Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@11:24:03 GMT

همایون شجریان کُردی خواند / انتشار دو آهنگ در یک ساعت

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۱۶۱۷

همایون شجریان کُردی خواند / انتشار دو آهنگ در یک ساعت

‍‍‍‍‍‍

همایون شجریان برای نخستین بار در دورانِ فعالیت هنری‌اش دو آهنگ کُردی اجرا کرده که آنها را به فاصله‌ی حدود یک ساعت منتشر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همایون شجریان روز گذشته و طیِ تقریبا یک ساعت، دو قطعه‌ی موسیقیِ کردی را منتشر کرد. آهنگ اول اثری به نام «مینا گیان» بود که تنظیم آن را آرش گوران انجام داده است و آهنگ دوم «شیرن سوزه» نام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سال‌های گذشته که انتشار تک آهنگ‌ها رواج یافته و جایِ انتشار آلبوم‌های موسیقی را گرفته است؛ این شاید نخستین بار است که خواننده‌ای در یک ساعت، دو آهنگ منتشر می‌کند.

خوانندگان موسیقی ترجیح می‌دهند فاصله‌ای منطقی بینِ انتشار آثارشان باشد تا فرصت مناسب برای دیده و شنیده شدنِ آثارشان وجود داشته باشد. با این حال آهنگِ «مینا گیان» تا این لحظه حدود 230 هزار بار فقط در صفحه‌ی همایون شجریان دیده شده و آهنگ «شیرین سوزه» حدود 260 هزار بار دیده شده است.

 

 

نوازندگان و سازهای نواخته شده در آهنگِ «مینا گیان» عبارتند از: کمانچه: سامان صمیمی، کوزه و بندیر: حسین رضایى نیا، کلارینت: داریوش بیژنی، تکنواز ویُلُن: میثم مروستى، ویلن: میثم مروستی، سامان صمیمى، نیلوفر محبی، رایین نورانی، امین عطایی، نگار فرجی، ویلن آلتو: میثم مروستی، دانیال جورابچى، امین عطایی، نگار فرجی، ویلنسل: مهدی عبدی، یاسمن کوزه گر، کنترباس: هادی اسماعیلی، گیتار باس: پیمان حاتمى، ساختِ صداى پیانو رودز: آرمین خیردان، پیانو رودز: آرش گوران.

صدابرداران این آهنگ رضا فرهادی و پیمان حاتمی هستند. ضبط موسیقی در استودیو کرگدن انجام شده و میکس و مسترینگ آن برعهده رضا فرهادی بوده است.

ضبط آواز در استودیو صبا و از سوی کاوه عابدین انجام شده است.

آهنگ دومی که همایون شجریان تنها به فاصله حدود یک ساعت منتشر کرد، «شیرین سوزه» نام دارد که این اثر هم براساس چند ترانه‌ی کُردی ساخته شده و بازآفرینی و تنظیم آن را آرش گوران انجام داده است.

 

 

سازهای نواخته شده و نوازندگانِ حاضر در این قطعه عبارتن از: کمانچه: سامان صمیمی، فلوت: شقایق صادقیان، کلارینت: داریوش بیژنی، فاگوت: امیرحسین محمدیان، هُرن: مهسا یوسفی نژاد، لیلا بازغى، دف و دایره: حسین رضایی نیا، ویلن: میثم مروستی، سامان صمیمى،نیلوفر محبی، رایین نورانی، امین عطایی، نگار فرجی، ویلن آلتو: میثم مروستی، دانیال جورابچى، امین عطایی، نگار فرجی، ویلنسل: مهدی عبدی، یاسمن کوزه گر، کنترباس: هادی اسماعیلی، تنبک: همایون شجریان.

صدابرداران این اثر رضا فرهادی و پیمان حاتمی هستند. ضبط موسیقی در استودیو کرگدن انجام شده است. میکس و مسترینگ برعهده‌ی رضا فرهادی بوده و ضبط آواز در استودیو صبا و با حضور کاوه عابدین انجام شده است.

نسیم وصل همایون شجریان: من زاده‌ ایرانم جز مهر نمی‌دانمنظر همایون شجریان درباره مرحوم استاد کریم‌خانی +فیلمخوشنویسی که چشمانش را برای شاگردانش از دست داد/ درخواست پیشکسوت موسیقی از همایون شجریانکنسرتی که بلیت‌هایش سر از بازار سیاه درآورد/ بلیت 900هزارتومانی اجرای همایون شجریانسایت بلیت فروشی کنسرت همایون شجریان از دسترس خارج شدهمایون شجریان: آماده برگزاری کنسرت رایگان هستم / گاه فراموشی؛ از موسیقی تنبور تا جَز«رویا نونهالی» بازیگر موزیک ویدئوی همایون شجریان شدجدیدترین آهنگ همایون شجریان را بشنوید

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: همایون شجریان موسیقی همایون شجریان موسیقی همایون شجریان میثم مروستی امین عطایی رضا فرهادی انجام شده یک ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن

نیروهای مسلح یمن تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شب گذشته اعلام کرد پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد آمریکایی «ام‌کیو-۹ »را که در حال انجام فعالیت خصمانه در آسمان استان صعده بود، با موشک مناسب سرنگون کرده است.

نیروهای مسلح یمن امروز ویدیو و تصاویری از عملیات سرنگونی این پهپاد آمریکایی منتشر کرد.

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود یک پهپاد «ام‌کیو-۹ در سواحل یمن ساقط شده و تحقیقاتی در این‌باره درحال انجام است.

طبق گزارش شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی، سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

سریع حدود ۲ هفته پیش اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش به عنوان یاری به مردم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس چهار عملیات نظامی در خلیج عدن با پهپادها و موشک‌های مناسب انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) علاقه قاری قرآن به شجریان و علیرضا قربانی
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است
  • (ویدئو) آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است
  • آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است | ویدئو
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • (ویدئو) آهنگ عاشقانه‌ای که منوچهر هادی برای دخترش خواند