Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@19:22:44 GMT

موکب «حجاب زینبی» در ۲میدان شهر

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۵۵۶۰

موکب «حجاب زینبی» در ۲میدان شهر

به گزارش همشهری آنلاین، «امیر یزدی» با بیان این مطلب که دهه سوم محرم و ایام صفر فرصتی برای شناخت نقش و جایگاه حضرت زینب(س) در مکتب شیعه است، گفت: «شهرداری منطقه با استفاده از این فرصت، نسبت به برپایی موکب‌های فرهنگی- اجتماعی در میدان‌های شهدا و بهارستان اقدام کرده است.»

وی با تأکید بر تأثیر مقوله عفاف و حجاب در سلامت روان جامعه افزود: «توجه به رعایت حجابی که مقبول اهل بیت(ع) است، از مهم‌ترین نقش‌های تربیتی حضرت ام‌ابیها(س) برای بانوان مسلمان به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور، محوریت برنامه‌های فرهنگی در موکب‌های برپاشده، ترویج حجاب زینبی از سوی بانوان مؤمن و متدین تعیین شد.»

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۱۲ هم در این باره گفت:‌ «از آنجا که ماه صفر به حضرت زینب(س) تعلق دارد، در دهه اول ماه صفر با مشارکت بانوان حوزه علمیه کوثر اقدام به برپایی موکب در میدان بهارستان کرده‌ایم که به ارائه محصولات فرهنگی و پذیرایی اختصاص دارد.»

«سید امیرحسین ساداتی» در باره فعالیت‌های انجام شده در موکب میدان شهدا گفت:‌ «این موکب از ۲۲ تا ۳۱مرداد برپا بود و با موضوع محوری عفاف و حجاب فعالیت داشت. بانوان حاضر در این موکب ضمن دعوت از بانوان رهگذر به داخل موکب و پذیرایی با شربت و شیرینی، با آنها در باره ویژگی‌ها و محاسن حجاب فاطمی و زینبی گفت‌وگو می‌کردند. همچنین هدایای فرهنگی نظیر وصیت‌نامه شهدای والامقام درباره حجاب و پیکسل عکس آنان، روایات ائمه(ع) و آیات قرآن با موضوع حجاب در اختیار آنان قرار می‌گرفت.»

وی ابراز امیدواری کرد محتواهای فرهنگی تولیدشده و هدایای فرهنگی بتواند در ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی مؤثر واقع شود.

کد خبر 700058 برچسب‌ها حضرت زینب منطقه ۱۲ زنان - حجاب شهرداری ماه محرم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محرم شیعه حوزه علمیه حجاب حضرت زینب منطقه ۱۲ زنان حجاب شهرداری ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۵۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت

حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز در این جلسه گفت: به مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اشاره به اینکه در تهران حدود ۵ هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی (ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تاکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حمایت بانوان قزوینی از طرح نور
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت