Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: مهلت ارسال آثار به همایش تئاتر مردمی پیاده روی اربعین «روایت عشق» ۱۵ شهریورماه و اعلام نتایج ۱۹ شهریورماه سال‌جاری خواهد بود - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علی‌اصغر دریایی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی اجرای تئاتر ارزشی، از انتشار فراخوان همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت عشق» در استان کردستان خبر داد و اظهار داشت: همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت عشق» از 20 تا 26 شهریور ماه سال جاری در مسیر زوار الحسین در دو کشور ایران و عراق برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع این همایش قیام عاشورا، فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی، شخصیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، مدافعان حرم و روایت‌ها و داستان‌های تاریخ و معاصر در رابطه با پیاده‌روی اربعین  است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه امسال احتمالاً مرز باشماق مریوان نیز برای مسیر تردد زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شود، تصریح کرد: همایش بین المللی تئاتر پیاده روی اربعین با نگاه نذر فرهنگی هنرمندان تئاتر کشور در مسیر زوار الحسین در مسیر دو کشور ایران و عراق برگزار می‌شود.

وی به قالب اجرایی این همایش اشاره کرد و گفت: نمایش‌های خیابانی، نقالی، پرده خوانی و نمایش موکبی قالب اجرایی تئاترهای این همایش است.

دریایی در رابطه با ضوابط و مقررات این همایش عنوان کرد: مدت زمان اثر حداقل 15 و حداکثر 25 دقیقه باشد، محل اسکان و پذیرایی از گروه‌های اعزامی به صورت عمومی همراه با زورا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گروه می‌تواند با یک اثر در بخش‌های ایران و عراق شرکت کند.

وی با اشاره به آخرین مهلت ارسال فیلم آثار به همایش تئاتر مردمی پیاده روی اربعین «روایت عشق» 15 شهریورماه و اعلام نتایج 19 شهریورماه سال‌جاری خواهد بود، خاطرنشان کرد: در مسیر برگزاری این همایش علاوه‌بر برپایی موکب فرهنگی، موکب‌هایی جهت پذیرایی و استقبال از زائران و گروه‌های تئاتری فراهم خواهد شد.

فراخوان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان منتشر شدفراخوان جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک منتشر شد

پوستر نخستین جشنواره ملی خوشنویسی زریبار مریوان رونمایی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان همچنین از رونمایی پوستر نخستین جشنواره ملی خوشنویسی زریبار مریوان ویژه جوانان زیر 20سال خبر داد و اعلام کرد: این جشنواره 13 لغایت 18 شهریورماه سال‌جاری با همکاری شهرداری مریوان و انجمن خوشنویسان استان و مریوان برگزار می‌شود.

دریایی با بیان اینکه هنرمندان عرصه خوشنویسی از هر جهت آراسته به اخلاق و رفتار نیکو و حسنه هستند, یادآور شد: رواج این هنر در میان جوانان و نوجوانان مدنظر پیشکسوتان این عرصه و مسئولان متولی برگزاری این جشنواره باشد.

انتهای پیام/481/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تئاتر مردمی پیاده روی اربعین همایش بین المللی تئاتر استان کردستان روایت عشق سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند

فهرست آثار شصت و چهارمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی با حضور ۲ انیمیشن کوتاه ایرانی اعلام شد.

به گزارش ایسنا، انیمیشن‌های «در سایه سرو» ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی و «آبزی» به کارگردانی شیوا صادق اسدی به نمایندگی از ایران در بخش آثار کوتاه شصت و چهارمین جشنواره انیمیشن انسی در کشور فرانسه انتخاب شدند.

در بخش مسابقه انیمیشن‌های بلند جشنواره انسی ۲۰۲۴ نیز آثاری چون «در جنگل عجایب»، «جریان»، «روح کت آنزو»، «رنگ‌های درون»، «با ارزش‌ترین محموله»، «خاطرات یک خرچنگ»، «وحشی‌ها»، «قایقی در باغ»، «خیالی»، «طوفان» و «منظره» پذیرفته شده‌اند.

سال گذشته انیمیشن کوتاه «یونیفورم ما» ساخته یگانه مقدم در شصت و سومین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی فرانسه موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن کوتاه اول شد. 

جشنواره انیمیشن انسی سال ۲۰۲۴ از تاریخ ۹ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۰ تا ۲۶ خرداد) در فرانسه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند