Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درآمد‌های سازمان امور مالیاتی گفت: از تمام مردمی که برایشان پیامک مالیات خانه خالی رفته، خواهش می‌کنم، اگر خانه شان خالی نیست یا مالکش نیستند، مستقیما به درگاه وزارت راه مراجعه کنند

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو- مهران شفاعتی؛ طی ماه‌های اخیر، دولت مصمم به اجرای قانون مالیات برخانه‌های خالی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمین اساس نیز از طرف سازمان امور مالیاتی، به مشمولین این قانون پیامک‌هایی ارسال کرده است.
گروهی از مخاطبان خبرگزاری دانشجو با ارائه مستنداتی، ثابت کردند، با وجود اینکه خانه‌ای ندارند و یا خانه خود را در سال‌های گذشته فروخته اند، اما باز هم به اشتباه مشمول قانون مالیات برخانه‌های خالی شده اند و به نظر می‌رسد که اطلاعات سازمان امورمالیاتی در بحث خانه‌های خالی هنوز به روز نیست.
در همین راستا خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو پیگیر این مسئله از سازمان امور مالیاتی شده است. محمدتقی پاکدامن؛ معاون درآمد‌های سازمان امور مالیاتی در گفتگوی اختصاصی خود با خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: در ارتباط با خانه‌های خالی اطلاعاتی که مبنای تعیین مالیات شده، اطلاعاتی که از سمت وزارت راه و شهرسازی براساس مقررات ماده ۵۴ مکرر قانون در اختیار سازمان قرار گرفته، یک حکمی هم در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ داشتیم که براساس آن، اطلاعات را تا آذر ماه گرفتیم و مالیاتش را اعلام کردیم. این کار صرفا اعلام مالیات بود و طبق مقررات ماده ۵۴ اطلاعات تکمیلی که در تیر ماه از طرف وزارت برای کل سال حسب مقررات مربوط مالیاتش واصل شد.

اعتراض مودیان مالیاتی
پاکدامن افزود: مودیان به اطلاعات سازمان، معترض بودند و به علت خالی نبودن و یا عدم مالکیت ملک، عدم پذیرش داشتند. ما جلسه‌ای با وزارت راه داشتیم و مقرر شده که کلیه مالکین که اطلاعات برای آن‌ها به سمت سازمان واصل شده و معترض هستند، با ورود به سامانه سازمان، عدم پذیرش شان را اعلام کنند و بعد از آن در همان سامانه به درگاه وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح آن اطلاعات هدایت می‌شوند.

مهلت اعتراض تا ۱۰ شهریور ماه

معاون درآمد‌های سازمان امور مالیاتی ادامه داد: مقرر شده تا ۱۰ شهریور ماه وزارت راه و شهرسازی تعداد واحد‌های مسکونی خالی مودی که ما برایشان مالیات تعیین کردیم، مودیان فرصت دارند تا ۱۰ شهریور به سامانه مراجعه کرده و اطلاعات را اصلاح کنند. ما بعد از ۱۰ شهریور ماه، آن‌هایی که حذف شدند و آن‌هایی که برحسب اعلام ما مالیات پرداخت کردند آن‌ها را کنار می‌گذاریم و برای بقیه مواردی که مشمول شدند و اطلاعات و خانه هایشان همچنان به عنوان خانه خالی است، برگ مطالبه مالیات صادر می‌کنیم که بعد از برگ مطالبه ما، مودیان فرصت اعتراض مجدد ۳۰ روزه دارند که برابر مقررات رسیدگی می‌شود.

