Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@12:26:37 GMT

بیش از ۲۶ هزار تن انواع آبزیان از استان بوشهر صادر شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۳۳۷۹

بیش از ۲۶ هزار تن انواع آبزیان از استان بوشهر صادر شد

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر این استان را قطب تولید میگو پرورشی کشور دانست و گفت: در یک سال اخیر بیش از ۲۶ هزار تن انواع آبزیان از استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شده است. - اخبار استانها -

مرتضی بحرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به تولید بچه میگو در 23 کارگاه تکثیر آبزیان در استان بوشهر اظهار داشت: امسال در 23 مرکز تکثیر میگو فعال استان بوشهر با 90 هزار مولد 2 میلیارد و 100 میلیون قطعه بچه میگو تولید شد و در اختیار تولیدکنندگان میگو پرورشی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فعالیت 371 مزرعه پرورش میگو را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: سال گذشته از 5 هزار و 342 استخر پرورش میگو 28 هزار تن تولید شد که هدف‌گذاری امسال 32 هزار تن است.

مدیرکل دامپزشکی بوشهر با اشاره به اینکه این استان بزرگترین قطب تولید پرورش میگو کشور است تصریح کرد: برای جلوگیری از بیماری میگو در اراضی پرورشی اقدامات مهمی انجام شده که همکاری تولیدکنندگان ستودنی است.

بحرانی صادرات آبزیان از استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر بیش از 26 هزار تن انواع آبزیان از استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شده است.

وی با بیان اینکه دامپزشکی در زمینه صادرات و واردات فرآورده‌های پروتئینی نقش مهمی بر عهده دارد ظرفیت مهم استان را 2 آزمایشگاه معتبر ملی برای صادرات و واردات دانست و خاطرنشان کرد: نمونه‌های تشخیصی و کنترل کیفی از دیگر استان‌ها نیز برای آزمایش به استان بوشهر ارسال می‌شود تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر به پرورش و مدیریت بیماری‌های طیور پرداخت و تصریح کرد: در یکسال اخیر بیش از 29 میلیون قطعه جوجه‌ریزی، 147 میلیون واکسیناسیون طیور صنعتی و مراقبت در زمینه کنترل بیماری‌ها در مرغداری‌های استان و در حوزه زنبور عسل نیز 3 هزار مورد بازدید و نمونه‌برداری شده است .

بحرانی نظارت های بهداشتی بر اماکن تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در سراسر استان با نظارت‌های بهداشتی مستمر بیش از  242 هزار مورد بازدید انجام که 11 هزار 118 موارد غیربهداشتی ثبت و پیگیری لازم انجام شد

وی از معدوم بیش از 100 تن فرآورده غیربهداشتی در استان خبر داد و با اشاره به نظارت مستمر در کشتارگاه‌های دام و طیور استان گفت: در یک سال اخیر نظارت بهداشتی بر کشتار 33 هزار راس دام و 12 میلیون و 869 هزار قطعه طیور انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از واکسینه شدن بیش از سه میلیون دام علیه بیماری‌ها خبر داد و بیان کرد: در یکسال اخیر 3 میلیون 182 هزار راس دام تحت واکسیناسیون بیماری‌ها قرار گرفتند.

آبزیان خلیج فارس در خطر انقراض/ وقتی صید بی‌رویه نسل آبزیان را درآورد2000 تن محموله آبزیان استان بوشهر صادر شدبیش از 1200 تن انواع آبزیان از استان بوشهر صادر شد

بحرانی مبارزه با انگل‌های خارجی دام نیز اظهار داشت: با فعالیت تیم‌های سمپاشی دامپزشکی در دامداری‌های استان در دامداری‌ها عملیات سمپاشی انجام شده است.

وی فعالیت مرکز ملی بررسی و تشخیص بیماری‌های میگو که در شهرستان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بیش از 11 هزار آزمایش در این مرکز انجام گرفته است.

انتهای پیام/190/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تن انواع آبزیان از استان بوشهر مورد اشاره قرار مدیرکل دامپزشکی بیماری ها سال اخیر هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۳۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، فاطمه زارعی امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت، اظهار کرد: پیرو هشدار سطح زرد روز گذشته و به دلیل نفوذ و تقویت فعالیت توده‌های ناپایدار جوی، برای روز پنجشنبه و جمعه هشدار سطح نارنجی صادر می‌شود.

کارشناس مسئول هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از عصر روز پنجشنبه شدت باد و گرد و خاک، رعد و برق شدید، وقوع رواناب، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، صاعقه، بارش تگرگ و تشکیل مه در مناطق کوهستانی متصور است.

زارعی ادامه داد: ناپایداری جوی در شهرستان‌های طبس، بیرجند، خوسف، سربیشه، نهبندان، قائنات، زیرکوه، بشرویه، سرایان و فردوس پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: به همشهریان توصیه می‌شود از تردد و سفرهای غیرضروری، اتراق در مسیر رودخانه‌های فصلی و مناطق کوهپایه‌ای، کوهنوردی و چرای دام خودداری کنند و همچنین کشاورزان، گلخانه‌داران و دامداران جهت حفظ محصولات باغی و دام خود آمادگی لازم را داشته باشند.

کد خبر 749410

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • پخت ۱۰ کیلو چلو میگو توسط آشپز مشهور هندی (فیلم)