Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت در جمع مدیران و کارشناسان تحول اداری دانشگاه‌ها و سازمان‌های وابسته با تأکید بر اهمیت توسعه، ساماندهی و پیشرفت در ساختار سازمانی و اداری بیان کرد: پیشرفت و توسعه پایدار هر سازمانی در گرو داشتن دانش، فناوری و استفاده بهینه و مطلوب از ظرفیت‌ها و امکانات موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر احمد جوانمرد با اشاره به اهمیت و معنای بهره‌وری در ساختار وزارت بهداشت و اجرای آن در چهارچوب قوانین و مقررات تصریح کرد: بهره‌وری را می‌توان استفاده مطلوب و بهینه از امکانات، سرمایه‌ها، منابع و فرصت‌ها در سازمان و یا ارائه‌ خدمات صحیح تعریف کرد و باید به سمتی حرکت کنیم که این مهم را در ساختار سازمانی و اداری وزارت بهداشت عملیاتی کنیم.

وی در ادامه گفت: امروزه جنبه‌های تعالی سازمانی و بهره‌وری جایگاه ارزشمندی نزد مدیران دارد و همه در جست‌وجوی کارایی و اثربخشی بیشتر در ارائه خدمات هستند.

رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت با بیان این‌که بهره‌وری در نظام سلامت در میان‌مدت و بلندمدت باعث رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی می‌شود، اظهار کرد: بدون تردید در حوزه‌های مختلف سلامت، کوشش در شناخت مفاهیم بهره‌وری و سپس تلاش در تعیین عمل مؤثر در افزایش آن، یکی از شرایط ضروری برای تحقق رشد و توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی است که در نهایت باعث پویایی، سلامت و شادابی کشور خواهد شد.

وی همچنین در ادامه بیان کرد: در حوزه سلامت و به‌ویژه در مدیریت پیچیده بهداشتی و درمانی، با عنایت به کمبود همیشگی منابع اعم از مالی، فیزیکی و انسانی، لزوم توجه به ارتقای مستمر کیفیت خدمات و رضایت عموم جامعه، توجه به مقوله بهره‌وری به یک نیاز و رویکرد پایه و اساسی تبدیل شده است.

 دکتر جوانمرد با تأکید بر اهمیت توسعه، ساماندهی و پیشرفت در ساختار سازمانی و اداری بیان کرد: پیشرفت و توسعه پایدار هر سازمانی در گرو داشتن دانش، فناوری و استفاده بهینه و مطلوب از ظرفیت‌ها و امکانات موجود است که در وزارت بهداشت می‌توان به بهترین شکل ممکن تعالی سازمانی را عملی کرد.

وی با اشاره به اهمیت به‌کارگیری فناوری در حوزه‌های مختلف بهره‌وری اظهار کرد: استفاده از هوش مصنوعی و سیستم های خبره در بسیاری از جهات علمی، تولیدات، آموزش و غیره باعث سهولت در انجام آن‌ها شده است و به تعبیری دیگر هدف استفاده از هوش مصنوعی کشف فرآیندهای فکری است که با رفتارهای هوشمندانه مرتبط است و می‌توانند به تنظیم و ساختار سازی اداری و سازمانی کمک‌های ویژه‌ای داشته باشد.

جوانمرد همچنین در ادامه بیان کرد: در این مسیر ابتکار، چابک سازی و پیشرو بودن سیستم بسیار حائز اهمیت است که با بهره‌گیری از فناوری روز دنیا و همچنین با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان کارها را در مسیر تعالی سازمانی و ارتقا بهره‌وری تسریع بخشید.

وی در پایان گفت: علی‌رغم وجود چنین چشم‌اندازی، شناخت منابع رشد بهره‌وری و ایجاد یک دیدگاه مفهومی قابل‌اطمینان در راستای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، همچون گذشته موضوعی با اهمیت است که باید همه این موارد را عملیاتی کنیم تا به رشد و ارتقا سازمان که درنهایت به رشد و تعالی کشور منتج می‌شود؛ برسیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: ابتکار بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال در حوزه پخش و ارسال مرسولات پستی در رویداد «ره‌آورد فناورانه» به‌عنوان برنامه جانبی دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان مقام اول را کسب کرد.

مهدی علی‌نقیان با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در سومین روز از رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان در رویداد ره‌آورد فناورانه مقام اول را کسب کرده‌ایم، اظهار کرد: حوزه فعالیت شرکت لجستیک هوشمند پارس، بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال در حوزه پخش و ارسال مرسولات پستی است.

وی با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر یک سری پروژه با شهرداری اصفهان برای جمع‌آوری زباله‌های تر و خشک انجام داده‌ایم و نتایج مناسبی را به دست آوردیم، اضافه کرد: الگوریتمی که توسعه دادیم، الگوریتم توانمندی است که قادر به حل مسائل به‌صورت بهینه در ابعاد بزرگ است و این موضوع مزیت رقابتی شرکت لجستیک هوشمند پارس شده است.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی اصفهان و عضو هیئت رئیسه شرکت لجستیک هوشمند پارس تصریح کرد: ما در این شرکت می‌توانیم با بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان همکاری کنیم تا بتوانند هزینه‌های خود را با استفاده از این الگوریتم کاهش بدهند.

وی با تاکید بر اینکه این نرم افزار در حوزه مسیریابی وسایل نقلیه است، ادامه داد: مسئله مسیریابی وسایل نقلیه از سال ۱۹۶۰ به بعد در دنیا مطرح شده است و به مرور الگوریتم‌های بهتری در این حوزه توسعه داده شده است.

علی‌نقیان با بیان اینکه ما در این حوزه در دنیا دو رقیب داریم که در آمریکا و کانادا هستند، تاکید کرد: الگوریتمی که توسط این شرکت توسعه داده شده است، به میزان بسیاری از نظر عملکردی قابل رقابت با شرکت‌های خارجی است و می‌تواند مسائل را در زمان بسیار کوتاهی حل کند که این موضوع دستاورد بسیار مهمی است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از این الگوریتم از نظر استفاده برای شرکت‌های حوزه پخش و حوزه ارسال مرسولات پستی می‌تواند بین ۲۰ تا ۳۰ درصد زمان سفر این شرکت‌ها را کاهش دهد و ناوگان حمل آن‌ها را ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهد، افزود: در حال رایزنی با یک سری شرکت هستیم که برای استفاده از این نرم افزار بتوانیم به آن‌ها خدمت‌رسانی کنیم.

کد خبر 750115

دیگر خبرها

  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از بلندترین آسمان‌خراش مسکونی جهان در سال ۲۰۲۸
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه های کشاورزی باید تقویت شود