Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:47:28 GMT

دولت از سیاه‌چاله‌های مذاکرات بپرهیزد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۲۶۷۷

دولت از سیاه‌چاله‌های مذاکرات بپرهیزد

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم عزیزی ظهر امروز (سه شنبه، اول شهریورماه) در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور گفت: مجلس یازدهم سومین سال خدمت را سپری می‌کند و بی‌تردید موفقیت‌ها و ناکامی‌هایی در پرونده خدمتی این ایام مجلس ثبت و ضبط شده اما نکته مهم آینده پیش رو است.

وی تصریح کرد: مجلس یازدهم باید با بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های باقی‌مانده تلاش کند که موضوعات مهم، محوری و نیازهای اساسی مردم فهیم و قدرشناس را در اولویت تصمیمات و مصوبات قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: پیگیری ابر مشکل مسکن، تورم افسارگسیخته، بیکاری جوانان و آینده‌سازان کشور و حل مشکل پروژه‌های بزرگ و محرک کشور می‌تواند از اولویت‌های جدی در باقی مانده عمر مجلس یازدهم باشد.

عزیزی دومین موضوعی که مجلس باید مورد توجه جدی قرار دهد را پاسداری و حفاظت از قوانین و مصوبات مجلس دانست و بیان کرد: مجلس باید با رویکرد نظارتی قاطع از فرار قانونی و تفسیر به رأی قوانین توسط مجریان به جد جلوگیری کند.

وی ادامه داد: اقدام مرکز وکلای قوه قضائیه، تفسیر به رأی قانون و تضییع حقوق حقه داوطلبان به هیچ وجه پسندیده نیست و انتظار می‌رود مجلس با رویکردی هوشمندانه و قاطعانه با آن برخورد کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس عنوان کرد: دولت با رویکردی هوشمندانه و فعال در مذاکرات و توافق با طرف‌های مذاکره باید از ورود به هر سیاه‌چاله‌ای که منافع حیاتی ملت ایران را دچار خدشه کند پرهیز کند؛ انتفاع اقتصادی در قالب رفع کامل تحریم‌ها، تعیین تکلیف پرونده پادمانی ایران، تضمین جدی و بازدارنده و جلوگیری از نقض عهدهای مجدد، حفظ عزت و حرمت نهادهای انقلابی و اجرای کامل و جامع قانون راهبردی لغو تحریم‌ها، تقویت و توسعه ظرفیت‌های هسته‌ای کشور و جلوگیری از هرگونه تضعیف احتمالی و برخورد قاطع و عزتمندانه با زیاده‌خواهی‌های برخی کشورها از جمله خطوط قرمزی است که مجلس بر آنها تاکید دارد و خواهد داشت.

عزیزی ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت، گفت: با چه مجوزی به خود اجازه می‌دهید که قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را نه تنها اجرا نکنید بلکه در مقام مطالبه‌گری این افراد از پلیس بخواهید که با آنها برخورد کند. به طور قطع مجلس از این کوتاهی و قصور نخواهد گذشت.

کد خبر 5570811 زينب رجائی

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته دولت ابراهیم عزیزی صحن مجلس مذاکرات هسته ای ایران مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی صحن مجلس ناصر کنعانی محمد مخبر سیدابراهیم رئیسی محمد باقر قالیباف حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم روز صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت قوه قضاییه ایالات متحده امریکا علی بهادری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • راه بیرون آمدن از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!