Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-یک مسئول موسسه تحقیقات سرم‌سازی رازی با اعلام ساخت واکسن ORT برای اولین بار در کشور از رونمایی آن در هفته‌های آتی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا‏ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علی شیرازی‌نژاد رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شعبه شیراز در حاشیه بازدید محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس از این موسسه تحقیقات گفت: واکسن «اورنیتو باکتریوم رینوتراکئالORT » که برای اولین بار در کشور در شعبه شیراز این موسسه تحقیقات ساخته شد، در هفته‌های آتی رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رونمایی از واکسن پرکاربرد ORT در صنعت مرغداری بزودیشیرازی‌نژاد افزود: واکسن پرکاربرد ORT در صنعت مرغداری پیش از این تنها تولید خارج از کشور بوده است که اکنون با همکاری اعضای هیات علمی این موسسه و اجرای طرح‌های تحقیقاتی متعدد موفق به ساخت آن شده‌ایم.
به گفته وی، از سال 1387 تا سال 1400 در موسسه رازی روند رو به رشد تولید واکسن‌ها را داشته‌ایم؛ در سال‌های 1398 و 1399 شرایط کرونا باعث شد تا مقداری با کاهش در این زمینه مواجه شویم؛ در سال 1400 بالغ بر 200 میلیون دوز واکسن را تهیه کردیم.
این مقام مسئول به تفاهم‌نامه‌های مشترک مجموعه خود با پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب در خوزستان اشاره و بیان کرد: در حوزه آبزیان با مرکز مذکور طرح‌های مشترکی داریم که منتج به تولید واکسن جدیدی در مقیاس آزمایشگاهی شده است که در آینده نزدیک وارد فاز‌های نیمه‌ صنعتی و صنعتی خواهیم شد.
به گفته وی، در کنار طرح‌های تکمیلی و توسعه‌ای در این حوزه، با داشتن خط تولید واکسن‌های مذکور در شیراز با دانش صد درصد بومی، تولید واکسن‌های موصوف انجام خواهد شد.
شیرازی‌نژاد با بیان این که در موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی شیراز، واکسن‌های باکتریایی و ویروسی دام و طیور تولید و عرضه می‌شود، تصریح کرد: در حوزه بیماری‌های ویروسی واکسن‌های آنفولانزا، نیوکاسل و دوگانه نیوکاسل-آنفولانزا تولید می‌شود و در حوزه بیماری‌های باکتریایی واکسن‌های آگالاکسی و آنتروتوکسمی تولید و عرضه می‌شود.
این مسئول با اشاره به پیشینه بخش تولید واکسن‌های باکتریایی به خصوص آنتروتوکسمی افزود: کارشناسان ما در تولید این واکسن مهارت خوبی داشته و تحقیقات متعدد و کاربردی بسیار سودمندی در ارتقای سطح کیفی واکسن فوق انجام داده‌اند؛ واکسن آگالاکسی نیز منحصرا در شعبه شیراز برای کل کشور ساخته می‌شود و یک دانش کاملا بومی برای این واکسن در این مرکز وجود دارد.
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در شیراز، با بیان اینکه شعبه شیراز در میان سایر شعب موسسه رازی به عنوان تنها شعبه دارای گواهی GMP شناخته می‌شود، ابراز کرد: همکاری تنگاتنگ با اداره کل دامپزشکی به منظور مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، ارتباط مستمر با دانشکده دامپزشکی در خصوص بیماری‌های دام و طیور و آمادگی کامل برای مبارزه با بیماری‌های نو ظهور در سطح جنوب کشور از شاخصه‌های برتری این شعبه است.
وی تولید واکسن در حوزه آبزیان که یکی از دستاورد‌های جدید است، حضور دائم در پدافند غیرعامل استان و حضور مستمر در سطح استان هنگام شیوع بیماری‌ها و اپیدمی‌ها را از دیگر شاخص‌های برتری موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شعبه شیراز دانست.
شیرازی‌نژاد گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به صنعت واکسن و سرم‌سازی کمک کنند و ما از آن استقبال می‌کنیم، زیرا که زمینه برای کار از تولید مواد اولیه تا واکسن‌های نوین بسیار زیاد است، همچنین همکاری با پارک علم و فناوری و استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور بومی‌سازی تجهیزات و مواد اولیه مدنظر قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل در شعبه شیراز کمبود فضا است، اظهار کرد: امیدواریم با حمایت مقامات استانی این معضل برطرف شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واکسن واکسن و سرم سازی رازی موسسه تحقیقات تولید واکسن شعبه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه بهداشت عمومی ادوارد و سینتیای هند منعقد شد.

به گفته عباس استاد تقی زاده رئیس مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت، از آنجایی که موضوع تغییر اقلیم یک موضوع جهانی است و در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی و بین المللی سازی دانشگااه، این تفاهم نامه امضا گردید. دکتر استاد تقی زاده اضافه کرد: این تفاهم نامه به منظور تبادل تسهیلات، دانشجویان و محققان، تدوین و اجرای تحقیقات مشترک، برگزاری برنامه‌های آموزشی مشترک، و توسعه شبکه‌های علمی در منطقه منعقد گردیده است.

وی افزود: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت یکی از مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران است که در سال ۱۴۰۲ با هدف مقابله با یکی از مهم‌ترین چالش‌های قرن حاضر – تأثیرات تغییرات اقلیمی بر سلامت انسان – تأسیس شده است. مأموریت اصلی این مرکز شناسایی، تحلیل و ارائه راهکار‌هایی برای مقابله با این تأثیرات است. با توجه به گستردگی و پیچیدگی موضوع، مرکز تلاش می‌کند تا با استفاده از داده‌های علمی و رویکرد‌های نوآورانه، به بهبود شرایط زیست‌محیطی و بهداشتی جوامع محلی، ملّی و جهانی کمک کند. این مرکز از متخصص‌ترین و خبره‌ترین اساتید و محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انجام ماموریت‌های خود بهره می‌گیرد.

رئیس این مرکز تاکید کرد: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت بر این باور است که همکاری و مشارکت عمیق میان افراد، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، سازمان‌ها و سیاست‌گذاران می‌توان به راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای مقابله با تغییرات اقلیمی دست یافت.

تقی زاده گفت: موسسه بهداشت عمومی ادوارد - سینتیا موسسه علمی در هند است که در حوزه‌های دانش و تحقیقات علمی در حوزه‌های سلامت جهانی، تغییر اقلیم و دیگر زمینه‌های مشترک فعال بوده و به واسطه شبکه دانشگاهی خود در کشور هند و دیگر کشور‌های جهان می‌تواند همکار مناسبی برای مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت باشد.

لازم بذکر است که متن کامل تفاهم نامه همکاری در اینجا قابل مشاهده می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • موتور شش سیلندر بنزینی ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند