Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان در توییتی از پایان کارش در افغانستان سخن‎ گفت و تأکید کرد که امروز این کشور را ترک می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، رئیس هیات اتحادیه اروپا در افغانستان امروز سه شنبه (۱ شهریور) اعلام کرد به ماموریت خود پایان داده و افغانستان را ترک می‌کند.

آرنوت پاولز که به نظر می‌رسد توسط طالبان اخراج شده باشد، در توییتی نوشت: «شما می‌توانید یک دیپلمات را از افغانستان اخراج کنید، اما نمی‌توانید افغانستان را از دیپلمات‌ها خالی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پاولز افزوده است که به زودی رافائل لایدیک جایگزین او به عنوان رئیس هیات اتحادیه اروپا در افغانستان منصوب می‌شود.

انتصاب یک دیپلمات زن به عنوان رئیس اتحادیه اورپا در کابل، به معنای جدیت اروپا برای حمایت از حقوق زنان در افغانستان تفسیر می‌شود.

پیش از این پاولز گفته بود که بازگشایی مدارس دخترانه به عنوان مهم‌ترین اولویت اتحادیه اروپا در افغانستان است.

وی حق کار زنان، حقوق بشر، آزادی رسانه‌ها و شکل‌گیری یک سیستم سیاسی موثر و همه‌جانبه را به عنوان اولویت‌های دیگر اتحادیه اروپا عنوان کرده بود.

در این مصاحبه تاکید شده بود که خواست‌های جامعه جهانی برای ایجاد حکومت فراگیر و دادن حق کار و آموزش به زنان به معنای دخالت در مسایل داخلی افغانستان نیست.

این درحالی است که طالبان بار‌ها نسبت به دخالت کشور‌های دیگر در امور داخلی افغانستان هشدار داده و خواستار تعامل با جهان شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طالبان اروپا و افغانستان اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا در افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور و سفیر ایران در حساب رسمی خود در «ایکس» نوشت: هفته جاری کابل پُرمشغله، پُربار و سراسر مسئله بود. گفتگوهای بسیار با مقامات عالی حکومت سرپرست افغانستان، ریاست دفتر یوناما، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه، جمعی از دیپلمات‌های مقیم و صاحب‌نظران و سیاستمدارانی داشتم که به یک موضوع توجه نشان می‌دادند: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای.

وی افزود: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای خود زمینه تولد نخستین کنفرانس همکاری‌های منطقه‌ای افغانستان را رقم زد تا آشکار سازد افغانستان مستقل، ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای را در بستر ایجاد یک سلسله توافقات جمعی با همسایگان دارد.

کاظمی قمی تصریح کرد: توافقاتی که براساس احترام به حاکمیت کشورها، تضمین و اجرای معاهدات دوجانبه و بین‌المللی، رعایت حسن همجواری و ترسیم منافع مشترک اثربخش خواهد بود.

نماینده ویژه ایران ادامه داد: بنابراین باید توجه داشت:

الف. قطار پیشرفت روندی که آغاز شده، متوقف نمی‌ماند.

ب. اراده عالی در مسیر نیل به مطلوب و گشایش دروازه‌های افغانستان به جهان برای ایفای یک نقش مسئولانه و مثبت خدشه‌ناپذیر است.

ج. سیاست‌گذاری‌ها در موضوعاتی چنین مهم را نباید متاثر از بیانات و اعلامات خبری تفسیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • افشای گفتگوی خصوصی الخلیفی با لاپورتا
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد