Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر در همایش پرچمداران محراب که به مناسبت روز جهانی مساجد اظهار داشت: در قرآن کریم آمده است که کفار حق آبادانی مساجد را ندارند بلکه مساجد الهی را کسانی آباد می‌کنند که به خداوند متعال و پیامبر(ص) ایمان آورده و نماز می‌گذارند و زکات می‌پردازند و به غیر از خدا از کسی ترس و واهمه ندارند و آنها از هدایت شدگان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: مهمتر از مسئله عمران و آبادی ظاهری و بنای مساجد، عمرانی و آبادانی آن با حضور مردم و متدینان است و بنابراین باید مساجد مملو از جمعیت باشد تا عمارت مساجد محقق شود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به تأکید روایات اسلامی، وظیفه مهم مسلمانان آبادانی و عمران مساجد با حضور نمازگزاران است و در قرآن کریم خداوند مساجد را به دو قسمت عمده تقسیم می کند که یکی از آنها مسجد ضرار است و در این راستا در برخی مواقع مساجدی ساخته شده اما وسیله کفر و تفریق بین مسلمانان و کمین‌گاه دشمنان خدا می‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین خداوند فرمود ای پیامبر در مسجد ضرار اقامت نکن بلکه در مسجدی که تقوا در آن بنا شده اقامت نماز کنید پس باید توجه کرد که مساجدی که در آنها توقف می‌کنیم مصداق مسجد ضرار یا تقوا است و باید نوع مسجد خود را با عملکرد خود نشان داد.

حجت الاسلام فعال آذر افزود: قرآن کتاب هدایت است و با اینکه کتاب ریاضی و فقه و علوم و فلسفه نیست اما مسائل فقهی و ریاضی و علمی و فلسفی دارد و هر چیزی که در هدایت نقص داشته در قرآن مطلب دارد.

وی تصریح کرد: مسجد نیز باید دارالهدایه باشد و هر چیزی که در هدایت نقص دارد باید در مسجد باشد و حتی مسجد پیامبر(ص) مصداق بارز دارالهدایه بوده است و در این راستا ورزش و علوم باید در مسجد باشد و جوان را به سمت آن جذب کند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: مسجد نباید تنها برای اقامه نماز برپا باشد بلکه باید برای کارکردهای دیگری نیز از آن استفاده کرد.

وی در ادامه نیز با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حدود 370 مسجد اهل‌سنت در آذربایجان‌غربی بنا شده بود اظهار داشت: اما پس از انقلاب اسلامی حدود دو هزار مسجد اهل‌سنت بنا نهاده شده و بیش از پنج و نیم برابر شده است و بیشتر آنها آباد بوده و دارای امام جماعت هستند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: اهل سنت مساجد آذربایجان غربی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان غربی شرکت کردند

ادریس آقالو مدیر دارالقران سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور حافظان قرآن کریم مرد و زن سراسر استان از اقشار مختلف از جمله جامعه نابینایان، روحانیون، پزشکان، معلمان و دانش آموزان در ارومیه برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این آزمون قرآنی در مجموع ۱۱۴ نفر از حافظان قرآن از سراسر استان شرکت کرده اند که از این تعداد ۸۳ نفر زن و ۳۱ نفر مرد هستند.

وی اظهار کرد: در بین شرکت کنندگان ۲ نفر روشن‌دل نیز حضور داشت که قابل توجه بود.

مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: این آزمون در سه رشته حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن برگزار شد.

آقالو گفت: نتایج آزمون یک ماه بعد از برگزاری اعلام خواهد شد و شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی در این مرحله به آزمون شفاهی راه خواهند یافت.

وی افزود: افراد حاضر در صورت کسب نمرات لازم، درجه ۵، ۴ و ۳ را اخذ کرده و می‌توانند با این مدارک بدون آزمون در دانشگاه فرهنگیان به تحصیل ادامه دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان‌غربی شرکت کردند
  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان غربی شرکت کردند
  • آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن آذربایجان غربی
  • آزمون ارزیابی تخصصی حافظان قرآن کریم آذربایجان غربی
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی