Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@03:08:07 GMT

درباره ذخایر کالاهای استراتژیک نگرانی نداریم

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۸۸۰۸

درباره ذخایر کالاهای استراتژیک نگرانی نداریم

به گزارش قدس آنلاین، ذبیح‌الله اعظمی ساردویی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی همراه با معاونین این وزارتخانه در کمیسیون کشاورزی حاضر شدند و گزارشی به اعضای کمیسیون در بخش های مختلف ارائه کردند. وی افزود: مسائلی در مورد خرید ۷.۲ میلیون تن گندم مطرح شد که از دولت و وزارت جهاد کشاورزی نیز بابت این اقدام تقدیر کردیم، موضوع دیگری که مطرح شد درباره دانه‌های روغنی بود؛ خبر خوبی که در این باره به کمیسیون کشاورزی داده شد، تسویه کامل مطالبات کلزاکاران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: مطالبات پرداخت نشده مربوط به بخش خصوصی است که مقرر شد دولت تسهیلات لازم را برای پرداخت مطالبات در اختیار بخش خصوصی قرار دهد. ساردوئی در توضیح تسویه حساب کلزاکاران نیز تصریح کرد:‌ خرید تضمینی کلزا در ابتدا ۱۷ هزار تومان بود که در بازار سیاه به بالای ۲۰ هزار تومان رسید، دولت در ابتدا قیمت خرید را به ۲۳ هزار تومان افزایش داد؛ عده‌ای از کشاورزان محصول خود را با قیمت واحد ۱۷ هزار تومان فروخته بوند که متضرر شدند، خوشبختانه دولت تدابیری اندیشید که مابه‌التفاوت این قیمت را پرداخت کند. وی افزود: در اینجا مسئله‌ای مطرح می‌شود؛ بخشی از شرکت‌های خصوصی هم کلزا خریده بودند که پول کشاورزان را هنوز نداده اند، وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد تسهیلات لازم را در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهیم تا مطالبات کشاورزان را پرداخت کنند. سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه قرار شد گیاه جدید روغنی کاملینا هم در لیست دانه‌های روغنی قرار گیرد، تشریح کرد:‌ در بخش دام نیز گزارشی ارائه شد مبنی بر اینکه شیوه نامه صادرات دام زنده تنظیم و ابلاغ شده است، ضمنا صادرات به صورت استانی شکل می‌گیرد و دام‌های زنده پس از گذراندن دوره قرنطینه می‌توانند صادر شوند. وی گفت: در مورد موضوع جوجه ریزی و تخم مرغ نیز بحث هایی مطرح شد. ساردوئی تصریح کرد: ارائه گزارش معاونت منابع طبیعی و آبخیزداری نیز درباره طرح دولت برای کاشت یک میلیون اصله نهال درختان غیرمثمر در ۴ سال نیز جزو مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد، اما از دیدگاه اعضای کمیسیون قابل قبول نبود. سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تشریح کرد: در مورد لایحه بسیار خوب دولت در مورد آبخوان‌داری و آبخیزداری نیز که قرار است به زودی به مجلس بیاید، مسائلی در کمیسیون کشاورزی مطرح شد، این لایحه جزو اقدامات خوب دولت است که می‌تواندامورات بخش آبخیزداری را تسهیل کند. ساردوئی گفت: سخنانی در مورد اصلاح الگوی کشت مطرح شد که کمیسیون قانع نشد، مقرر شد این موضوع در جلسه دیگری بررسی شود. وی تصریح کرد: محمدعلی نیکبخت سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی نیز در این جلسه گزارشی درباره حمایت از کشاورزیِ قراردادی و کشت فراسرزمینی مطرح کرد که مسئله مهمی است و با توجه به چالش آب در کشور می‌تواند خیلی مفید باشد. ساردوئی افزود: معاونت آب و خاک نیز گزارشی ارائه کردند مبنی بر اینکه ۴.۵ میلیون هکتار زمین تحت آبیاری تحت فشار قرار گرفتند. سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: نماینده شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره ذخایر کالاهای استراتژیک اعلام کرد که در بهترین حالت قرار داریم و در این مورد جای نگرانی وجود ندارد. انتهای پیام/ منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کالای اساسی کمیسیون کشاورزی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس هزار تومان مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی درباره عملکرد این وزارتخانه بیان کرد: عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: سال 1402 بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود و 13 میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیکبخت گفت: تا امروز توسط کارخانه‌های تولید روغن و بازرگانان 70 هزار تن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده است؛ در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده
  • ماجرای ضرب‌الاجل قالیباف به دولت چیست؟
  • شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