Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس راهور اظهار داشت: طبق گزارش‌های به دست آمده زمانی که واردات خودرو افزایش یافت، میزان تصادفات هم کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایلنا، هادیانفر در نشست تخصصی ارتقای ایمنی عبور و مرور که با حضور روسای پلیس راه و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۵١ درصد فوتی‌ها در صحنه تصادف جان خود را از دست می‌دهند و ۶ درصد در حین انتقال و ۴٣ درصد در بیمارستان فوت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اما مگر چند بیمارستان مجهز به بخش تروما هستند که در لحظه ضربه مغزی را تشخیص دهند بنابراین باید نگاه وزارت بهداشت به بحث تصادفات باید تغییر کند.

رییس پلیس راهور با بیان اینکه سالانه تعداد تلفات جاده‌ای ١٧ هزار نفر است که هزینه مستقیم و غیرمستقیم هر کشته به ۵.۴ میلیارد تومان می‌رسد، گفت: ٧ درصد تولید ناخالص ملی و ٩ درصد درآمد کشور صرف تصادفات جاده‌ای می شوند.

هادیانفر با بیان اینکه به طور جدی پیگیر واردات خودرو بودیم، ادامه داد: طبق گزارش‌های به دست آمده زمانی که واردات خودرو افزایش یافت، میزان تصادفات هم کاهش پیدا کرد و همچنین کیفیت ساخت داخلی هم به دلیل شرایط رقابتی بالا رفت و اساسا اضافه شدن آپشن ایربگ، کروز و افزایش کیفیت کمربندها و ... در خودرو های داخلی زمانی انجام شد که در شرایط رقابتی با خودروهای وارداتی قرار گرفتند.

ییس پلیس راهور با اشاره به افزایش تعداد وسایل نقلیه گفت: سالانه با رشد ١.۵ درصدی جمعیت مواجه هستیم و در حال حاضر ۵۴ میلیون نفر در کشور گواهینامه رانندگی دارند و ٣٨ میلیون وسیله نقلیه موجود است. در حالی که سالانه ١.٧ میلیون وسیله نقلیه به ناوگان ٣٨ میلیونی اضافه می‌شود در ۴ سال گذشته تنها ٧ هزار خودرو فرسوده از رده خارج شده‌است و به همین دلیل است که شهرها شاهد انسداد ترافیکی هستیم و خیابان‌ها در روزهای پیک به پارکینگ تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه از آنجایی که متغیرها و عوامل موثر در بروز تصادفات افزایش یافته باید با افزایش زیرساخت ها تعادلی را بین متغیرها ایجاد کنیم، گفت: امروز تمام مردم کشور کاربر حوزه ترافیک محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه سالانه یک میلیون و ٣٠٠ هزار نفر در دنیا در تصادفات کشته می‌شوند، اظهار داشت: دیگر نمی‌توان عامل تصادفات عامل انسانی، راه و خودرو است در حال حاضر ۵ عامل مدیریت، عامل انسانی، راه، خودرو و قوانین و مقررات در بروز تصادفات تاثیرگذار هستند.

رییس پلیس راهور با اشاره به کنترل تصادفات در کشورهای پیشرفته گفت: طرح زیرو در اعضای اتحادیه اروپا در حال اجرا است و در اجرای این طرح هم موفق بودند نه اینکه شعاری برای خوراک رسانه‌ای بدهد بطوریکه از ضریب ١٨ نفر کشته تصادفات به ١.۵ نفر رسیدند . در ایران در برنامه ششم قرار بر این بود که شاخص به ٣١ درصد کاهش پیدا کند اما به اجرا نرسید.

هادیانفر گفت: در تصادفات کشورمان ٣٠٠ هزار نفر مجروح می‌شوند که ٢٠ درصد آن ها دچار معلولیت خواهند شد و ١٨ درصد فوتی تصادفات افراد کمتر از ١٨ سال هستند .

رییس پلیس راهور با بیان اینکه باید بپذیریم خودروی ملی نه ملی است و نه ایمن ادامه داد: اخیر دو دستگاه خودرو ساخت داخل درتصادف با هم دچار آتش‌سوزی شدند سوال این است که مگر در خودروها تی ان تی کار گذاشتند که در تصادف دچار حریق می‌شوند.

وی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای ایام اربعین گفت: تا به امروز ٢ میلیون نفر در سامانه سماح برای حضور در عتبات عالیات در ایام اربعین ثبت نام کردند که طبق برآوردها ٧ روز قبل از روز اربعین پیک سفر خواهد بود و باید بر روی مدیریت زمان تمرکز کنیم.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که بیشترین تصادفات در شهریورماه رخ می‌دهد چراکه بیشترین سفر مردم در پایان تابستان انجام می‌شود و بیشترین سفر در مسیرهای خراسان رضوی، گیلان و مازندران است.

تماشاخانه

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رییس پلیس راهور پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در بزرگراه ستاری تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رابعه جوانبخت، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب گفت: ساعت ۲۳:۰۰ شب گذشته در محدوده بزرگراه ستاری شمال به جنوب قبل مخبری یک دستگاه سواری تیبا با ۵ وسیله دیگر برخورد می‌کند تا جمع خودروهای خسارت دیده به عدد ۶ برسد.

وی گفت: بلافاصله پس از این حادثه تیم منطقه ۵ پلیس راهور فاتب به همراه عوامل آتش نشانی و نیروهای امدادی در محل حاضر و نسبت به بررسی علل وقوع این حادثه اقدام کردند که مشخص شد این حادثه به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مجاز توسط راننده تیبا بوده است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب اضافه کرد: در این تصادف به پنج خودروی پراید، پژو، ساینا، جک و ۲۰۶ خسارت وارد آمد که خوشبختانه کسی مصدوم نشد.

سرهنگ جوانبخت از همه رانندگان خواست، قبل از حرکت حتماً نسبت به استراحت اقدام و در حین رانندگی از سرعت و سبقت خودداری کرده و تمام حواس خود را به رانندگی معطوف تا شاهد بروز اینگونه حوادث در سطح معابر نباشیم.

کد خبر 6090554

دیگر خبرها

  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران
  • جزییات تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در بزرگراه ستاری تهران
  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند