Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهم‌ترین حوادث روز سه شنبه یکم شهریورماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جزئیاتی درخصوص سارقان مسلح گروگان‌گیر در محور شیراز - کرمان

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: سارقان مسلح پس از سرقت سواری تویوتا و مجروح کردن سرنشین و همچنین گروگان گرفتن راننده، با تیزبینی پلیس در محور شیراز - کرمان زمین‌گیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: با اعلام گزارشی مبنی بر سرقت مسلحانه خودرو و آدم ربایی در یکی از خیابان‌های شیراز، ماموران انتظامی سریعا برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه و تحقیق از شاهدان عینی مطلع شدند که ۲ نفر جوان حدودا ۲۵ ساله با اسلحه کمری قصد سرقت یک سواری ویتارا داشته‌اند که پس از ناکامی به سمت یک تویوتا کمری که در کنار خیابان پارک و زن و شوهری در آن بوده رفته و اقدام به تیراندازی کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: سارقان مسلح پس از مجروح کردن سرنشین (زن) با اسلحه کلت، خودرو کمری را سرقت و همسر وی را با تهدید گروگان و به سمت خروجی شیراز متواری می‌شوند.

سردار حبیبی با بیان اینکه در طول مسیر سارقان فرد گروگان گرفته را با سلاح سرد مجروح و او را از خودرو پیاده می‌کنند، تصریح کرد: سریعا طرح مهار اجرا و با اقدامات فنی و تخصصی و همچنین استفاده از یک فروند بالگرد، تویوتا کمری مسروقه در محور مواصلاتی شیراز-کرمان شناسایی و دستور ایست صادر شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه سارقان مسلح پس از طی مسافتی تعقیب و گریز به سمت ماموران تیراندازی می‌کردند، گفت: با تدابیر و اقدامات فنی، در یک عملیات پیچیده و با هوشیاری کامل هر دو سارق مسلح دستگیر و خودرو مسروقه نیز کشف شد.

او با بیان اینکه راننده و سرنشین خودرو روانه بیمارستان و حال عمومی آنان رضایت‌بخش است، گفت: در بازرسی از متهمان یک قبضه اسلحه کمری به همراه مقداری مهمات مربوطه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه علت این حادثه و گروگان‌گیری فقط سرقت خودرو بوده است، گفت: برخورد با مخلان نظم و امنیت و سارقان و هنجارشکنان به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار دارد.

هلاکت قاچاقچی و کشف ۱۱۲ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۱۲ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک سواری پژو در شهرستان داراب خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، امروز یکم شهریور مأموران انتظامی شهرستان داراب هنگام ایست و بازرسی مقطعی و کنترل خودرو‌های عبوری در محور بندرعباس-شیراز به یک سواری پژو ۴۰۵ حامل ۳ نفر مذکر مشکوک و دستور ایست دادند که بدون توجه اقدام به فرار کردند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با رعایت قانونی به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی و با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این ماموریت یکی از قاچاقچیان بر اثر اصابت تیر به هلاکت و ۲ سرنشین دیگر نیز دستگیر شدند، گفت: در بازرسی از این خودرو ۱۱۲ کیلو تریاک کشف شد.

سردار حبیبی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: پلیس استان فارس با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی قاطعانه با مخلان امنیت مقابله کرده و اجازه فعالیت‌های مجرمانه به قاچاقچیان و سوداگران مرگ را نخواهد داد.

کشف خودرو سرقتی در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از کشف یک دستگاه خودرو مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار کرد: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۲ مطهری جهرم هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی، به یک خودرو پراید بلاصاحب مشکوک و با استعلام از سامانه مطلع شدند که این وسیله نقلیه حدود ۱۲ ساعت پیش از شهرستان گراش سرقت شده است.

او با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق با جدیت ادامه دارد، از شهروندان خواست: توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی بگیرند و هرگونه مورد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

دستگیری سارقین و کشف ۲۲ فقره سرقت در استهبان

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان از دستگیری ۲ سارق و کشف ۲۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور بیان کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از اماکن خصوصی در سطح شهرستان استهبان، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: مأموران انتظامی با انجام اقدامات تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ سارق را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان اضافه کرد: متهمان در تحقیقات پلیسی و بازجویی اولیه به ۲۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند.

سرهنگ اکبرپور با بیان اینکه در این خصوص یک نفر مالخر دستگیر و تعدادی اموال مسروقه نیز کشف شد، تصریح کرد: هر ۳ متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف قرص‌های قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۵ هزار عدد قرص خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران کلانتری ۱۱ زند شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در یکی از محلات حوزه استحفاظی در مغازه خود اقدام به توزیع انواع قرص غیرمجاز می‌کند که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن محل، ۵ هزار عدد انواع قرص خارجی قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، اظهار کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ شجاعی با هشدار در خصوص عواقب مصرف دارو و مکمل‌های غذایی بی‌کیفیت و تقلبی قاچاق، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

پتو‌های خارجی قاچاق در کازرون متوقف شد

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۴۲۴ تخته پتو خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار کرد: ماموران پاسگاه کنارتخته کازرون هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک خودرو وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۴۲۴ تخته پتو خارجی قاچاق و بدون هرگونه مجوز قانونی کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کازرون ارزش کالا‌های مکشوفه را برابر نظر کارشناسان ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: متهم به همراه پرونده تشکیل شده تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۵۰۲ قوطی انواع پودر بدنسازی قاچاق در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف ۵۰۲ قوطی انواع پودر بدنسازی به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی اظهار کرد: ماموران انتظامی کوه‌چنار هنگام گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو حامل بار مشکوک و با هماهنگی قضائی نسبت به توقیف و انتقال آن به مقر انتظامی اقدام کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از آن ۵۰۲ قوطی انواع پودر بدنسازی در مارک‌های مختلف که خارجی و قاچاق بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوار

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک دستگاه خودروی سواری ساینا و کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه خودروی سواری ساینا مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو تعداد ۵۲۸ قوطی انواع نوشیدنی خارجی و ۴ دستگاه ماینر قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر با نظر کارشناسان، یک میلیارد ریال برآورد شده است.

تشریح نتایج اجرای طرح ارتقای امنیّت اجتماعی در مهر

فرمانده انتظامی مهر نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیّت اجتماعی در مرداد ماه امسال را تشریح کرد.

سرهنگ بهادر رزمجویی بیان کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف ناامن کردن محلات جرم خیز برای مجرمان، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقاء احساس امنیّت در بین شهروندان، توسط یگان‌های انتظامی شهرستان مهر در مرداد ماه اجرایی شد.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح، مأموران موفق به شناسایی و دستگیری ۱۱ سارق سابقه‌دار و کشف ۲۷ فقره انواع سرقت شدند، گفت: کشف ۷ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، دستگیری ۷۳ نفر متهم تحت تعقیب، توقیف ۴۷ دستگاه وسائل نقلیه متخلف، کشف ۲ قبضه سلاح غیرمجاز، کشف ۱۰۰ رأس احشام قاچاق، ۱۰ هزار لیترسوخت قاچاق به همراه انواع کالای قاچاق و مسروقه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

دستگیری سارق و کشف ۱۵ فقره سرقت در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از دستگیری یک سارق سابقه‌دار با اعتراف به ۱۵ فقره سرقت موتورسیکلت و اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت و اماکن خصوصی در سطح شهرستان، مأموران انتظامی تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری سارق آغاز کردند.

او با اشاره به شناسایی یک سارق سابقه‌دار در بستر فرآیند تحقیقات میدانی پلیس آگاهی، تصریح کرد: ماموران طی یک عملیات ضربتی متهم را در مخفیگاهش دستگیر و دو دستگاه موتورسیکلت مسروقه را نیز کشف کردند.

فرمانده انتظامی خرامه با اشاره به اعتراف سارق به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی و موتورسیکلت، افزود: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق کالا حوادث و انتظامی دستگیری سارق فرمانده انتظامی استان فارس فرمانده انتظامی شهرستان شهرستان خبر ماموران انتظامی مأموران انتظامی یک میلیارد ریال اماکن خصوصی اماکن خصوصی دستگیری سارق اقدامات فنی خارجی قاچاق سارقان مسلح مرجع قضائی فقره سرقت اجرای طرح کوه چنار یک سواری کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۳۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو فوتی در واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ فرمانده انتظامی بندرخمیر گفت: ماموران یگان امداد بندرخمیر هنگام گشت زنی در یکی از جاده های مواصلاتی شهرستان، به یک دستگاه خودرو وانت نیسان پلاک مخدوش و حامل سوخت قاچاق مشکوک شده و دستور توقف دادند.
سرهنگ علی اکبر مرادی افزود: راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس و علائم هشدار دهنده، با افزایش سرعت فرار کرد که پس از طی مسافتی به دلیل عدم توانایی راننده در کنترل خودرو واژگون و دچار حریق شد.

بیشتر بخوانید؛ مهار آتش سوزی یک باب مغازه در بندرعباس
وی گفت: در این حادثه راننده و یک نفر از سرنشینان آن در دم فوت کردند و سرنشین دیگر به بیمارستان منتقل شد.
فرمانده انتظامی بندرخمیرافزود: زوایای مختلف وقوع این حادثه در حال بررسی است که نتیجه نهایی متعاقباً اطلاع رسانی می شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • دو فوتی در واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق، فوت راننده و سرنشین آن را رقم زد
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در بندرخمبر
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • توقیف کامیون حامل ۱۲۰ رأس دام قاچاق در زاوه
  • کشف ۱۳ گوسفند قاچاق در خودرو سواری
  • توقیف کاروان خودروهای شوتی در دشتستان
  • از توقیف سیترون ۱۷ میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق