Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:38:50 GMT

آموزش مهارت به زندانیان راهکاری برای کاهش تکرار جرم است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۴۵۵۱

آموزش مهارت به زندانیان راهکاری برای کاهش تکرار جرم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی بعد از ظهر سه شنبه در مراسم اختتامیه مسابقات آزاد مهارت زندانیان فارس، گفت: با راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال درون زندان‌های فارس، وضعیت حرفه آموزی و اشتغال بسیار خوب و مناسب است.

او افزود: هدف از راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال، پیشگیری از وقوع جرم است و طی بررسی‌های معاونت پیشگیری، افرادی که در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند در درون زندان جرمی مرتکب نشده و بازگشت مجدد به زندان ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری فارس اضافه کرد: زندانی خواسته یا ناخواسته وارد زندان می‌شود اما بیشترین آسیب را خانواده زندانی می‌بیند.

موسوی بیان کرد: از دیگر اهداف ما علاوه بر اشتغالزایی، ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌های زندانیان است که اکثر آنان توان و بضاعت مالی ندارند و در تنگنا هستند.

رئیس کل دادگستری فارس ادامه داد: با همکاری انجمن‌های حمایت زندانیان برای خانواده‌های زیر پوشش انجمن اشتغال پایدار ایجاد می‌شود تا آسیب‌های اجتماعی و مشکلات ناشی از مسائل اقتصادی متوجه این خانواده‌ها نشود.

رئیس شورای قضائی فارس گفت: هدف دادگستری و سازمان زندان‌ها این است که شاهد حضور گسترده مراکز فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها باشیم و بزودی تفاهم نامه همکاری بین دادگستری و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای منعقد می‌شود تا با کسب مهارت زندانیان و اشتغالزایی برای آنان، مجموعه قضائی استان نیز تأسیسات حقوقی به زندانیان واجد شرایط اعطا کرده و زمینه آزادی مددجویان بیشتر از گذشته فراهم شود.

او اظهار کرد: سازمان زندان‌ها، یکی از سازمان‌های موفق قوه قضائیه است که تاکنون توانسته اقدامات خوبی در زمینه رعایت حقوق شهروندی و باز اجتماعی کردن زندانیان در زندان‌ها انجام دهد.

رئیس کل دادگستری فارس افزود: استفاده از پابند الکترونیک در زندان‌ها رشد ۳۰۰ درصدی در استان داشته است و این تسهیلات قضائی توسعه می‌یابد.

حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: امروز شاهد فعالیت‌های حرفه آموزی در همه زندان‌ها در رشته‌های مختلف خیاطی، چرم دوزی، جوشکاری، برق ساختمان، صنایع دستی، گلخانه و… هستیم و این مهارت‌ها باید با همکاری مراکز فنی و حرفه‌ای استان توسعه یابند تا شاهد کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها باشیم.

کد خبر 5571051

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری فارس سيد كاظم موسوي زندان بوشهر هفته دولت ویروس کرونا اربعین حسینی کرمانشاه گرگان اربعین 1401 خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیوع کرونا مشهد اردبیل قزوین خراسان رضوی زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز

ایسنا/البرز رئیس کل دادگستری استان البرز در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر کرج با وی بر لزوم نظارت درون سازمانی تاکید کرد و متذکر شد: در صورت مشاهده تخلف و بزه، دستگاه قضایی بدون اغماض ورود و برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری البرز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج با حضور در دادگستری استان البرز با رئیس کل دادگستری دیدار و گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های شورای شهر در سال گذشته و این دوره شورا ارائه کردند.

حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری البرز در این نشست یکی از ویژگی‌های بارز استان البرز را تعامل، همکاری و هم افزایی اجزای مختلف مدیریتی استان دانست و با اعلام اینکه از آغاز فعالیت خود در استان، افزایش تعاملات با سایر بخش‌ها را با حفظ استقلال دستگاه قضایی سرلوحه اقدامات مجموعه قضایی قرار داده است تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه تعاملات و همکاری بین دستگاه قضایی و سایر مجموعه‌ها اعم از اجرایی و شهری به منظور شناسایی و حل مشکلات را به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم استان البرز یاد می‌کند.

وی اجرای طرح پارکرود در اراضی آزادسازی شده رودخانه کرج، تعطیلی زندان رجایی شهر و پیگیری رفع مشکل سند اراضی اسلام آباد را از مصادیق همکاری دستگاه قضایی با مدیریت شهری بیان کرد و افزود: مطمئنا اگر همکاری سازنده بین همه دستگاه‌ها نباشد انجام بسیاری از ماموریت‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

نقش مدیریت شهری در کاهش پرونده‌های حقوقی

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه افزایش ورودی پرونده‌ها یکی از معضلات دستگاه قضایی است، تصریح کرد: برخی از این پرونده‌ها با همکاری و انجام وظایف مدیریت شهری و با اقدامات پیشگیرانه قابلیت کاهش دارد به عنوان نمونه بخشی از پرونده‌های حقوقی استان، اختلافات مرتبط با مشارکت در ساخت یا پیش فروش است که شهرداری می‌تواند با انجام وظایف قانونی خود در این زمینه کمک کند تا شاهد کاهش ورودی باشیم.

پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز

وی در ادامه با اشاره به موضوع تعطیلی زندان رجایی شهر و بحث انتقال مدیریت زندان قزلحصار به عنوان مصوبات سفر ۱۷ فروردین سال گذشته رئیس قوه قضائیه به استان البرز متذکر شد: یکی از این مصوبات که مربوط به تعطیلی زندان رجایی شهر بود انجام شد اما در مورد زندان قزلحصار، نظر مجموعه قضایی استان با توجه به محدودیت‌های فضای فیزیکی ندامتگاه‌های البرز، انتقال مدیریت آن از تهران به استان البرز است.

وی در پایان بر لزوم توجه به سلامت مجموعه شهرداری و کارکنان آن و گسترش نظارت درون سازمانی در شهرداری‌ها و مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: با توجه به تنوع اختیارات و حوزه‌های فعالیت مدیریت شهری، اقتضا دارد نظارت درون سازمانی در تقدم باشد و در صورت مشاهده تخلف و بزه، دستگاه قضایی نیز بدون اغماض ورود و برخورد قاطع خواهد کرد.

در ابتدای این نشست «مسعود محمدی» رئیس شورای شهر کرج گزارشی از اقدامات مدیریت شهری، تصویب بودجه و اجرای پروژه‌های عمرانی ۱۴۰۳ ارائه کرد و در خصوص اجرای خطوط تندرو اتوبوس و احداث و تکمیل مصلی کرج ابراز امیدواری کرد در سال جاری به نتیجه برسند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد