Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@04:44:15 GMT

رشد 11 درصدی برق‌رسانی به صنایع

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۲۲۲۸

رشد 11 درصدی برق‌رسانی به صنایع

مدیر مرکز مدیریت بار و انرژی شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: امسال با هماهنگی خوبی که با وزارت صمت انجام شد و مصوبات کارگشای هیات وزیران و همچنین همکاری و هماهنگی خوب صنایع، تا به امروز برق تحویلی به صنایع بزرگ در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایران اکونومیست از روابط‌عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «مهدی درفشیان مرام» افزود: این رشد برق رسانی در شرایطی رقم خورده که در مقایسه با سال گذشته، صنایع پتروشیمی  بیش از ۳۰درصد، صنایع فولادی حدود ۱۰درصد، صنایع آلومینیومی حدود ۱۸ درصد و صنایع سیمانی حدود ۵ درصد رشد مصرف برق داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخش‌های صنعتی و کشاورزی به‌طورقطع بخش‌های مولد کشور هستند که  امسال توانستیم با همکاری خوب این دو بخش، به نخستین اولویت صنعت برق که حفظ پایداری شبکه برق کشور است دست‌یابیم و هیچ‌گونه قطعی ناشی از کمبود تولید در بخش‌های خانگی و تجاری نداشته باشیم.

مدیر مرکز مدیریت بار و انرژی خاطرنشان کرد:  امسال با برنامه‌ریزی‌های خوبی که در بخش مدیریت مصرف برق (صنعتی، کشاورزی و خانگی)، اقدام‌هایی که در بخش افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها و همچنین تعمیرات نیروگاهی انجام شد، شرایط شبکه برق کشور به‌مراتب از سال گذشته بهتر بود. هرچند همچنان با نقطه ایده‌آل که امکان تأمین همه تقاضای موردنیاز مشترکان صنعتی است فاصله وجود دارد.

درفشیان مرام گفت: هموطنان بداند که استفاده از چند راهکار ساده مثل استفاده از سایبان برای کولرهای آبی و کمپرسور کولرهای گازی می‌تواند بدون ایجاد تغییر در کیفیت سرمای خروجی دستگاه، بین ۲۰ تا ۳۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: استفاده از این راهکار ساده در کنار خاموشی لامپ‌های اضافه در زمان روشنایی روز، در تأمین برق موردنیاز صنایع که بخش مولد کشور هستند بسیار تأثیرگذار است و در پی آن صنایع می‌توانند با دریافت برق بیشتر، تولید خود را افزایش دهند. این امر می‌تواند به طور مستقیم بر رشد اقتصاد ملی و به طور غیرمستقیم بر زندگی همه ما تأثیرگذار باشد.

مدیر مرکز مدیریت بار و انرژی شرکت مدیریت شبکه برق ایران در خصوص راه‌اندازی نیروگاه توسط صنایع گفت: تعدادی از صنایع بزرگ کشور نیروگاه دارند و خود تأمین هستند. تمام برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، روی دریافتی خالص این صنایع از شبکه بوده یعنی هر میزان که خود صنایع نیروگاه داشته باشند به همان میزان می‌توانند مصرف کنند. بعضی از صنایع بزرگ مثل فولاد مبارکه، گل‌گهر و سایر صنایع بزرگ که نیروگاه دارند، به میزانی که خودشان تولید می‌کنند می‌توانند از هرگونه کاهش مصرف برق معاف باشند.

وی ادامه داد: تعدادی از صنایع کوچک در شهرک‌های صنعتی هستند که آنها نیز به سمت خود تأمینی برق رفته‌اند. مجموعه این اقدام‌ها می‌تواند هم‌بار بزرگی از دوش وزارت نیرو بردارد و هم به تداوم تولید محصول خود صنایع کمک کند.

درفشیان مرام گفت: امسال نیز مانند سال گذشته مشترکانی که همکاری خوبی در طرح‌های مدیریت مصرف در بخش‌های صنعتی، خانگی و کشاورزی داشته‌اند، طبق بخش‌نامه‌ها و ضوابط موجود پاداش دریافت می‌کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: انرژی برق ، مصرف بهینه برق ، شرکت مدیریت شبکه برق ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انرژی برق مصرف بهینه برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران شرکت مدیریت شبکه برق ایران صنایع بزرگ سال گذشته مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته

ایسنا/مرکزی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در ۱۱ ماهه سال گذشته، ۹ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشته‌اند و از بیکاری ۷۸۰۰ نفر جلوگیری و برای ۶۵۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد شده و فرایند تولید و اشتغال در استان حفظ شده است.

حجت الاسلام جزائی در گفت و گو با ایسنا، درخصوص اقدامات دبیرخانه اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در سال گذشته، اظهار کرد: استان مرکزی با برخورداری از سه هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی، صنعتی و صنایع بزرگ و مادرتخصصی مرتبط با صنایع نفت و گاز، صنایع خودروسازی و قطعات خودرو، تولید آلومینیوم، نیروگاه حرارتی، پالایشگاه، پتروشیمی، صنایع شیمیایی صنایع تبدیلی و... از قطب‌های صنعتی کشور است.

وی افزود: بر این اساس، ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تلاش می کند در حد توان و اقتضائات قانونی و با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را بویژه در حوزه حقوقی و قضائی مرتفع کند.

جزائی گفت: در این راستا، در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ دستور ترخیص و تعیین تکلیف بیش از ۹۰ درصد کالاهای مورد نیاز بخش تولید که در گمرکات استان به دلایل مختلف رسوب شده بود، صادر و موضوع با پیگیری و مصوبات ستاد استانی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و مساعدت مسئولین استانی تعیین تکلیف شد.

به گفته وی، در سال گذشته مشکلات بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی صنعتی استان در حوزه های مختلف و به ویژه مباحث حقوقی و قضایی، پیگیری و با وجود مشکلات اقتصادی، از تعطیلی و ایجاد مشکل برای ۷۲ واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی ممانعت به عمل آمده است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه آب‌رسانی مجتمع شهدای هزارجریب گلوگاه
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم