضو هیات مدیره سرخابی ها کنند که عملا و آشکارا این توانمندی را داشته باشند.

مربیگری نسبت به مدیرعامل و تیم اجرایی با تاکید بر اینکه خود را به هیچ وجه ، رقیب و جانشین مدیرعامل باشگاه ، تصور نکنند.
عضو هیات مدیره سرخابی ها باید مربی مدیرعامل باشد نه رقیب مدیرعامل.
اعضای هیات مدیره و بویژه رئیس هیات مدیره سرخابی ها باید راهبر مدیرعامل باشند نه در کمین جانشینی مدیرعامل.

ترکیب اعضای هیات مدیره سرخابی ها باید برخوردار از دانش مدیریت ، اقتصاد ، حقوق ، مالی و پولی و بورسی ، جامعه شناسی ، بازاریابی ، فناوری اطلاعات ، ورزشی ، رسانه و ارتباطات باشند.
مدیران سیاسی و جناح‌باز ، قومیت‌گرا ، ترسو و بی‌شهامت ، آنارشیست ، بی‌قید در ابعاد اجتماعی و مالی و اجرایی و همچنین مدیران پروازی و ابوالمشاغل‌ها، در این ترکیب نباید بکار گرفته شوند.

فاقد تضاد منافع با باشگاه و ذینفعان

برخورداری از درک و شناخت و همچنین تعهد به پایش مستمر نسبت به باشگاه‌ها و لیگ‌های رقیب و وضعیت رقابت در سطوح داخلی و آسیایی.

تعهد به پرهیز از شهوت و شهرت رسانه‌ای و دوری از رفتارهای رسانه‌ای نسنجیده

تجربه و نیز تعهد به پیاده‌سازی نظام شفافیت مالی و اطلاعاتی در سرخابی‌ها

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900259

دیگر خبرها

  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • میزبانی سه تیم در جام حذفی در هاله‌ای از ابهام!
  • روی این استقلال نمی شود حساب کرد | دو اتفاق باعث اتحاد تراکتوری ها شده است
  • روشن: بازی با تراکتور برای استقلال حکم مرگ و زندگی دارد
  • روز خوش استقلال و پرسپولیس
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان