Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 74 MB

حوزه استانهای ایرنا: یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با این حال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسوولان دولت سیزدهم اعم از رییس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

به گزارش ایرنا، تامین اجتماعی، به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌ای کشور از دیرباز در کنار ارائه خدمت، با چالش هایی مواجه بوده و همیشه به عنوان یکی از ابربدهکاران بانکی مطرح بوده است اما در دولت سیزدهم این سازمان بخش زیادی از بدهی خود به بانکها را شامل ۸۸ هزار میلیارد تومان، تسویه کرده است و اقدام اخیر دولت و مجلس در تصویب افزایش ۳۸ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان، گام مهمی در راستای رسیدن به شاخص های عدالت اجتماعی است.
طبق اعلام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، دولت سیزدهم در بدو ورود در برخی حوزه‌ها هدف‌گذاری دقیقی انجام داده و وارد عرصه‌هایی شده‌ است که دولت‌های گذشته سالیان سال به لحاظ سختی کار از زیر بار آن شانه خالی می کردند.

حدود نیمی از جمعیت ۶.۸ میلیون نفری خراسان رضوی نیز زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و حدود ۹ درصد از جمعیت زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی کشور مربوط به این استان است، از این رو با توجه به فرارسیدن هفته دولت، خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی با دعوت از مدیران تامین اجتماعی استان، به بررسی عملکرد این اداره کل در یکسال گذشته در خطه خورشید پرداخته است.

۴۶ درصد جمعیت خراسان رضوی و ۶۳ درصد جمعیت شهری استان زیر پوشش تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: از جمعیت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر استان، ۲ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۵۹۸ نفر زیر پوشش این سازمان هستند که ۴۶ درصد جمعیت استان و ۶۷ درصد جمعیت شهری را شامل می‌شوند.

دکتر محسن نظام خاطرنشان کرد: دامنه اصلی فعالیت این سازمان در شهرهاست و به همین دلیل جمعیت شهری زیر پوشش آن بیشتر است.

وی ادامه داد: در این استان ضریب وابستگی مستمری بگیران، ۴.۳ درصد است که ۳۵ صدم از میانگین کشوری بیشتر است و همچنین به ازای هر ۷۵ نفر بیمه شده یک نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری وجود دارد.

نظام ادامه داد: این سازمان برای غیرحضوری شدن خدمات گام های بلندی برداشته است و فروردین ماه امسال با ابلاغ سیاستهای کلی تامین اجتماعی توسط مقام معظم رهبری، کارگروه های ویژه ای در ستاد و مناطق مجازی استان ها برای تدوین راهکارهای عملیاتی آن تشکیل شد.

وی با اشاره به توسعه خدمات غیرحضوری سازمان، اظهار کرد: هوشمندسازی و توسعه خدمات غیرحضوری با جدیت پیگیری می شود و نرم افزار کاربردی "تامین اجتماعی من" در یکسال گذشته برای استفاده روی گوشی تلفن همراه بازنشستگان تکمیل و بخشی از مشکلات نسخه الکترونیک آن مرتفع شده است.

افزایش یک درصدی بیمه شدگان در یک سال گذشته
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی افزود: به واسطه وضعیت اقتصادی تصور می شد ضریب اشتغال در استان کاهش یابد اما خوشبختانه در پایان سال گذشته شمار بیمه شدگان استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از یک درصد افزایش داشته است.

نظام خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۷۴ هزار کارگر ثبت شده در سامانه سازمان تامین اجتماعی، هشت هزار و ۸۸۶ کارگاه فعال و مابقی غیرفعال هستند.

وی با اشاره به سیاست دولت در گسترش عدالت اجتماعی، افزود: در استان با افزایش ۱۰ درصدی میزان حقوق، در تیرماه امسال هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت شد که با مصوبه جدید افزایش ۳۸ درصدی حقوق، پیش بینی می‌شود این رقم به ماهانه حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان برسد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی افزود: همچنین ماهانه حدود ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه درمانی در استان پرداخت می شود.

نظام خاطرنشان کرد: درآمد سازمان در استان در اغلب ماه ها به گونه ای است که توان تامین هزینه ها را نداریم و در حوزه درمان نیز چون استان مادری هستیم و بیمه شدگانی از دیگر استانها برای درمان به مشهد مراجعه می‌کنند، هزینه های درمانی ما مضاعف می شود.

افزایش ۸۶ درصدی پرداختی ها

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن میزان پرداختی ها در تعهدات کوتاه مدت ۶۲ درصد و پرداختی در تعهدات بلندمدت ۸۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در حوزه تعهدات بلندمدت، ۶۶ درصد مشمولان ما شامل بازنشستگان، ۳۰ درصد بازماندگان و چهار درصد نیز از کارافتاده ها هستند.

نظام اظهار داشت: اکنون ۲۷ شعبه و ۱۷ کارگزاری تامین اجتماعی در استان فعال است که با تمام ظرفیت خدمت رسانی به مردم را انجام می دهند.

وی گفت: از چالش های این سازمان تعدد تعداد سامانه هاست که اردیبهشت ماه امسال نرم افزار "ارسال لیست کارگاهی" از روی سامانه "SAMT" حذف و به سامانه خدمات غیرحضوری "ES" منتقل شد که زمینه ساز حذف سایر سامانه ها و یکپارچه سازی خدمات شد و هم اینک بیش از ۸۰ درصد خدمات سازمان در سامانه خدمات غیرحضوری ارائه می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی افزود: اجرای طرح بزرگ بیمه فراگیر خانواده ایرانی از دیگر طرح های مهم دولت در یکسال گذشته بوده است که در این طرح همه افراد خانواده می توانند زیر پوشش قرار بگیرند.

وی افزود: همچنین امسال اداره کل استان توسط مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به عنوان پایگاه ملی گفت و گوی سه جانبه گرایی معرفی شده است که تاکنون هیچ سازمان و اداره کلی این موضوع را تجربه نگرده است.

دکتر نظام ادامه داد: بر این اساس این امکان فراهم شده تا با مشورت با شرکای اجتماعی سازمان، در خصوص قوانین و مقررات، پیشنهادهایی ارائه شود که در اولین اقدام موضوع سخت و زیان آور بودن کار در دست پیگیری است و روی پیشنهادهای حوزه کارگری و کارفرمایی کار می شود.

وی گفت: در طرح کرامت رضوی نیز سالانه ۳۰ هزار نفر از بازنشستگان با هزینه سازمان به مشهد مشرف می شدند که در ایام کرونا این طرح متوقف شد، اما در یک ماه گذشته اجرای این طرح از سرگرفته شده است.

افزایش سقف وام مستمری بگیران

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: سقف وام مستمری بگیران این سازمان در سال جاری از هفت میلیارد تومان به ۱۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

نظام ادامه داد: این سازمان نهاد عمومی غیردولتی است و اعتبارات دولتی ندارد، لذا کار سخت است اما ۱۰۰ درصد هزینه درمانی بیماران خاص براساس تعرفه های دولتی شامل هموفیلی، تالاسمی و دیالیز را تامین می کند.

وی با اشاره به پوشش خدمات درمانی نازایی و ناباروری، افزود: ۸۵ تا ۹۰ درصد هزینه های بیماران صعب العلاج و ۱۰۰ درصد هزینه های رادیوتراپی بیماران سرطانی نیز توسط این سازمان تامین می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: نام این سازمان همیشه در لیست ابربدهکاران بانکی بوده است اما در ماه گذشته ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان به بانک ها تسویه شد و از لیست ابر بدهکاران بانکی کشور خارج شد.

نظام افزود: اکنون در استان بازسازی ۲ شعبه و خرید زمین برای ۲ شعبه دیگر در دست اقدام است و برای شهرهای زبرخان و خلیل آباد نیز مجوز خرید ساختمان صادر شده است.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری، افزود: طبق این دستور در جریان وضع هر قانونی باید مفهوم کلی تامین اجتماعی در قانون دیده شود، که این یک نقطه قوت برای این سازمان است.

نظام خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای برای ارائه خدمت به اقشار مختلف جامعه به خصوص سطوح متوسط و ضعیف را دارد و تلاش می شود همگان از سطح مناسب رفاه برخوردار شوند.

۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ویزیت در مراکز درمانی تامین اجتماعی

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی نیز اظهار کرد: هم اکنون مدیریت درمان تامین اجتماعی در این استان علاوه بر پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد، دارای ۲۱ مرکز درمانی شامل سه بیمارستان و ۱۸ درمانگاه است که خدمات درمانی را به صورت مستقیم به بیمه شدگان ارائه می‌کنند.

دکتر علی رضازاده افزود: در یک سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نوبت ویزیت توسط مراکز درمان این سازمان در استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: خراسان رضوی در مسیر توسعه و ارتقای خدمات درمانی از قابلیت بسیار بالایی برخوردار است، بخش درمان تامین اجتماعی استان در ایام شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن همکاری و مشارکت فعالی داشت، به طوری که طی این مدت حدود هشت هزار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی زیر پوشش تامین اجتماعی خراسان رضوی بستری و معالجه شده اند.

دکتر رضازاده ادامه داد: بیمارستان فارابی مشهد در ایام شیوع ویروس کرونا جزو بهترین بیمارستانهای تامین اجتماعی در کشور انتخاب شد و به عنوان بیمارستان نمونه کشوری مورد قدردانی قرار گرفت، زیرا آمار مرگ و میر در این بیمارستان کمتر از میانگین کشوری بود و در انجام رسالت درمانی این نهاد به بهترین شکل ممکن انجام وظیفه می کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی افزود: همچنین از سال گذشته طرح نسخه نویسی الکترونیکی پزشکان طرف قرارداد با تامین اجتماعی خراسان رضوی عملیاتی شده است به طوری که اکنون هیچ دفترچه بیمه سلامتی برای متقاضیان صادر نمی شود و بیشتر نسخ پزشکی در استان الکترونیکی صادر می شود و حدود ۹۷ درصد نسخ در مراکز زیر پوشش این اداره کل به صورت الکترونیکی نوشته می‌شود.

رضازاده اضافه کرد: حدود نیمی از جمعیت استان گروه هدف حوزه تامین اجتماعی هستند و در حوزه درمان به صورت مستقیم و غیرمستیم خدمات دریافت می کنند.
 

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی سازمان تامین اجتماعی عدالت اجتماعی مقام معظم رهبری دولت دولت سیزدهم دولت مردمی بیمه بیکاری پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی سازمان تامین اجتماعی عدالت اجتماعی خبرگزاری جمهوری اسلامی سازمان تامین اجتماعی عدالت اجتماعی مقام معظم رهبری دولت دولت سیزدهم دولت مردمی بیمه بیکاری مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی تامین اجتماعی خراسان رضوی سازمان تامین اجتماعی درمان تامین اجتماعی نظام خاطرنشان تامین اجتماعی خدمات غیرحضوری میلیارد تومان مراکز درمان یکسال گذشته دولت سیزدهم درصد جمعیت سال گذشته هزینه ها زیر پوشش چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۷۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند

بیمارستان نظام مافی شوش بعنوان تنها بیمارستان موجود در شوش و کرخه با وجود مشکلات ساختاری و کمبود پزشک و کادر درمان با حداکثر توان و بصورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات درمانی به مردم این ۲ شهرستان و بیماران تروما (تصادفی) به جهت قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: در حالی که در بیمارستان های شهرستان های همجوار شوش یکی از دلایل اصلی نارضایتی مردم و مراجعان از برخورد نامناسب و نحوه رسیدگی پرسنل و کادر درمان است اما در بیمارستان نظام مافی ریشه مشکل و منشا نارضایتی ها متفاوت است.

بر اساس پیگیری های صورت گرفته، از ساعات ابتدایی تا پایانی شب ها، تعطیلی مراکز درمانی تامین اجتماعی، مطب ها و درمانگاه های خصوصی در سطح شهر های شوش و کرخه موجب افرایش شدید مراجعان و ازدحام در اورژانس بیمارستان نظام مافی شوش و کُند شدن روند ارائه خدمات شده و عمده گلایه شهروندان از شلوغی بخش اورژانس این بیمارستان در این ساعات است.

در شهرستان شوش به لحاظ وجود چندین شرکت بزرگ صنعتی از دهه های گدشته دارای جمعیت بالای بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و انتظار بود این سازمان مانند نقاط دیگر دارای یک بیمارستان در شوش و کرخه با توجه به وجود آمار بسیار بالای بیمه شدگان در این شهرستان باشد.

بر پایه این گزارش، ضروری است که در شرایط فعلی سازمان تامین اجتماعی با افزایش ساعات کاری یا شبانه روزی نمودن درمانگاه های شوش و هفت تپه به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شهرستان های شوش و کرخه عمل کند.

افزایش ساعات کاری درمانگاه های تامین اجتماعی ضمن اینکه باعث کاهش آمار ورودی مراجعان غیر اورژانسی به بیمارستان شوش و افزایش کمیت و کیفیت ارائه خدمات به بیماران اورژانسی شده از سوی دیگر موجب جلوگیری از تردد غیر ضروری شهروندان و طی نمودن مسیر جاده ترانزیتی تا بیمارستان نظام مافی می شود.

ورود جدی فرمانداران شوش و کرخه بعنوان رئیس شورای سلامت و تامین این شهرستان ها جهت افرایش ساعات کاری درمانگاه ها بعنوان‌ یک خواسته حداقلی از سازمان تامین اجتماعی مورد انتطار است.

قطعا با استفاده حداکثری از امکانات درمانگاه های تامین اجتماعی و نیز همراهی مراکز خصوصی در شوش و کرخه در کوتاه مدت باعث کاهش چشمگیر آمار مراجعان غیر اورژانسی به بیمارستان نظام مافی شوش و افزایش رضایت مندی مردم در ارائه خدمات خواهد بود.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900017

دیگر خبرها

  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد