Web Analytics Made Easy - Statcounter

موزه هنرهای معاصر تهران دوشنبه ۳۱ مرداد ماه میزبان جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های خارجی بود که برای دیدار از نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوال آرت» در محل موزه حاضر شده‌ بودند.

به گزارش ایران اکونومیست، پیش از آغاز این بازدید، عبادرضا اسلامی کولایی (رئیس موزه هنرهای معاصر تهران) ضمن خوشامدگویی به خبرنگاران، در سخنانی گفت: «ما در موزه هنرهای معاصر تهران، حضور و همراهی رسانه‌ها را یک ضرورت می‌دانیم و برای آن اهمیت زیادی قائلیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی اوقات چالش‌ها و نگرانی‌هایی نزد افکار عمومی به وجود می‌آید که اگر نقش اصحاب رسانه نباشد، این چالش‌ها ادامه‌دار خواهند بود.»


در ادامه، بهرنگ صمدزادگان، کیوریتور نمایشگاه مینیمالیسم و کانسپچوال آرت به تشریح دلایل برپایی این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر تهران پرداخت و در این‌ زمینه گفت: «من صرفا یک کیوریتور نیستم، بلکه هنرمند عرصه هنرهای تجسمی هستم. وظیفه هنرمند معاصر این است که نسبت به تغییر و تحولات پیرامون خود واکنش نشان دهد.»

صمدزادگان بیان کرد: «تصور من این بود که با برپایی این نمایشگاه، می‌توانیم به بازخوانی جریان‌های رادیکال هنری که در قرن بیستم پدید آمدند، بپردازیم. مینیمالیسم و کانسپچوال آرت، دو جریان رادیکال و چالش‌برانگیز قرن بیستم بودند که به عنوان واکنشی نقادانه در مقابل زیبایی‌شناسی غالب و هنر آوانگارد ظهور کردند و میراث این دو جریان، تا به امروز هم در هنر معاصر ما مشهود است.»
این محقق اضافه کرد: «این نمایشگاه مشتمل بر ۱۳۱ اثر است که در این میان، ۳۸ اثر برای نخستین بار به نمایش درآمده‌اند. همچنین در میان آثار، تقریبا ۲۰ تا ۲۲ اثر نیز وجود دارند که پیش از این به نمایش درآمده‌ بودند اما نحوه ارائه و چیدمان آنها نادرست بود. این نخستین بار است که این آثار، به شکلی صحیح و مبتنی بر ایده و تئوری خالقان هنرمندشان به نمایش در می‌آیند.»
 



در ادامه، خبرنگاران خارجی با همراهی بهرنگ صمدزادگان، به بازدید از نمایشگاه «مینیمالیسم و کانسپچوال آرت» پرداختند.

در این بازدید، نمایندگان رسانه‌های خارجی چون: آژانس خبری الفرات، خبرگزاری راپتلی روسیه، تلویزیون فونیکس چین، تلویزیون العربی قطر، خبرگزاری EPA آلمان، تلویزیون ZDF آلمان، خبرگزاری AFP فرانسه، آژانس خبری وانا ، موسسه خبری انیکس و... حضور داشتند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: موزه هنرهای معاصر تهران ، نمایشگاه مینیمالسم و کانسپچوال آرت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: موزه هنرهای معاصر تهران مینیمالیسم و کانسپچوال آرت موزه هنرهای معاصر تهران رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر موزه بزرگ خراسان گفت: در این نمایشگاه بیش از ۳۰ نمونه آثار هنری با موضوع روددزی‌های سنتی خراسان به نمایش گذاشته شده است.

علی صفرنژادافزود: موضوع اصلی این آثار برگرفته و اقتباس از نقوش فرهنگی، تاریخی و سنتی و هندسی خراسان و ایران است.

وی گفت: جقه دوزی، قلاب‌دوزی‌های ارومیه و رشت، بلوچ دوزی و آینه دوزی‌های سیستان و بلوچستان، پته دوزی‌های کرمان و سمنان و ... در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

مدیر موزه بزرگ خراسان افزود: این هنرمند در کنار نمایشگاه برپا شده در موزه بزرگ خراسان، به صورت کارگاهی نیز در حال تولید رودوزی‌های سنتی است.

 

دیگر خبرها

  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران