Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی در نخستین روز از هفته دولت به شهرستان مانه و سملقان سفر کرد و در گلزار شهدای شهر قاضی، شنوای معضلات این بخش و شهرستان شد.

به گزارش ایسنا، پس از غبار روبی مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ آنها، امام جمعه شهر قاضی در بخش سملقان و رئیس شورای اسلامی شهرستان مانه و سملقان به بیان مشکلات پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهر قاضی در این آیین از عدم اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در شهرستان انتقاد کرد.

حجت الاسلام معصومی افزود: این قانون علی‌رغم تاکیدات بسیاری که در کشور می شود، در شهرستان مانه و سملقان تاکنون اجرایی نشده که علت آن هم آمار اشتباه از این شهرستان در بانک مرکزی است؛ لذا درخواست پیگیری این موضوع برای حمایت از خانواده ها را داریم.

وی به حضور یک سرمایه گذار برای احداث پمپ بنزین در شهر آوا نیز اشاره کرد و افزود: یک سرمایه گذار قصد احداث پمپ بنزین در شهر آوا را دارد و به جد پیگیر موضوع است اما برخی در این حوزه سنگ اندازی می‌کنند و این در حالی است که سرمایه‌گذار حتی اعلام کرده به تسهیلات بانکی نیز نیاز ندارد.

حجت الاسلام معصومی همچنین بیان کرد: عدم وجود صنایع کوچک و متوسط برای استفاده از مرکبات بخش سملقان سبب شده تا صد ها تن مرکبات از این بخش به سایر نقاط شهرستان و استان ارسال شود؛ در حالی که می توان با بهره گیری از توان یک کارخانه آبمیوه گیری در همین بخش، اشتغال ایجاد کرد.

وی گفت: البته یک کارگاه متوسط با ظرفیت ۵۰ نفر در این حوزه موجود است که به خاطر مشکلات مالی با کمتر از ۲۰ نفر در حال فعالیت بوده و رو به ورشکستگی است و حمایت می خواهد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مانه و سملقان نیز در این آیین، بخش سملقان را یکی از قطب های ویژه استان در بخش کشاورزی و دامداری دانست و گفت: اما به خاطر نبود صنایع تبدیلی، باغداران و دامپروران با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

اسلامی نژاد بیان کرد: به عنوان مثال به خاطر گرانی سبد، بسیاری از باغداران محصولات خود را جمع آوری نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر حمایت از سرمایه گذاران و فعالان حوزه کشاورزی و دامپروری وجود نداشته باشد قطعاً آن‌ها از این فعالیت ها دست خواهند کشید.

وی گفت: شهرستان مانه و سملقان ورودی خراسان شمالی محسوب می‌شود اما زیرساخت گردشگری ندارد؛ همچنین فرونشست زمین در غرب قاضی بسیار زیاد است و چندین کیلومتر لوله گذاری آب برای باغ ها نیز مورد نیاز است که از اولویت ها محسوب می شود؛ همچنین اعتبارات شهرداری های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت نیز نیازمند پیگیری است که انتظار داریم استاندار خراسان شمالی نسبت به این موضوعات توجه ویژه نماید.

قول پیگیری اجرای طرح جوانی جمعیت در شهرستان مانه و سملقان

استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین قول داد که مشکل عدم اجرای طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ها در شهرستان مانه و سملقان را پیگیری و رفع نماید.

محمدرضا حسین نژاد بیان کرد: هدف ما از از این بازدیدها، رفع مشکلات مردم است و هر چقدر لازم باشد برای این موضوع زمان می گذاریم.

وی ادامه داد: در سفرهای شهرستانی هفته دولت امسال تلاش داریم به جای حضور در مرکز شهرستان به سایر شهرها رفته و اقدامات دولت را تبیین کرده و امیدآفرینی کنیم.

انتقاد از عدم اطلاع رسانی به مردم

وی از عدم اطلاع رسانی به مردم برای حضور در آیین های امروز با حضور مسئولان استانی انتقاد کرد و گفت: همه فرمانداران در استان باید توجه کنند که از مردم برای حضور در آیین های هفته دولت دعوت نمایند تا با حضور بنده و سایر مدیران استانی، مشکلات آن‌ها سریعتر پیگیری شود.

وی همچنین حمایت از سرمایه گذاران را در اولویت کاری مسئولان دانست بیان کرد: سرمایه‌گذاران نیازمند حمایت هستند و حتماً به این موضوع توجه کافی خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هفته دولت افتتاح پروژه در هفته دولت خراسان شمالی شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی جوانی جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب طرح نذر خدمت، آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان بود که این مهم با جذب خیرین از مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران در سال جاری محقق شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: بنابراین جمعیت هلال احمر استان تهران با خرید و انتقال لوله‌های انشعاب آب، برای آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان پیش قدم شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستاهای دارای تنش آبی هستند که در این پروژه از نعمت آب آشامیدنی منتفع می‌شوند.

وی افزود: با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرای ۲۹۷ انشعاب لوله آب، ۲۹۷ خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیارد ریال از سوی مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و ۸٠ میلیارد ریال از سوی شرکت آبفا در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 6092066

دیگر خبرها

  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • اجرای ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • دولت با ایده‌هایی عملگرایانه سیاست‌های جمعیتی را تقویت کند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل