Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@05:30:19 GMT

۲۷ شعبه غیر فعال دادگستری استان طی دو سال اخیر فعال شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۲۲۵۲

۲۷ شعبه غیر فعال دادگستری استان طی دو سال اخیر فعال شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی روز سه شنبه در هفتمین جلسه شورای قضائی استان کردستان اظهار داشت: مدیریت عالی دستگاه قضائی در استان کردستان با جدیت در پی رفع اطاله دادرسی است.

وی افزود: برنامه عملیاتی تحول و تعالی قوه قضائیه در استان کردستان باید جامه عمل به خود بپوشاند و اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: در دو سال اخیر و با تلاش‌های معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، ۲۷ شعبه غیر فعال دادگستری استان فعال شد و همچنین ۵۵ شعبه جدید در چارت تشکیلاتی دادگستری استان اضافه شد.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه وضعیت دستگاه قضائی استان مطلوب و رو به رشد ارزیابی شده، لازم است رؤسای سازمان‌های تابعه قضائی و همچنین اعضای شورای معاونین دادگستری استان با عزمی راسخ و در راستای شاخص‌های تعیین شده در سند تحول و تعالی و منویات ریاست قوه قضائیه این مسیر رو به رشد را ادامه دهند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تأکید کرد: عمده ترین و شاخص ترین ملاک‌های ارزیابی معاونت راهبردی قوه قضائیه شامل میزان موجودی و خروجی پرونده‌های شعب، اتقان آرا، درصد صلح و سازش و همچنین متوسط زمان رسیدگی به پرونده هاست که می‌طلبد اعضای شورای قضائی استان با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی، این مسائل را بررسی و درصدد ارتقای آنها باشند.

حجت الاسلام حسینی افزود: از دیگر مشکلات عمده دادگستری استان، موضوع کمبود فضای فیزیکی و همچنین وضعیت ابنیه حوزه‌های قضائی استان است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب این مشکل برطرف شود.

در ادامه این جلسه، حسین نجفی مدیرکل بازرسی و نظارت معاونت راهبردی قوه قضائیه اظهار داشت: مدیران کل معاونت راهبردی قوه قضائیه در بازدید ۳ روزه از حوزه‌های قضائی استان کار همکاران قضائی و اداری استان را رصد کردند.

وی در مجموع عملکرد دادگستری استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ضروری است تا با برگزاری همایش و کمیته‌های مختلف، برنامه تحول و تعالی قوه قضائیه به رؤسای دادگستری و دادستان‌های استان تبیین شود و با هدف گذاری دقیق این برنامه عملیاتی شود.

مدیرکل بازرسی و نظارت معاونت راهبردی قوه قضائیه تأکید کرد: باید با هدف گذاری دقیق به وضعیت مطلوب دست یافت و سند تحول قضائی به صورت کامل و دقیق در استان اجرایی شود.

در ادامه این جلسه مدیران کل معاونت راهبردی قوه قضائیه به ارائه گزارش خود از بازرسی‌های به عمل آمده از حوزه‌های قضائی استان پرداختند و مصوباتی به تصویب رسید.

کد خبر 5570690

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج قوه قضاییه بوشهر هفته دولت ویروس کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان خطبه های نماز جمعه اربعین 1401 آمار کرونا شیوع کرونا اردبیل مشهد خراسان رضوی بیرجند معاونت راهبردی قوه قضائیه دادگستری استان استان کردستان قضائی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضائیه به بندرعباس

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از دادگستری هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضائی، بدون پروتکل‌های مرسوم تشریفاتی، ساعتی پیش وارد «بندرعباس» مرکز استان هرمزگان شد.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضائی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، رئیس عدلیه در راستای صیانت از بیت‌المال و احیای‏ حقوق‏ عامه‏ از یکی از مراکز مهم تجاری صنعتی کشور در استان هرمزگان بازدید خواهد کرد.

همچنین در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضائیه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضائی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بی واسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد
  • سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضائیه به بندرعباس
  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • تعلیق عضو شورای شهر به علت ربودن شهردار
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به علت ربودن شهردار
  • کلنگ زنی شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود