Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: ۵۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان تاکنون اقدامی برای گازرسانی نداشته‌اند که بعد از مرحله طراحی برای دریافت مجوز و اخذ اعتبار در سال‌های پیشرد گازرسانی خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; رحیم سلیمانی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: بهینه‌سازی مصرف سوخت در کل مجموعه مصارفی که در بخش خانگی، تجاری، صنعتی و اداری تعریف شده است دارای یک تحول اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ۲۱ شهری که در استان زنجان وجود دارد کل شهر‌ها گاز‌رسانی رسانی شده‌اند، افزود: در بحث روستایی نیز ۹۱ درصد روستا‌ها؛ با ۶۳۵ روستا از ۹۱۱ روستا گاز‌رسانی شده‌اند و در حالت کلی مجموع شهری و روستایی ۹۷ درصد استان زنجان گازرسانی شده‌اند.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه کلا ۳۸۲ هزار مشترک در سطح استان وجود دارند، گفت: در بخش خانگی ۳۴۰ هزار مورد و مابقی بخش تجاری، صنعتی و اداری است.

وی با بیان اینکه در سطح استان زنجان ۱۳ نیروگاه وجود دارد که ۲ نیروگاه سلطانیه و آرین ۲ بزرگ هستند، تصریح کرد: ۱۱ نیروگاه دیگر نیز در مدار قرار دارند.

سلیمانی‌نژاد با اشاره به فعالیت ۴۲ ایستگاه CNG در کل استان، عنوان کرد: ۱۱ شهرک صنعتی، ۲ ناحیه و ۳ محور صنعتی استان نیز بهره‌مند از گاز هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۱۴ روستا در دست اقدام برای گازرسانی است، گفت: بهره‌برداری این پروژه‌ها در دهه فجر و سال بعد خواهد بود.

مدیر‌عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه تکلیف شرکت ملی گاز برای گاز رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است، عنوان کرد: عمده روستاهای شمال غرب کشور، با جمعیت بالا و مسیر مناسب گازرسانی انجام شده و مابقی روستاهایی که گازرسانی نشده اند به دلیل صعب‌العبور بودن، فاصله طولانی، شرایط سخت گازرسانی نشده‌اند. با این وجود در حال حاضر ۵۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تاکنون اقدامی برای گازرسانی نداشته‌اند که بعد از مرحله طراحی برای دریافت مجوز و اعتبار گازرسانی خواهند شد.

سلیمانی‌نژاد با بیان اینکه در گازرسانی در استان زنجان تمام مناطق مد نظر است، و اگر اعتباری دریافت شود بحث اتمام گازرسانی در ۱۱۴ روستای مذکور به اتمام خواهد رسید، ابراز داشت: در صورتی که این ۱۱۴ روستا گازرسانی شوند درصد گازرسانی در بخش روستایی به بالای ۹۷ درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۱۰۹ پروژه در هفته دولت مورد افتتاح قرار خواهد گرفت، گفت: عمده پروژه‌ها در ارتباط با گازرسانی واحد‌های صنعتی است، در حدود ۵ میلیارد تومان نیز هزینه پروژه گازرسانی بالای ۳۳ واحد صنعتی در کل استان است. این در حالی است که ۲۴ روستا نیز در برنامه هفته دولت جهت بهره‌برداری گازرسانی با هزینه ۹۳ میلیارد تومان خواهد و ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار روستایی بهره‌مند از گاز خواهد شد و درصد بهره‌مندی روستا‌ها به ۹۱.۲ درصد خواهد رسید.

سلیمانی‌نژاد بیان کرد: ۵۲ روستا با ۱۷۰۰ خانوار روستایی نیز در هفته دولت آغاز عملیات گازرسانی را خواهند داشت که ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای ان در نظر گرفته شده با این شرایط سرجمع برای تمام این پروژه‌ها ۲۱۵ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بالای ۲۰ خانوار میلیارد تومان سلیمانی نژاد استان زنجان گاز رسانی برای گاز شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۵۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند

فرماندار سردشت گفت: ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند و برابر قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده، درصدد هستیم آب رسانی به روستاهای مذکور انجام گرفته و تنش آبی به اتمام برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، باباخان اسکندری در دومین جلسه شورای اداری شهرستان سردشت طی سال‌جاری اظهار کرد: این شهرستان ۸۵۶ شهید را تقدیم نظام مقدس ایران اسلامی کرده و سردشت اولین شهر شیمیایی جهان و همیشه در معرض توپ و تانک و در معرض خطر دشمن بوده است، بنابراین انتظار ما از مسئولین آن است که نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

وی با اشاره به سفر مقام عالی استان به شهرستان و در راستای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی افزود: از ۷۵ مصوبه تصویب شده برای شهرستان ۶۵ مصوبه محقق شده و به اتمام رسیده‌اند که توانسته تغییرات مثبتی را در راستای معیشت مردم به وجود بیاورد.

فرماندار سردشت در راستای اقدامات مثبت و قابل توجه دولت سیزدهم در جهت افزایش رفاه و آسایش مردم گفت: در سال گذشته ۹۷ پروژه را با اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان تعریف کرده و تا به امروز تقریباً ۶۰ درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرده و با همت و درایت مدیران، پروژه‌ها به پیمانکاران واگذار و اقدامات را شروع خواهند کرد.

اسکندری ادامه داد: از دیگر اقدامات مؤثر دولت سیزدهم در جهت رفاه و آسایش مردم به رسمی شدن مرز کیله می‌توان اشاره کرد که این مرز یک ظرفیت بالقوه و بزرگ را در جهت رونق تجارت در منطقه ایجاد و اشتغال‌زایی را برای عموم مردم به وجود آورده است.

وی به بحث آب‌رسانی به روستاها پرداخت و تصریح کرد: ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند و برابر قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده در صدد هستیم آب رسانی به روستاهای مذکور انجام بگیرد و تنش آبی به اتمام برسد.

اسکندری همچنین در ادامه به پروژه گازرسانی به ۳۱ روستای منطقه آلان با اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع هم برگ زرینی از افتخارات دولت سیزدهم در راستای خدمات رسانی به مردم ایران عزیز است.

فرماندار سردشت در خاتمه به بحث جهاد تبیین پرداخت و خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه است و مهمترین اصل جهاد تبیین برنامه‌ریزی کردن برای این مهم است و عدم انجام درست آن می‌تواند نتایج زیان باری به وجود بیاورد، پس باید بیان حقیقت و روشنگری با برنامه‌ریزی باشد، زیرا جهاد تبیین برای دشمنان ما خطرآفرین است چون توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کند.

کد خبر 747936

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه