Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:07:25 GMT

نقش صنایع کوچک در ایجاد اشتغال انکارناپذیر است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۶۶۷۹

نقش صنایع کوچک در ایجاد اشتغال انکارناپذیر است

ایسنا/قزوین استاندار قزوین در خصوص نقش صنایع کوچک و متوسط به ایجاد اشتغال، ایجاد فرصت‌های پایدار شغلی و تاب‌آوری اقتصادی اشاره کرد و گفت: متولیان صنعت استان باید بیشتر از قبل به صنایع کوچک و متوسط توجه داشته باشند و برای این صنایع برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

محمدمهدی اعلایی در حاشیه افتتاح پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین که عصر امروز سه‌شنبه اول شهریور ۱۴۰۱ همزمان با اولین نمایشگاه کار در استان برگزار شد، با اشاره به استقرار صنایع بزرگ و کوچک در استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واحدهای صنعتی بزرگ تولیدات را در سطح کشور عرضه می‌کنند و باید برای رشد و بالندگی صنایع کوچک و متوسط استان نیز تلاش کنیم تا تولیدات خود را در سطح کشور عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص نقش صنایع کوچک و متوسط در ایجاد اشتغال، ایجاد فرصت‌های پایدار شغلی و تاب‌آوری اقتصادی اشاره کرد و افزود: متولیان صنعت استان باید بیشتر از قبل به صنایع کوچک و متوسط توجه داشته باشند و برای این صنایع برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

استاندار قزوین با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین برای ایجاد ظرفیت‌ در صنایع کوچک تشکیل شده است، تصریح کرد: انجمن‌ها و خوشه‌های صنعتی استان قزوین باید توان خود را برای حضور در بازارها و تأمین نیاز مشترک، مضاعف کنند ما نیز برای توسعه این فعالیت‌ها در کنار خوشه‌های صنعتی استان خواهیم بود. خوشه‌های صنعتی قزوین می‌توانند نقش صنایع کوچک را در استان ارتقا دهند و به تولید محصولات اولویت‌دار استان بپردازند.

این مسئول در خصوص عمده مشکل صنایع کوچک استان به سرمایه در گردش، بازارسازی، بازاررسانی و بازاریابی اشاره کرد و افزود: خوشه‌های صنعتی با هدف کمک به بازارسازی، بازاررسانی و بازاریابی شکل می‌گیرند؛ ما نیز در تلاش هستیم تسهیلات بانکی را به سمت توسعه واحدهای موفق و دارای ظرفیت سوق دهیم تا آنان نیز از این تسهیلات استفاده کنند.

وی عنوان کرد: واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات بانکی با مشکل ضمانت مواجه هستند که با صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری زمینه وثایق و ضمانت تقویت خواهد شد.

استاندار قزوین با بیان اینکه ایجاد زنجیره و حرکت به سمت تأمین اعتباری درون زنجیره می‌تواند واحدهای صنایع کوچک را از اخذ تسهیلات بانکی بی‌نیاز کند، افزود: گردش برات در زنجیره می‌تواند جایگزین اخذ تسهیلات بانکی شود چون تأمین اعتبار درون زنجیره تولید یکی از روش‌های تأمین مالی است که باید شکل بگیرد؛ در مجموعه مدیریتی استان نیز تلاش خواهیم کرد تا تأمین اعتبار درون زنجیره اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استاندار قزوین صنایع کوچک قزوين صنایع کوچک و متوسط نقش صنایع کوچک خوشه های صنعتی تسهیلات بانکی صنعتی استان استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است

احمد بنافی در بازدید از ۴ واحد صنعتی در حال احداث شهرک صنعتی برازجان اظهار داشت: دشتستان دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه صنعت و تولید و اشتغال است و تقویت این حوزه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که از تولید حمایت کنیم و به همین منظور بر روی احیای واحد‌های راکد و توسعه واحد‌های تولیدی متمرکز هستیم.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است خاطر نشان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران نیز بخش دیگری از پیگیری‌های ما است.

رئیس شورای اشتغال شهرستان از روند توسعه زیرساخت‌های فاز دوم شهرک صنعتی نیز بازدید کرد و گفت: در تلاش هستیم که تعدادی از زون‌های طراحی شده را در سال جاری به متقاضیان واگذار کنیم.

بنافی افزود: تقویت تولید به ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی منجر می‌شود و در دشتستان، گام‌های بلندی در این مسیر برداشته ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • اشتغال اهمیت دارد
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا