Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:20:15 GMT

تولید ۲۵۶ مگاوات برق نیروگاه های کوچک مازندران و گلستان

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۲۵۵۲

تولید ۲۵۶ مگاوات برق نیروگاه های کوچک مازندران و گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش موسوی تاکامی بعدازظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به راه اندازی بزرگترین ترانسفورماتور قدرت سه فاز ایران در بابل اظهار داشت: این ترانسفورماتور به دست متخصصان داخلی ساخته شد و از زنجان به بابل منتقل و نصب شده است.

وی با بیان اینکه پست شهدای مدافع حرم در مرکز استان نصب شد، گفت: همچنین پست کامل ۲۳۰- ۶۰ کیلوولت بهشهر نیز راه اندازی شد و این طرح توانست برق بهشهر، کردکوی تا آق قلا را تأمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه در ابتدای سال به مردم استان وعده دادیم، خاموشی را تجربه نکنند، افزود: خوشبختانه تاکنون خاموشی برق در استان نداشتیم و تلاش این است که ۳۰ درصد شبکه پیک بار گلستان و مازندران را با نصب تولیدهای پراکنده تأمین کنیم.

موسوی با اظهار اینکه بزرگترین تولیدکننده برق از واحدهای مقیاس کوچک هستیم، افزود: در سال جاری توانستیم ۲۵۶ مگاوات برق از نیروگاه‌های پراکنده و کوچک برق تولید کنیم و این درحالی که ظرفیت نیروگاه‌های نصب شده ما چهار هزار مگاوات بوده و امسال توانستیم پنج هزار مگاوات نیاز مصرف استان‌های مازندران و گلستان را تأمین کنیم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان یادآور شد: ما نیاز به مدیریت بار و تعریف الگوهای مصرف و تقویت شرکت‌های دانش بنیان داریم و باید شرکت‌های دانش بنیان اشتغال آفرین باشند و این شرکت‌ها در حوزه ساخت تجهیزات و بومی سازی ورود کنند.

وی یادآور شد: همچنین با ارائه الگوی مصرف بهره وری را افزایش دهیم و اکنون الگوی مصرف ۴۰۰ کیلووات ساعت و برای مشترکان خانگی ۵۷۵ کیلووات است و با رعایت الگوی مصرف می‌توان بهره وری را افزایش داد.

وی با اشاره به افتتاح ۱۲ پروژه کلیدی هفته دولت در استان مازندران میزان سرمایه گذاری این طرح‌ها را در استان هزار میلیارد تومان ذکر کرد.

کد خبر 5570823

منبع: مهر

کلیدواژه: برق منطقه ای مازندران کوروش موسوی هفته دولت بوشهر هفته دولت ویروس کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان اربعین 1401 خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اردبیل شیوع کرونا مشهد بیرجند خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۲۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۰۰ نقطه مازندران برای ساخت نیروگاه برق آبی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طاها بابازاده ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این‌که پارسال برای ساخت هفت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت ۳۳.۲۵ مگاوات و تولید انرژی سالانه ۱۳۹.۷۲ گیگاوات ساعت در مازندران سرمایه‌گذار جذب شده است گفت: مطالعات و مقدمات واگذاری ۱۳ نقطه مناسب برای ایجاد نیروگاه برقابی در مازندران انجام شده و فراخوان این ۱۳ نیروگاه نیز منتشر شده است.
محمدطاهر بابازاده افزود: ۱۰۰ نقطه در مازندران دارای پتانسیل ساخت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت مجموع ۴۰۰.۲۸ مگاوات شناسایی شده است که به مرور با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یا خرید تضمینی دولت اجرایی می‌شود. وی گفت: سال گذشته پس از انجام مطالعات و فراهم کردن مقدمات، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ساخت نیروگاه در هفت نقطه از استان منتشر شد که به جذب سرمایه‌گذار انجامید. مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: مطالعات ساخت ۱۳ نیروگاه برق‌آبی دیگر نیز در استان به پایان رسیده و فراخوان این طرح‌ها نیز منتشر شده است. بابازاده گفت: از ۱۳ نقطه‌ای که برای ساخت نیروگاه برق‌آبی در نظر گرفته شده پنج نقطه در رودخانه هراز، پنج نقطه در رودخانه سه‌هزار و سه نقطه در رودخانه دوهزار قرار دارد. این ۱۳ نیروگاه نیز در مجموع توان تولید ۳۷۲ گیگاوات ساعت برق در سال را دارند. وی با اشاره به برخی مسائل پیش روی ساخت نیروگاه‌های برق‌آبی در مازندران، افزود: برای اجرایی شدن این ۱۳ نیروگاه در حال حاضر مهم‌ترین چالش ما با سازمان حفاظت محیط زیست است.

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به این‌که رودخانه‌های هراز، چالوس و دوهزار رودخانه‌های حفاظت شده هستند به دریافت مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست نیاز است

بابازاده افزود: با پیگیری‌های مستمری که انجام شد گزارشی درباره این نقاط تهیه شده و قرار است در اداره کل حفاظت محیط زیست برای اخذ مجوز از طریق سازمان متبوع اقدام شود. کد خبر 6093158

دیگر خبرها

  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • شناسایی ۱۰۰ نقطه مازندران برای ساخت نیروگاه برق آبی
  • ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران
  • ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است