به سامانه وزارت راه و شهرسازی و یا سازمان امور مالیانتی مراجعه کنید
وی با بیان اینکه ما در این مرحله حذف مقررات قانونی مالیات را با فرصت یک ماهه اعلام کردیم، گفت: ولی در همین فرصت یک ماهه تمهیداتی اندیشیده شده که اگر چنانچه در سامانه وزارت راه و شهرسازی بروند و اگر ملکی ثبت شده که مربوط به خودشان نیست، در آنجا اصلاح کنند و قابلیت حذف هم پیش بینی شده است. یا اینکه متراژش اشتباه است یا خودشان ساکن هستند و اگر کسی در ملکی  نشسته باشد و در سامانه ثبت هم نکرده باشد، طبق قانون خالی قلمداد می‌شود، برهمین اساس حتما به سامانه مراجعه کنند. وزارت راه حداکثر تا ۱۰ شهریور اطلاعات موارد حذفی را به ما اعلام می‌کند که ما حذف شده‌ها را در مطالبه مالیات مان منظور نخواهیم کرد.
پاکدامن در پایان سخنان خود اظهار داشت: از تمام مردمی که برایشان پیامک مالیات خانه خالی رفته، خواهش می‌کنم، اگر خانه شان خالی نیست یا مالکش نیستند، مستقیما به درگاه وزارت راه مراجعه کنند و یا اینکه از طریق درگاه سازمان امور مالیاتی مراجعه کنند و عدم پذیرش را بزنند، بعد از آن به سامانه وزارت راه هدایت می‌شوند تا بتوانند در آنجا اطلاعات شان را بروزرسانی کنند تا اگر هم خانه کسی خالی نیست، بعضا مطالبه مالیاتی شکل نگیرد، زیرا اگر مطالبه مالیات از طرف سازمان امور مالیاتی شکل گیرد، به فرایند دادرسی می‌رسد که باید تعدیل شود، ولی اگر الان اصلاح کنند، دیگر نیاز به فرآیند دادرسی نیست و اگر وزارت راه اطلاعات را اصلاح کند و به صورت پالایش شده را به ما بدهد و موارد حذفی را اعلام کند. در این صورت ما مطالبه مالیات نمی‌کنیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی مالیات خانه پاکدامن سازمان امور مالیاتی وزارت راه و شهرسازی خبرگزاری دانشجو مطالبه مالیات ۱۰ شهریور ماه خانه های خالی تا ۱۰ شهریور مراجعه کنند مطالبه ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی جداول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که هنوز ابلاغ نشده است، نشان می‌دهد که برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حدود ۱۹ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین بر این اساس وزارت ارتباطات در بخش رشد هزینه‌ای ۱۱ درصد، در رشد سرمایه‌ای ۳۳ درصد و در کل اعتبارات ۳۰ درصد رشد داشته است.

جدول رشد اعتبارات وزارت ارتباطات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳
عنوان دستگاه رشد هزینه‌ای (درصد) رشد سرمایه‌ای (درصد) رشد عمومی (درصد) رشد اختصاصی (درصد) رشد کل اعتبارات
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۱ ۳۳ ۳۰ ۵- ۳۰

برای دستگاه‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است به طوری که پس از ستاد وزارت ارتباطات، بیشترین بودجه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اختصاص دارد و کمترین بودجه به دبیر خانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات مربوط می‌شود و برای شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت نیز اعتباری در نظر گرفته نشده است.

اعتبارات مجموعه‌های ذیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ (اعتبار به میلیارد تومان)
عنوان هزینه‌ای سرمایه‌ای اختصاصی کل
مبلغ رشد مبلغ رشد مبلغ رشد مبلغ رشد
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲,۲۸۴ ۱۱% ۱۷,۱۰۹ ۳۳% ۱۹۰ ۵%- ۱۹,۵۸۴ ۳۰%
پژوهشگاه فضایی ایران ۱۴۶ ۲۴% - ۱۰۰%- ۱۰۰ ۰% ۲۴۶ ۷%
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۵۴۰ ۶% ۱۶۹۱۷ ۴۵% - - ۱۸۴۵۶ ۴۱%
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۴۳ ۱۶% ۱۲ ۵۰۰% ۴۰ ۰% ۱۹۵ ۱۸%
دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ۴ ۱۷% - ۱۰۰%- - - ۴ ۸%-
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۱۰ ۲۱% ۱۶ ۰% - - ۳۲۷ ۱۹%
سازمان فضایی ایران ۹۷ ۵۱% ۱۴۴ ۸۸%- - - ۲۴۱ ۸۰%-
پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ۴۵ ۱۸% ۱۱ ۳۲% ۵۰ ۱۷%- ۱۰۶ ۰%
شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران - - ۱۰ ۰% - - ۱۰ ۰%
شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت - - - - - - - -

بر اساس این گزارش، بودجه در نظر گرفته شده برای پژوهشگاه فضایی ایران ۲۴۶ میلیارد تومان، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۹۵ میلیارد تومان، دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ایران ۴ میلیارد تومان، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۲۷ میلیارد تومان، سازمان فضایی ایران ۲۴۱ میلیارد تومان، پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۰ میلیارد تومان و برای شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت اعتباری در نظر گرفته نشده است.

کد خبر 6087579 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها