Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:47:00 GMT

ساماندهی حوزه پیامک انبوه ضروری است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۱۹۰۱

ساماندهی حوزه پیامک انبوه ضروری است

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد حاجی ملامیرزایی رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر گزار فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی در جلسه با مدیران عامل شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پیامکی دارای مجوز بر لزوم ساماندهی فعالیت‌های حوزه پیامک‌های انبوه تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پیامکی دارای مجوز از خود را به رسمیت می‌شناسد گفت: سیاست مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی افزایش حمایت‌های مادی و معنوی از شرکت‌های رسمی ارائه دهنده خدمات پیامکی و ممانعت از فعالیت‌های شرکت‌های بدون مجوز و دارای نقش مخرب در فرهنگ عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی ملامیرزایی ضمن تشریح مأموریت وزارت فرهنگ در موضوع حمایت از خانواده و سبک زندگی ایرانی-اسلامی، حمایت از حقوق کودک و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه فضای مجازی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پیامکی رسمی خواست تا طرح‌های ملی خود در این حوزه‌ها را برای اجرا و حمایت با مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی مطرح کنند.

در این جلسه مقرر شد چارچوب بسته حمایتی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پیامکی رسمی، شامل معافیت آنان از مالیات، معرفی به سازمان‌ها و ارگان‌ها برای همکاری و … در آینده نزدیک به تصویب کارگروه پیامکی رسیده و اعلام شود.

در جلسه رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با مدیران عامل شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پیامکی، مدعوین انتقادها و پیشنهادهای خود را در فضایی صمیمی با حاجی ملامیرزایی در میان گذاشتند و مقرر شد محورها و موضوعات مورد بحث در کارگروه خدمات پیامکی مرکز که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود، پیگیری شود.

کد خبر 5570704 فاطمه ترکاشوند

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی کیومرث عباسی قصری معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی تازه های نشر حوزه هنری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران انتشارات کتاب نیستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محرم 1401 عاشورا بازی های رایانه ای انتشارات سوره مهر ترجمه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز توسعه فرهنگ و هنر فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه توکلی، صبح شنبه در همایش گرامیداشت روز روانشناس و تجلیل از فعالین طرح محب در استان کرمان گفت: بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سراسر کشور خدمات سلامت روان و مشاوره روانشناسی را به مردم ارائه می‌دهند که این نشان از ظرفیت، پتانسیل و سرمایه سازمان بهزیستی دارد و مشخص می‌کند که بهزیستی چقدر در این خصوص تلاش و فعالیت کرده است.

وی افزود: به جرأت اعلام می‌کنم سازمان بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه‌ها و متولیان موضوع ارائه خدمات روانشناسی اجتماعی، خدمات بسیاری در حوزه سلامت روان انجام داده که این هم مرهون نیروی انسانی و سرمایه‌های انسانی بسیار ارزشمندی است که در این زمینه در اختیار داشته است.

وی تصریح کرد: بهزیستی در بخش دولتی بیش از ۶ هزار نیروی تحصیل کرده و متخصص در مقاطع مختلف دارد که بضاعت بزرگی است و باید قدرشان را بدانیم.

معصومه توکلی، ادامه داد: در بخش خصوصی نیز بالغ بر چند ۱۰ هزار مرکز خصوصی در سراسر کشور داریم که در موضوعات مختلف اعم از توانبخشی، اجتماعی، معلولین و موضوعات مختلف آسیب دیدگان اجتماعی خدمات ارائه می‌دهند و روانشناس پای ثابت تمامی این خدمات است.

وی افزود: بر اساس آمار استخراج شده از سامانه بهزیستی، حدود ۳ میلیون جلسه مشاوره در این سامانه به ثبت رسیده و بیش از یک میلیون ۳۰۰ هزار نفر به مراکز ما مراجعه کرده اند که این نشان می‌دهد خدمات و توانمندی‌های این مراکز توسط مردم درک شده و جامعه دارد از خدمات ما استفاده می‌کند و فکر نمی‌کنم هیچ دستگاهی با این بزرگی و عظمت وارد این موضوع شده باشد

توکلی، با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان مردمی و حمایتی یکسری خدمات رایگان به مردم ارائه می‌دهد گفت: خط ۱۴۸۰ ما از ۸ صبح تا ۱۲ شب خدمات مشاوره‌ای رایگان به مردم ارائه می‌دهد و متخصصان کارکشته و تحصیل کرده‌ای پشت خط وجود دارند که آماده ارائه خدمات هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و هشتصد هزار خدمت توسط مراکز مشاوره تلفنی رایگان بهزیستی به جامعه ارائه شده است افزود: در کنار مراکز مشاوره دولتی، یاری برگ مشاوره نیز برای افراد بی بضاعت و یا کسانی که توانمندی پرداخت هزینه‌های مشاوره را ندارند در نظر گرفته شده است.

وی افزود: طبق آمارهای موجود در سال گذشته ۸۵۰ هزار نفر از انواع آموزش‌ها از جمله مهارت‌های زندگی، زندگی و خانواده، پنج سال اول زوجین و انواع و اقسام آموزش‌هایی که بهزیستی عمدتاً رایگان و با استفاده از بخش دولتی و خصوصی ارائه داده بهرمند شده اند.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی تصریح کرد: در سامانه تصمیم هم که مخصوص ارائه مشاوره به زوجین به منظور کاهش و کنترل طلاق می‌باشد ۱۶۵ هزار زوج در سال گذشته خدمت گرفته اند و بالغ بر ۷۰۰ هزار جلسه مشاوره ارزیابی غربالگری و خدمات روانشناختی برای این عزیزان برگزار شده که بسیار کار ارزشمندی است.

توکلی، افزود: در طلاق‌های توافقی ما توانستیم بیش از ٢٢ درصد زوجینی که برای طلاق توافقی به توافق رسیده بودند به سازش برسانیم و دوباره به زندگی مشترک خود ادامه دهند.

کد خبر 6090131

دیگر خبرها

  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • شناخت توانمندی‌ها در حوزه آی‌تی در استان زنجان ضروری است