Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید گله‌داری با تاکید بر حفظ سلامت جسمانی برای توان سلامت معنوی در اربعین گفت: یکی از مسائل مهم و الزامات در پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفر اربعین دریافت دُز یادآور واکسن کروناست.

او اظهار داشت: اکنون در تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت استان ۲ نوع واکسن "سینوفارم" و "پاستوکووک" موجود است که این واکسن‌ها مورد تایید کشور عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به موکب‌داران و زائران توصیه کرد که تزریق واکسن را به دلیل عوارض و حساسیت‌های احتمالی از اکنون انجام دهند.

او همچنین با تاکید بر رعایت موازین بهداشتی در زمینه پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: استفاده از ماسک و شست و شوی دست‌ها در طول سفر بسیار لازم و ضروری است.

گله‌داری افزود: امسال در ۵۰ موکب پرجمعیت استان اصفهان، کارشناسان بهداشت محیط مستقر می‌شوند و بر موضوع رعایت مسائل بهد اشتی و درمانی نظارت دارند.

او با اشاره به امکان انتقال دارو از سوی جمعیت هلال احمر گفت: موکب‌داران دارو‌های مورد نیاز خود را به کمیته درمان ستاد اربعین استان اعلام کنند تا از طریق هلال احمر برای تامین و انتقال آن‌ها اقدام شود.

رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان اصفهان همچنین با اشاره به شیوع بیماری وبا در کشور عراق به موکب‌داران و زائران توصیه و تاکید کرد که درصدد تامین آب بسته‌بندی و شست و شوی مواد غذایی و سبزی‌ها با آب سالم باشند.

او در ادامه با اشاره به سرعت انتقال سویه جدید کرونا تا حد ۱۸ نفر گفت: زائران باید در زمان برگشت اگر دارای علائم سرماخوردگی و گوارشی بودند تا حداقل پنج روز نسبت به قرنطینه خوداقدام کنند.

امسال۱۴۸ موکب از استان اصفهان در همایش بین‌المللی اربعین به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا اربعین حسینی رعایت دستورالعمل های بهداشتی موکب داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مأموریت بالگرد اورژانس هوایی اصفهان به منظور انتقال بیمار بین مراکز درمانی ساعت ۱۳:۴۱ امروز _جمعه پانزدهم اردیبهشت_ آغاز شد.

وی افزود: در پی این مأموریت یک مرد ۸۵ ساله با سکته حاد قلبی از بیمارستان شهید رجایی داران به بیمارستان چمران اصفهان منتقل شد.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: مأموریت مذکور ساعت ۱۵:۱۸ به پایان رسید.

کد خبر 750518

دیگر خبرها

  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین