Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:47:14 GMT

مناطق آزاد باید به سمت حکمرانی یکپارچه حرکت کنند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۵۲۵۷

مناطق آزاد باید به سمت حکمرانی یکپارچه حرکت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سعید عمرانی عصر سه شنبه در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم که با حضور مسئولان قضایی و اجرایی استان هرمزگان و شهرستان قشم و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: بروکراسی پیچیده برای اخذ مجوز فعالیت های اقتصادی و تولیدی طی سال های گذشته موجب کند شدن فرآیندهای تولیدی و صادرات در مناطق آزاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوشبختانه منطقه آزاد قشم دارای ظرفیت های متنوع و بسیار خوبی در حوزه های گردشگری، نفت و انرژی، شیلات و حوزه های مختلف تولیدی است و باید با برنامه ریزی از این فرصت ها برای بهبود شرایط اقتصادی این منطقه و افزایش کیفیت زندگی ساکنان جزیره بهره برد.

معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: دستگاه قضایی برای حل مشکلات مناطق آزاد بویژه در منطقه آزاد قشم و استان هرمزگان پیگیر حل مشکلات و چالش های پیش روی تولیدکنندگان است و برای تسهیل تولید و صادرات اقدامات لازم را اجرایی می کند.

به گفته عمرانی؛ موازی کاری و ناهماهنگی و تعارض دستگاه های اجرایی در مناطق آزاد فرآیندهای تولید را کند کرده و متاسفانه شاهد فرار سرمایه هستیم و برای جلوگیری از این موضوع باید به سمت حکمرانی یکپارچه حرکت کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، افزود: موضوع معافیت های مالیاتی، چالش اخذ مالیات بر ارزش افزوده، عدم اجرایی شدن ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، پیچیدگی فرآیندهای اخذ مجوز تولید و صادرات بخشی از مشکلات مناطق آزاد است که در این جلسه به بررسی آن پرداخته شد.

معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق باید نگاه چندوجهی داشت، تصریح کرد: مقابله با پدیده قاچاق نیازمند برنامه ریزی، آسیب شناسی و ارائه راهکارهای مختلف جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر در نقاط محروم است.

عمرانی خاطرنشان کرد: با وجود تحریم های غیرقانونی بین المللی و تمام چالش ها و مشکلات، خوشبختانه حرکت اقتصاد کشور رو به پیشرفت بوده است و مسئولان تمامی بخش ها باید با تلاش برای امیدآفرینی در جامعه تلاش کنند.

کد خبر 5571135

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید عمرانی مناطق آزاد سازمان منطقه آزاد قشم معاون قضایی دادستان بوشهر هفته دولت ویروس کرونا اربعین حسینی کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه اربعین 1401 آمار کرونا شیوع کرونا اردبیل قزوین مشهد همدان منطقه آزاد قشم مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات والیبال کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه یک کشور (فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد) گرامیداشت هفته معلم و استاد با حضور تیم‌های، شیراز، مرودشت، میمند، اقلید، استهبان، ارسنجان، سپیدان و بوشهر به مدت سه روز به میزبانی در مجموعه ورزشی انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان برگزار شد.

در پایان این رقابت‌ها تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به رتبه نخست رسید، واحد استهبان دوم شد، واحد بوشهر عنوان سومی را به دست آورد و واحد مرودشت هم مقام چهارمی این مسابقات را از آن خود کرد.

جام اخلاق این دوره از مسابقات هم به واحدهای ارسنجان و اقلید رسید.

سرپرست فنی این مسابقات را منوچهر اسدی پویا برعهده داشت و رضا ناصری، مسعود و محسن پرواز، محمدعلی شمس‌الدینی و خانم سروری قضاوت این مسابقات را برعهده داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • باید به سواحل خلیج فارس به صورت یکپارچه نگریست
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است