Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به جد پیگیر کاهش سهمیه سوخت مردم سیستان و بلوچستان هستم، گفت: وزارت نفت توان مقابله با مافیای نفتی را ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، استان سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور است که از لحاظ بعد مصافت شهر ها و روستا ها باید مسیرهای طولانی را طی نمود تا به مقصد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین برای مسافرت و تردد در بین شهرها و روستاهای این استان میزان قابل توجهی سوخت مصرف می شود، در حالی که برخی افراد به دلیل مسائل کاری ترددهای زیادی را در بین شهرها دارند و سهمیه قانونی سوخت کفاف رفت و آمدهایشان را نمی دهند و در برخی مواقع مجبور به استفاده از سوخت آزاد می شوند.

با این حال به تازگی وزات نفت در اقدامی کاهش سهمیه سوخت خودروها را تنها در سیستان و بلوچستان کاهش داده است، در ماه گذشته 50 لیتر و ماه جاری هم 50 لیتر از سهمیه کارت های سوخت مردم سیستان و بلوچستان را کاهش داد، که این کاهش قیمت علاوه بر اعتراضات مردمی ، گلایه ها و اعتراضات نمایندگان مردم استان نسبت به این اقدام وزارت نفت را در برداشته است.

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در این خصوص طرح سوال از وزیر داشتم و در نطقی هم این گلایه را از وزیر داشتم که وزرات نفت دارد انتقام مافیای نفت را که توان مقابله با آن را ندارد از استان سیستان و بلوچستان و مردم این استان می گیرد.

سعیدی افزود: هیچ توجیهی وجود ندارد در استانی که پایین ترین مجموعه ناوگان حمل و نقل عمومی را دارد بیایند چنین کاری را بکنند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون نتایج مثبتی در این خصوص از سمت وزارت نفت صورت نگرفته است بیان کرد: به جد این موضوع را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

این نماینده مجلس چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱، در نشست علنی مجلس در نطق میان دستور خود گفت: مسئولان وزارت نفت به چه حقی و با کدامین استدلال سهمیه بنزین مردم استان سیستان و بلوچستان را کاهش داده‌اید، زورتان به مافیای نفت نمی‌رسد انتقام آن را از مردم مظلوم اما سربلند سیستان و بلوچستان می‌گیرید؟ سریع و انقلابی این مصوبه را اصلاح کنید.

وی همچنین در تذکر کتبی به وزیر نفت پیرامون کاهش سهیمه سوخت خودروهای استان نوشت: استانی که فرسوده ترین ناوگان حمل و نقل عمومی و پایین ترین سرانه در آمد در بین همه استان های کشور را داراست چرا باید چنین بی عدالیت را تجربه کند؟  آیا این امر با بند 9 اصل سوم قانون اساسی در تضاد نیست؟

محمد سرگزی نماینده مردم زابل نیز در این خصوص در لایو اینستاکرامی با پایگاه خبری عصرهامون گفت: سوخت گازوئیلی که وارد استان می شود و فراورده های نفتی در طول روز قریب ۳ میلیون لیتر است و براساس اعلام مراجع رسمی مبارزه با قاچاق  میزان قاچاق قریب ۹ تا ۱۱ ملیون لیتر است که طی صحبتی که با وزیر نفت داشتم گفتم؛ اگر تمام مردم ما تمام سوخت خودروهای خود را قاچاق کنند می شود ۳ میلیون اما ۶ میلیون و هشت میلیون دیگر از کجا می آید و لذا قرار نیست که بخاطر مبارزه با قاچاق سوخت ایجاد محدودیت برای مردم استان شود.
 
سرگزی خاطر نشان کرد: امروز استان سیستان و بلوچستان را به عنوان یک استان گردشگری اعلام کردیم در دو سه سال گذشته و به قول معروف محل و حرکت گردشگران اعلام کردیم ولی گردشگری که در استان می آیید  و بنزنین نمی دهیم و برخی از جایگاه های ما کارت های سوخت که باید  در اختیار مردم قرار دهند متاسفانه این کار را انجام نمی دهند و ب این تفاسیر دیگر گردشگری به استان ما نخواهد امد .
 
وی ادامه داد: این موضوع را به جد در حال پیگیری هستیم چرا که مطالبه به حق مردم است و ما هم به عنوان خادم مردم مکلف به پیگیری هستیم و قطعا نتایج این موضوع را به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.
 
سرگزی افزود: این موضوع  را تک تک  نمایندگان استان در مجمع نمایندگان در دست پیگری دارند و جلساتی متعددی را هم برگزار و جلسه ای هم با وزیر نفت اختصاصی علاوه بر این پیگیری های انفرادی که انجام دادیم در قالب مجمع برگزار خواهیم کرد.

عبدالناصر درخشان، نماینده مردم مردم ایرانشهر در مجلس، اجرای طرح کاهش سهمیه سوخت استان سیستان و بلوچستان را طرحی ناکارآمد و غیرمنصفانه دانست و از وزارت نفت خواست تا ضمن ارائه پاسخ مستدل در این زمینه، بررسی مجدد طرح مذکور را در دستورکار قرار دهد.

وی افزود: اولین انتقاد ما نسبت به این طرح از عدم بررسی کارشناسی آن در مناطق محروم است چراکه استان سیستان و بلوچستان از محرومیت  زیاد رنج می‌برد و طرح یاد شده معضلات بسیاری را برای مردم این استان به همراه آورده است.

نماینده مردم مردم ایرانشهر، با انتقاد از این موضوع، خواستار پاسخ مستدل و بررسی مجدد طرح مذکور توسط وزارت نفت شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان کاهش سهمیه سوخت نماینده مردم مافیای نفت وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رشته‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند باید متناسب با نیازهای استان بومی‌سازی شوند تا افراد پس از فراغت از تحصیل بتوانند صدها شغل ایجاد کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در نشست با جمعی از مدیران استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: صف و ستاد باید دو مجموعه هماهنگ باشد و تمام تلاش ستاد باید برای پویایی صف به‌کارگیری شود.

وی افزود: اگر ستاد اهل پویایی و نوآوری بود؛ قطعاً این ویژگی متوجه صف نیز می‌شود اگر این پویایی و نوآوری در مجموعه‌ای وجود نداشته باشد قطعاً آن مجموعه محکوم به روزمرگی است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش مردم در تکمیل عملیات آبرسانی به روستاها خاطرنشان کرد: باید با راهبری درست از توان مردم استفاده کرد چرا که مردم خواهان پیشرفت و توسعه منطقه هستند.

کرمی با اشاره به اینکه اختیار مولدسازی با مجموعه استان است، ادامه داد: مولدسازی دارایی‌ها می‌تواند باعث افزایش درآمد یک دستگاه شود همچنین خدمات بهتری به مردم ارائه دهد. یکی از تاکیدات هیئت دولت این است که با استفاده از مولدسازی دارایی‌ها پروژه‌های نیمه تمام موجود استان را به اتمام برسانیم. مطالعات باید در کف میدان اجرایی شود و پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال استان و مردم ندارد.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند باید متناسب با نیازهای استان بومی‌سازی شوند تا فرد پس از فراغت از تحصیل بتواند صدها شغل ایجاد کند. در اسلام بازنشستگی وجود ندارد و انسان تا هنگامی که زنده است، باید کار کند چرا که این تلاش و کوشش عین عبادت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ◄ رفع مسدودی ۶۰۰۰ کارت سوخت کامیون و اتوبوس
  • سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان