Web Analytics Made Easy - Statcounter

دختر استاد هوشنگ ابتهاج اعلام کرد: قاضی شعبه رسیدگی کننده دادگاه کلن رای خود را در زمینه انتقال پیکر پدرم، امیر هوشنگ ابتهاج به ایران برای خاکسپاری در آرامگاه ابدیش، باغ محتشم رشت صادر کرد.

به گزارش ایران اکونومیست یلدا ابتهاج امروز در پست اینستاگرامی خود نوشت: هموطنان عزیز دقایقی قبل با خرسندی آگاهی یافتیم که قاضی شعبه رسیدگی کننده دادگاه کلن رای خود را در زمینه انتقال پیکر پدرم، امیر هوشنگ ابتهاج به ایران برای خاکسپاری در آرامگاه ابدیش، باغ محتشم رشت صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دختر ابتهاج در ادامه این پیام آورده است: از همه شما که در این مدت با انرژی مثبت خود امیدبخش ما در انجام این مهم بودید قدردانی می‌کنیم. همچنین مایلم سپاس عمیق خود را از وکیل خانواده آقای دکتر بوخهایت و نیز مشورت های دکتر سید شهرام ایرانبومی کارشناس حقوق بین‌الملل، اعلام نمایم. متعاقبا تاریخ و زمان تشییع را اطلاع رسانی خواهم نمود.

۲۵ مرداد اعلام شده بود که فردا پیکر استاد از آلمان به ایران منتقل و خاکسپاری می شود اما بدلیل مشکلات اداری پیش آمده در آلمان این زمان به تعویق افتاد.  

بامداد ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ بود که یلدا ابتهاج در صفحه شخصی اینستاگرام خود با اعلام درگذشت پدرش نوشت: «سایه ما با هفت هزار سالگان سر به سر شد.»

این استاد برجسته اواخر تیر به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان بود و ۱۹ مرداد در سن ۹۴ سالگی در همان شهر درگذشت.

امیرهوشنگ ابتهاج شاعر و پژوهشگر ایرانی متخلص به «سایه» ششم اسفند ۱۳۰۶ در رشت به دنیا آمد، نخستین اثرش به نام نخستین نغمه‌ها را سال ۱۳۲۵ منتشر کرد.

از آثار دیگر او می‌توان به تصنیف سپیده (ایران ای سرای امید) اشاره کرد. سراب، سیاه مشق، شبگیر، زمین، چند برگ از یلدا، تا صبح شب یلدا و بانگ نی از دیگر آثار ابتهاج است. وی همچنین در رادیو (برنامه گل‌ها) کار می‌کرد و پایه‌گذار برنامه موسیقایی گلچین هفته بود.

از مهمترین آثار ابتهاج، تصحیح غزل‌های حافظ است که با عنوان حافظ به سعی سایه نخستین بار سال ۱۳۷۲ توسط نشر کارنامه به چاپ رسید و بار دیگر با تجدید نظر و تصحیحات تازه منتشر شد. سایه سال‌های زیادی را صرف پژوهش و حافظ‌شناسی کرده که این کتاب حاصل همه آن زحمت‌هاست و در مقدمه حافظ به سعی سایه، آن را به همسرش تقدیم کرده ‌است.

دهم مهر ماه ۱۳۹۵ بیست و سومین جایزه ادبی و تاریخی محمود افشار یزدی در باغ موقوفات افشار به انتخاب اعضای هیئت گزینش جایزه این بنیاد به هوشنگ ابتهاج اهدا شد. ۱۲ مهر ۱۳۹۷ در مراسم پایانی ششمین جشنواره بین‌المللی هنر برای صلح، نشان عالی هنر برای صلح به ابتهاج و سه هنرمند دیگر اهدا شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: خاکسپاری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خاکسپاری هوشنگ ابتهاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وطن من| سایه خوش

این پهنه بیابانی برعکس بیابان‌های دیگر جایی برای رفاقت میان آب و خاک پهنه‌ای در کناره سواحل نیلگون خلیج فارس.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075498 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • لحظه انتقال جسد جوان غرق شده در میان آب‌های خروشان در ارومیه
  • تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق
  • درگیری مار غول‌پیکر با یک مارمولک بزرگ؛ کدام مغلوب شد؟ (فیلم)
  • وطن من| سایه خوش
  • شکایت از پورتو به‌خاطر مهدی طارمی!
  • شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی!‏
  • دن اشورث از نیوکاسل به دادگاه حکمیت ورزش شکایت می‌کند
  • یک حقوق‌دان: احتمالا حکم اعدام توماج صالحی لغو شود
  • ایستادگی ملت ایران در مقابل ابرقدرت‌های پوشالی در سایه درک قرآن