Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه استان‌های ایرنا: یک سال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با این حال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

در این گزارش به آخرین وضعیت اجرای پروژه های بزرگراهی استان اردبیل خواهیم پرداخت این استان از نظر شاخصهای زیرساختی بویژه در حمل و نقل ازاستانهای کم برخوردار محسوب می شود. با این حال طی یک سال اگذشته تلاشهای گسترده ای هم برای تامین منابع لازم و هم اجرای پروژه ها در دستور کار قرار گرفته است به طوری که هر ناظر منصفی در جریان سفر از جنوب به شمال استان خواهد دید که کل استان اردبیل به کارگاه راهسازی تبدیل شده است.

 تا سال ۱۳۹۵ در استان اردبیل ۲۵۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی در دست اجرا دارای ردیف ملی بود ولی امروز تمام پروژههای بزرگراهی استان دارای ردیف ملی هستند و بدین ترتیب دولت متعهد شده منابع لازم را برای ارتقای بزرگراههای استان و رسیدن اردبیل به میانگین کشوری تامین کند.

بر این اساس هم اکنون طرحهای پارس آباد- مشگین شهر، اردبیل- سرچم، اردبیل-آستارا، اردبیل-سراب، سه راهی صحرا-گرمی و بیله سوار و مشگین شهر- پارس آباد  دارای ردیف ملی و منابع اعتباری هستند

براساس اعلام مسئولان راه و شهرسازی استان اردبیل  ۳۰۰ الی ۳۵۰ کیلومتر بزرگراه تا ۶ سال آینده در استان اردبیل اجرا می‌شودکه از این میزان۵۲ کیلومتر بزرگراه اخیرا با حضور سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور افتتاح شد و  پایان سال هم ۵۲ کیلومتر دیگر هم در استان به بهره برداری خواهد رسید.

استان اردبیل، استان کم برخوردار از نظر توسعه بزرگراهی بوده و میزان تصادفات جاده‌ای هم در این استان از میانگین کشوری بالاتر است به طوری که به خاطر نبود ایمنی لازم بیشتر جاده‌ها بویژه در شمال استان به جاده قتلگاه معروف شده اما با تامین اعتبارات از محل ماده ۵۶ و تهاتر امیدها برای توسعه بزرگراه‌های استان افزایش یافته است.

در همین زمینه سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در این باره گفت: چهار خطه کردن راه‌های اصلی از شمال تا جنوب از جمله بزرگراه پارس آباد - اردبیل، مشگین شهر-اردبیل و محور سرچم - اردبیل در توسعه اقتصادی و گردشگری نقش بسزایی دارد.

وی افزود: با طرحی که در رابطه با ایجاد صندوق و افزایش اختیارات استانداران ارایه شده، از لحاظ اعتبار در شرایط مطلوب قرار خواهیم گرفت.

عاملی با بیان اینکه راه اندازی صندوق اعتباری در استان به پروژه‌های عمرانی کمک زیادی خواهد کرد گفت: اعتبار این صندوق از محل درآمد مازاد، فروش املاک مازاد، صندوق توسعه ملی، اعتبارات استانی و ملی تامین خواهد شد.

احداث ۲۵۸ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل هم در مصاحبه با ایرنا از اجرای۲۸۵ کیلومتر بزرگراه در استان خبر داد و گفت: انتظار داریم با ادامه این روند و تخصیص به موقع اعتبارات، عقب‌ماندگی‌های بزرگراهی استان اردبیل در یک فرآیند سه تا چهار ساله به نتیجه برسد.

به گفته محبوب حیدری، استان اردبیل دارای ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه است و با توسعه بزرگراهی تلاش می شود میانگین و شاخص برخورداری استان در بزرگراه از  ۲۱ درصد به ۲۷ درصد برسد.

توسعه بزرگراه‌ها به عنوان یکی از زیرساختهای اصلی توسعه استان جزو دغدغه‌های اصلی مسئولان استان است و برای رفع این دغدغه‌ها تکمیل کریدور شمال- جنوب استان در دستور کار قرار گرفته تا شهرستان‌های واقع در شمال استان به مرکز و جنوب استان متصل شده و ایمنی جاده‌های استان ارتقا یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: برای تکمیل پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور به استان نیازمند تأمین اعتبار هستیم و در کنار آن انتظار داریم تا از محل تهاتر نفت برای سه پروژه مشترک با قرارگاه خاتم‌الانبیا تامین اعتبار شود.

حیدری اظهار کرد: منابع مورد نیاز برای توسعه بزرگراه‌ها سریعتر اختصاص پیدا کند در کوتاهترین زمان می‌توان پروژه‌های بزرگراهی به ویژه شمال تا جنوب این استان را به سرانجام رساند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا پایان سال شاهد احداث و بهره برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان خواهیم بود، گفت: امیدواریم بانک‌های عامل با کاستن از فرآیند بروکراسی در پرداخت تسهیلات ماده ۵۶، راه و شهرسازی استان را در تکمیل محورهای بزرگراهی کمک کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از اختصاص هشت هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تهاتر نفتی برای پروژه‌های بزرگراهی استان اردبیل خبر داد و گفت: از محل تهاتر نفت در بودجه ۱۴۰۱ برای پروژه بزرگراهی گرمی – بیله سوار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، اردبیل – مشگین شهر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اردبیل – سرچم چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص می‌یابد.

وی افزود: این پروژه‌ها از لیست منابع اعتباری تهاتر نفت قرارگاه خاتم الانبیاء برای سال ۱۴۰۱حذف شده بود که بعد از رایزنی‌های مستمر قرار شد هر سه پروژه بزرگراهی ذکر شده از این منابع استفاده کنند.

حیدری اضافه کرد: علاوه بر این، در نشست استاندار اردبیل و مسئولان قرارگاه خاتم الانبیاء مقرر شد از محل ۴۸ هزار میلیارد ریال منابع تهاتر نفت در سال ۱۴۰۰، ۲۰۰۰ میلیارد ریال به بزرگراه اردبیل – سرچم، ۱۰۰۰ میلیارد ریال به بزرگراه اردبیل – مشگین شهر و ۵۰۰ میلیارد ریال به بزرگراه  گرمی – بیله سوار اختصاص یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: در مجموع قرار شد قرارگاه خاتم الانبیاء برای پروژه‌های بزرگراهی استان اردبیل از محل تهاتر نفتی سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۵۰۰ میلیارد ریال اختصاص دهد تا شاهد تسریع در عملیات اجرایی این پروژه‌ها باشیم.

حیدری ادامه داد: در سال جاری هم از محل تهاتر نفت۱۲۰هزار میلیارد ریال منابع در اختیار قرارگاه خاتم الانبیاء برای اجرای پروژه‌های بزرگراهی استان قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل– مشگین‌شهر مطلوب است افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این بزرگراه به بهره‌برداری برسد.

وی درباره عملیات اجرایی محور پارس آباد- سربند و مشگین‌شهر گفت: دراین مسیر در کنار تکمیل مطالعات، احداث بزرگراه به طول ۶۰ کیلومتر در حال اجراست که پیش بینی شده تا پایان سال ۲۰ کیلومتر آن به روی خودروها گشوده شود.

حیدری همچنین گفت: در پروژه چهارخطه گرمی - بیله سوار هم پیمانکاران در ۲ قطعه فعال هستند و کارها به شکل مطلوب پیش می‌رود.

وی درباره زمان تکمیل جاده کلور-درام افزود: اجرای این طرح در ۲ قطعه به پیمانکار واگذار شده و  تکمیل آن نیازمند ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تهاتر نفت و اعتبارات ماده ۵۶ است که در صورت تامین اعتبارت این طرح تا سه سال آینده به بهره برداری می‌رسد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: با جذب سالانه بالای ۲هزار میلیارد تومان منابع مالی از محل استانی، ملی، ماده ۵۶، تهاتر نفتی و سایر ردیف‌ها برای راه‌های استان  شاهد توسعه و جهش ویژه‌ ای در بحث توسعه بزرگراه‌ها خواهیم بود.

حیدری همچنین درباره مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اردبیل در سال گذشته و اعتبارات این سفر اظهار کرد: از مجموع  ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته از محل مصوبات سفر رئیس جمهور برای طرح‌های عمرانی، زیربنایی و زیرساختی استان اردبیل، ۲۷۰ میلیارد تومان صرف توسعه بزرگراه‌های استان می‌شود.

وی با بیان اینکه اردبیل به احداث ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد، اظهار کرد:۲۰۰ کیلومتر از توسعه بزرگراه‌ها در استان اردبیل به سرانجام رسیده و ۳۰۰ کیلومتر نیز در مرحله اجراست.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه تکمیل شبکه بزرگراهی استان و احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان نیازمند ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است، درباره مطالبات پیمانکاران در احداث بزرگراه‌های استان گفت: میزان مطالبات پیمانکاران در احداث بزرگراه‌ها ۳ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال است و با تأمین اعتبارات از محل سفر رئیس جمهور و تهاتر نفت بخشی از این مطالبات پرداخت شود.

داود شایقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: اعتبار لازم برای احداث بزرگراه‌ها با تلاش و پیگیری‌های مسئولان استان از محل ماده ۵۶ تامین شده و بزودی ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل بزرگراه اردبیل- سرچم چهار هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص می‌یابد افزود: در بودجه سال ۱۴۰۱ جاده پارس‌آباد-مشگین شهر به طول ۱۳۷ کیلومتر و جاده گرمی- بیله سوار هم به طول ۸۹ کیلومتر دارای ردیف ملی شدند.

شایقی اظهار کرد: در کنار ۱۵ هزار میلیارد ریال منابع استانی، از محل سفر رئیس جمهور به استان اردبیل هم ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های عمرانی مانند راه آهن اردبیل – میانه، بزرگراه‌ها و توسعه طرح‌های زیربنایی در سطح استان تخصیص می‌یابد.

برچسب‌ها تازه کندانگوت سید ابراهیم رییسی خلخال پارس آباد مغان بهسازی راه ها وزارت راه و شهرسازی آیت‌الله رئیسی سید صولت مرتضوی دولت شهرستان گرمی مشگین شهر کوثر استان اردبیل اردبیل دولت مردمی دولت سیزدهم پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رییسی خلخال سید ابراهیم رییسی خلخال پارس آباد مغان بهسازی راه ها وزارت راه و شهرسازی آیت الله رئیسی سید صولت مرتضوی دولت شهرستان گرمی مشگین شهر کوثر استان اردبیل اردبیل دولت مردمی دولت سیزدهم مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بزرگراهی استان اردبیل کیلومتر بزرگراه در استان پروژه های بزرگراهی استان هزار میلیارد ریال اعتبار قرارگاه خاتم الانبیاء توسعه بزرگراه ها محل تهاتر نفت استان اردبیل بزرگراه اردبیل سفر رئیس جمهور دارای ردیف ملی میلیارد تومان احداث بزرگراه راه های استان دولت سیزدهم بهره برداری برای پروژه پایان سال پارس آباد مشگین شهر بیله سوار آیت الله پروژه ها ماده ۵۶ راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد

 مجتبی صارمی گفت: در این راستا سرویس اینترنت پرسرعت به حدود هفت هزار و ۵۰۰ مشترک این شهر بر این بستر ارائه می‌شود.

وی امکان توسعه شبکه همراه به نسل‌های بالاتر و ایجاد زیر ساخت لازم جهت اجرای پروژه‌های شهر هوشمند را از مزایای این طرح عنوان کرد و گفت: حداکثر سرعت اینترنت پرسرعت ADSL ۱۶ مگابیت بر ثانیه بود که با این سرویس هم اکنون امکان ارائه اینترنت پرسرعت تا حداکثر یک هزار مگابیت بر ثانیه در شهر پلدختر وجود خواهد داشت.

مدیرکل فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اظهار داشت: ۹۵ درصد پروژه شامل عملیات داکت گذاری و شوتینگ فیبر تاکنون به اتمام رسیده است و به زودی امکان واگذاری وجود خواهد داشت.

صارمی ادامه داد: دسترسی حدود ۳۰۰ هزار خانوار شهری استان تا پایان سال ۱۴۰۳ به این بستر ارتباطی پر سرعت باید فراهم شود که عملیات اجرایی طرح در ۶ شهر شامل خرم آباد، دورود، ازنا، الیگودرز، الشتر و پلدختر آغاز شده و عملیات حفاری در دورود و پلدختر به اتمام رسیده است.

به گزارش ایرنا یکی از مهمترین برنامه‌های اولویت دار وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری است که در این راستا پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکار‌ها از سال گذشته برای ایجاد ۲۰ میلیون پوشش آغاز شد.

پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها به منظور توسعه زیر ساخت‌ها و توازن در شبکه ثابت و همراه، با هدف پوشش ۸۰ درصدی مشترکان خانگی شهری با حداقل سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه در حال انجام است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان