Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان های ایرنا، یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با این حال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسوولان دولت سیزدهم اعم از رییس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

باز فعال سازی صنایع راکد

یکی از حوزه هایی که طی یک سال گذشته در البرز به همت دولت مردمی شاهد پویایی آن بودیم بخش تولید و صنعت این استان است که بر همین اساس احیای واحدهای تولیدی به عنوان یکی از مهم ترین رویکردهای دولت در دستور کار مسوولان استانی قرار گرفت و شاهد افتخار آفرینی بسیاری در این بخش با بازفعال کردن تعداد زیادی از واحدهایی که سال ها به دلایل مختلفی از فعالیت ایستاده بودند بوده و هستیم.

بر همین اساس این مهم به صورت جدی در دستور کار مسوولان استانی قرار گرفت و با تشکیل کارگروه  احیای واحدهای راکد در شرکت شهرک های صنعتی البرز از یک سو و کارگروه هایی در استانداری البرز و سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان قدم های بسیار بلندی در این بخش برداشته شد

به نحوی که «مجتبی عبداللهی» استاندار البرز پیش از این عنوان کرده بود که رویکرد اصلی دولت مردمی سیزدهم احیای تولید و حمایت از فعالان اقتصادی است و به همین منظور بنا داریم تا با بازدیدهای دوره ای از این واحدها و احصا مشکلات آنها، مسایل این واحدها راتا جایی که در حیطه اختیارات باشد در استان و مابقی را در مرکز کشور پیگیری کنیم.

این در حالی است که به گفته «رامین ربیعی» رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم حدود ۳۲۶ واحد تولیدی در این استان بنا به دلایل متعددی از روند فعالیت خارج که این موضوع سبب بیکار شدن بخش زیادی از نیروی فعال منطقه شده بود.

وی با بیان اینکه فعالسازی واحدهای راکد در اولویت ویژه دولت، وزارت صنعت ، معدن وتجارت  است، افزود: در طول یک سال اخیر  با همراهی تمام دستگاه‌های مسوول در استان و عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، ۱۳۹ واحد تولیدی مجددا فعال‌شده و به چرخه تولید باز گذشته است.

وی اضافه کرد: این واحدهای صنعتی که پیش از این راکد و نیمه فعال بودند با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار و ۳۹۹ میلیارد ریال، زمینه اشتغال‌زایی دوباره برای بیش از چهار هزار نفر را فراهم کرده اند.

ربیعی گفت:  از این تعداد، شهرستان اشتهارد با ۳۸ واحد با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال و اشتغال ۸۷۴ نفر بیشترین سهم و پس‌از آن شهرستان ساوجبلاغ با ۲۶ واحد و سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال و با اشتغال هزار و ۹۲ نفر در جایگاه بعدی قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین شهرستان فردیس با ۲۶ واحد و سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی دوباره برای ۹۱۷ نفر، نظرآباد با ۲۶ واحد و سرمایه‌گذاری ۹۹۹ میلیارد ریال و اشتغال ۳۰۳ نفر و همچنین کرج با ۲۶ واحد و سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال و با اشتغال ۷۹۲ نفر در رده‌های بعدی قرار دارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز خاطر نشان کرد: همچنین احیای دیگر واحدها به عنوان یکی از مهم ترین اولویت های بخش صنعت در استان البرز در دستور کار قرار گرفته که پس از احصا مسایل و مشکلات، زمینه بازگشت به کار دیگر واحدهای تولیدی نیز فراهم خواهد شد.

ربیعی گفت: با پیگیری های دولت و پویایی که امروز برای رونق تولید در کشور شاهد آن هستیم این امیدواری وجود دارد که در آینده نزدیک تعداد بیشتری از این واحدها در تمام استان  به چرخه تولید بازگردند.

وی ادامه داد: به همین منظور بنا داریم تا با اجرای  مشوق هایی از جمله اعمال تخفیف برای واحدهای راکدی که تاکنون نتوانسته اند بدهی های مالیاتی خود را پرداخت کنندبتوانیم مابقی واحدهای تولیدی غیر فعال در این استان را بار دیگر باز فعال سازی کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز به دیگر فعالیت های صورت گرفته در طول یک سال گذشته در بخش تولید و صنعت این استان به همت دولت اشاره کرد و گفت: این استان در بسیاری از شاخص های عملکردی در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری،  دارای رتبه های برتر کشوری و در جایگاه نخست است .

ربیعی گفت: در طول سه سال اخیر و  پنج ماهه نخست امسال،استان البرز رتبه اول کشور را در پرداخت تسهیلات رونق تولید به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: همچنین  تسهیلات برنامه تولید و اشتغال نیز در سه حوزه تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیلات نوسازی و بازسازی و تسهیلات تکمیل طرح‌های نیمه تمام از دیگر اقداماتی است که توسط این سازمان و با حمایت های دولت به سرمایه گذاران و بخش خصوصی ارائه می‌شود که هم اینک این استان با چنین حمایت هایی  توانسته است تعهد کشوری پرداخت این تسهیلات را به صورت کامل انجام داده و به لحاظ عملکردی در این حوزه رتبه نخست کشوری را کسب نماید. 

برچسب‌ها هفته دولت سید ابراهیم رییسی البرز صنعت و معدن و تجارت مجتبی عبداللهی دولت سیزدهم پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت سید ابراهیم رییسی البرز هفته دولت سید ابراهیم رییسی البرز صنعت و معدن و تجارت مجتبی عبداللهی دولت سیزدهم میلیارد ریال واحدهای راکد معدن و تجارت سازمان صنعت دولت سیزدهم یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: رئیسی: آموزش و پروش مسئله اول کشور ماست

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

استاندار قم تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال‌ اهم افزایش خواهد یافت.

آقامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228969 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است