Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@16:19:58 GMT

توجه به شفافیت در شورای ششم ارومیه

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۳۷۴۶

توجه به شفافیت در شورای ششم ارومیه

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: نرم‌افزار شفافیت باید هر چه زودتر مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، توحید علی نژاداصل امروز _سه‌شنبه یکم شهریورماه_ در هشتاد و پنجمین صحن علنی شورای اسلامی شهر در خصوص ضرورت رفع مشکلات هسته مرکزی شهر و محدوده تاریخی تعیین شده از سوی میراث فرهنگی، اظهار کرد: میراث فرهنگی به بخشی از بافت فرسوده شهری به‌نام بافت تاریخی حساسیت نشان می‌دهد که در اثر آن هسته اول شهر قفل شده است، اما در برابر تخریب ساختمان‌های تاریخی انگشت شمار این شهر تمام افراد سکوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مجموعه فرهنگی ورزشی استخر شهرداری، ادامه داد: استخر شهرداری علی‌رغم نزدیک شدن به پایان تابستان و همچنین وضعیت کرونا و اجازه فرمانداری، همچنان تعطیل است، از این رو هرچه سریع‌تر باید در خدمت شهروندان و عموم کارکنان شهرداری قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: نرم افزاز شفافیت مالی آماده شده و از نظر موضوعات مالی شفافیت لازم وجود خواهد داشت و تمام اتفاقات مالی توسط نرم‌افزار انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: چارت خزانه‌داری متمرکز باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود تا شاهد اجرای کامل این موضوع و نرم افزار مربوطه در مدیریت شهری باشیم.

کد خبر 599021

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شفافیت سامانه شفافیت شهرداري اروميه شورای شهر ارومیه شورای اسلامی شهر ارومیه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت، ظهر پنج شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: عملکرد شورا سال گذشته بسیار خوب بوده است.

وی تصریح کرد: سیاست دولت پیاده سازی گفتمان امام در راستای تعالی هویت اسلامی ایرانی بوده که در این راستا کارهای زیرساختی آغاز شده و در کنار آن توجه ویژه مجموعه کارکنان دولتی به موضوعات فرهنگی مورد تاکید است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: نمونه آن فعال شدن جلسات شورای فرهنگ عمومی در سطح استان بوده که در سال‌های گذشته این جلسات اینگونه منظم برگزار نمی‌شده است.

قناعت با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی در واقع قرارگاه سیاستگذاری فرهنگی در استان است، گفت: در این شورا بایدها و نبایدها در حوزه فرهنگی مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و در نهایت خروجی آن موجب مصوبه شورا می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در سال گذشته اتفاقات خوبی در این شورا افتاده که یکی از آنها پاسداشت زبان فارسی بوده و در این زمینه شورای پاسداشت زبان فارسی فعال‌سازی شده است.
قناعت ادامه داد: با توجه به مصوبه شورای فرهنگی عمومی، شهرداران و دستگاه‌های اجرایی باید قانون پاسداشت زبان فارسی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید جلسات شورا جدی گرفته شود و متناسب با دستور کار افراد وارد این جلسه شوند، گفت: نباید مسیر جلسات عوض شده چون اینجا قرارگاه سیاست گذاری فرهنگی است که بر اساس اسناد بالادستی و موضوعات بومی سیاست‌ها و اولویت‌ها در استان مشخص می‌گردند و دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرنگی که در خط مقدم این جبهه فعالیت دارند باید دستورالعمل‌های این جلسه را رعایت کنند بنابراین نباید وارد جزئیات شویم.

استاندار خراسان جنوبی از اعضای این جلسه خواست توجه ویژه‌ای به جلسه داشته و خالی از ذهن وارد آن نشوند و با مطالعه وارد شوند.

قناعت به دیگر عملکردهای مثبت شورای فرهنگی عمومی استان اشاره داشت و افزود: طرح کنشگران عفیفانه بزرگداشت بزرگان استان تهیه نقشه مهندسی فرهنگی که بر اساس سند بالادستی تهیه شده و در مرحله رونمایی قرار دارد پیوست فرهنگی گردشگری از جمله این موارد است.

استاندار خراسان جنوبی به ساخت موزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: قبل از توجه به ساخت این مکان که البته بسیار مهم است باید ابتدا دغدغه مسئولان کشور را نسبت به این رخداد بزرگ و این معجزه الهی جلب کنیم.

قناعت با بیان اینکه این موضوع باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود و در انعکاس آن مسئولان در سطح ملی پای کار باشند، اضافه کرد: اعتبارات مربوط به این موضوع ملی بوده بنابراین دستگاه‌های مربوطه باید در سطح ملی مطالبه‌گر این امر باشند.

وی در خصوص الزامات فرهنگی تحقق شعار سال گفت: تولید محتوا برای فعالان کسب و کار برگزاری همایش‌های کنشگران مردمی در حوزه اقتصاد و همچنین استفاده از ظرفیت مساجد برای تبیین برخی از موضوعات در جامعه از جمله پرهیز از اسراف از جمله و توجه به تولیدات داخلی این الزامات است.

استاندار خراسان جنوبی به طرح نور اشاره داشت و یادآور شد: خروجی اجرای طرح نور نباید طرحی تنها سلبی باشد و تنها مربوط به نیروهای فراجا نیست.

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی می‌تواند یک استان نمونه از لحاظ فرهنگی برای دیگر استان‌های کشور باشد، خاطرنشان کرد: در این راستا باید همه تلاش کنند.

کد خبر 6088470

دیگر خبرها

  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است