Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های سوریه، «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه و مهاجران این کشور امروز (سه شنبه) در کنفرانس خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود تاکید کرد که  نظام ترکیه باید نیروهای خود را از سرزمین‌هایی که در سوریه اشغال کرده است خارج کند و حمایت خود از گروه‌های تروریستی و دخالت در امور داخلی سوریه را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: از سرگیری روابط بین سوریه و ترکیه مرهون این است که حقوق [ دولت سوریه ] به رسمیت شناخته شود که مهمترین آن‌ها پایان دادن به اشغال سرزمین‌های سوریه است. 

وزیر امور خارجه و مهاجران سوریه گفت که ما بر ابتکارات و تلاش‌های روسیه و ایران برای اصلاح روابط با ترکیه تاکید می‌کنیم اما حقوقی وجود دارد که باید بر اساس احترام به حاکمیت ملی، پایان دادن به اشغالگری وعدم مداخله در امور داخلی اجرا شود. 

وی اظهار داشت: ما به دوستان روس و ایرانی خود که نقشی را ایفا کردند که نشان دهنده خرد و علاقه مندی مشترک برای پایان دادن به دخالت‌های انجام شده از سوی نیروهای [ ترکیه ] که باید به حاکمیت  و تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد، اعتماد کامل داریم. 

مقداد در خصوص وضعیت منطقه الجزیره سوریه با تاکید بر اینکه برای حل و فصل اوضاع در این منطقه ابتدا باید بر اساس قوانین بین المللی به توافق رسید، گفت: خاورمیانه بدون خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نمی‌تواند آرام باشد. 

وی با اشاره به اینکه حمایت اشغالگران آمریکایی از شبه نظامیان تجزیه طلب در شمال شرق کشور منجر به نابودی اقتصاد سوریه شد، از شبه نظامیان وابسته به اشغالگران آمریکایی خواست برای حفظ کشور در کنار ارتش و مردم کشور خود بایستند و به واشنگتن اعتماد نکنند. 

در همین حال «لاوروف» وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد که امکان بازگشت به توافقات بین سوریه و ترکیه در سال ۱۹۹۸ وجود دارد. 

وی افزود: ما هرگونه دخالت خارجی در امور سوریه را رد می‌کنیم و بر ضرورت حل سیاسی بحران آن تاکید می‌کنیم. 

وزیر امور خارجه سوریه در بخشی از سخنان خود بمباران خاک سوریه توسط رژیم اشغالگر اسرائیل را محکوم کرد و نگرانی مسکو را از ادامه هدف قرار دادن تاسیسات حیاتی در سوریه همانگونه که در فرودگاه بین المللی دمشق اتفاق افتاد، ابراز کرد.

برچسب‌ها روسیه سرگئی لاوروف سوریه آسیای غربی فیصل مقداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سرگئی لاوروف سوریه روسیه سرگئی لاوروف سوریه آسیای غربی فیصل مقداد وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی در روزهای ۲۸ تا ۲۹ آوریل، قرار است به ابتکارات آنکارا برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین ادامه دهد.

منابع دیپلماتیک ترکیه در این خصوص اعلام کردند که فیدان یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در ریاض با اعضای گروه تماس تشکیل شده از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای پایان دادن به کشتار مردم مظلوم غزه و تضمین صلح دائمی دیدار و گفتگوخواهد کرد.

به گفته این منابع قرار است گروه تماس با وزرای خارجه کشورهای غربی نیز دیدار کند.

گفته می‌ شود وزیر امور خارجه ترکیه در ریاض دیدارهای دوجانبه ای نیز خواهد داشت و محور گفتگوها هم آخرین وضعیت تحولات در نوار غزه خواهد بود.

کد خبر 6090379

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟
  • عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند
  • تداوم همکاری رم با سردار آزمون در گروی کسب‌ سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح
  • مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه