Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@06:28:55 GMT

۳ غذای خوشمزه ایرانی که هر کدبانو باید بلد باشد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۹۱۹۴

اگر به شما بگویند چند غذای اصیل ایرانی می شناسید، چند مورد را می توانید نام ببرید؟ مطمئناً قرمه سبزی، قیمه و کباب جزوه اولین انتخاب های شما خواهد بود و چند غذای دیگر نیز به این لیست اضافه خواهید کرد. در هر گوشه از ایران چندین مدل غذای اصیل وجود دارد که مطمئناً تاکنون نام آن را نیز نشنیده اید. اگر می خواهید مانند یک آشپز حرفه ای عمل کنید باید همه غذا های ایرانی را به خوبی بشناسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله قصد داریم سه غذای ایرانی اصیل را برای شما معرفی نماییم.

خورشت کرفس

در تهیه خورشت کرفس اصیل ایرانی مواد اولیه زیر استفاده می شود:

گوشت خورشتی لیمو عمانی پیاز نعنای تازه و جعفری کرفس آبلیمو رب گوجه

خورشت کرفس شاید غذای محبوبی در میان کودکان نباشد ولی جزو اصیل ترین غذا های ایرانی به شمار می رود. جهت تهیه این غذا از سبزیجات مفیدی مانند کرفس، اسفناج و جعفری استفاده می شود. همچنین تهیه این غذا به نوعی شبیه قرمه سبزی است و باید بعد از شستن کرفس آن ها را خرد کنید و به همراه پیاز تفت دهید. لوبیا نیز در این غذا مورد استفاده قرار می گیرد. نکته‌ای که در تهیه خورشت کرفس باید با آن دقت کنید استفاده از ساقه های ترد آن می‌ باشد، زیر ساقه های پژمرده کرفس باعث می شود خورشت شما سفت و خشک شود. همچنین در این غذا می توانید به جای گوشت قرمز گوشت از مرغ استفاده کنید. قارچ نیز می تواند ترکیبی جذابی را در خورشت کرفس شما به وجود بیاورد.

قیمه نثار قزوینی

قیمه نثار دیگر غذای اصیل ایرانی است که به شهر قزوین برگردد. در این غذا از گوشت، زعفران، زرشک و انواع خلال پسته و بادام استفاده می شود. این غذای خوشمزه به واسطه ای تزیینات جذابی که با انواع آجیل و زرشک انجام می ‌شود، معروفیت جهانی پیدا کرده و به نوعی یک اثر هنری به حساب می آید. در تهیه قیمه نثار قزوینی باید توجه کنید به گوشت خود نمک زیادی اضافه نکنید زیرا پخت آن را کند می کند. همچنین گلاب را باید حتماً در این غذا استفاده کنید تا عطر قیمه نثار فضای منزل شما را پر کند. این غذا به روش های مختلفی آماده می ‌شود که پیشنهاد می کنیم در بخش آموزش آشپزی مجله اسنپ اکسپرس طرز تهیه کامل آن را فرا بگیرید تا بتوانید یک مهمانی مجلل را به خوبی پذیرایی کنید.

دیزی اصیل ایرانی

آبگوشت یا همان دیزی سنگی اصیل ایرانی یکی از خوشمزه ترین و در عین حال معروف ترین غذاهایی است که باید آشپز حرفه ای و هر کد بانو طرز تهیه آن را بلد باشد. در این غذا از مواد اولیه زیر استفاده می شود:

گوشت گوسفندی سیب زمینی نخود لوبیا سفید گوجه فرنگی پیاز زردچوبه و فلفل و ادویه آبگوشت

برای تهیه آبگوشت به روش سنتی باید پیاز ها را به خوبی خرد کنید و درون قابلمه زودپز ریخته و آن ها را در روغن تفت دهید. گوشت را به پیاز ها اضافه نمایید و سپس فلفل و زردچوبه و ادویه را به همراه رب درون قابلمه بریزید. بعد از چند دقیقه تف دادن مواد، به آن نخود و لوبیا خود را اضافه نمایید. توجه داشته باشید باید نخود و لوبیا از شب قبل در آب قرار گرفته باشد تا نفخ آن گرفته شود.

سیب زمینی ها را نیز چند تکه کنید و درون زودپز بریزید. گوجه ها را نیز به چند قسمت تقسیم نمایید و به محتوای قابلمه خود اضافه کنید. ۴۵ دقیقه اجازه دهید تا مواد به خوبی پخته شود سپس درون یک ظرف این آبگوشت اصیل را به همراه ترشی و پیاز نوش جان کنید. شما می توانید از دنبه در این غذا استفاده کنید تا رنگ و طعم بهتری داشته باشد. همچنین باید در هنگام پخت آبگوشت، کف روی قابلمه را بردارید تا آبگوشت شما شفاف شود.

مطمئناً هر کدام از غذا های معرفی شده دستور پخت های متفاوتی ممکن است داشته باشد زیرا در هر شهر ایران بنا بر مواد اولیه و طبع آب و هوایی آن منطقه، غذا با طرز تهیه متفاوت آماده می شود. برخی مراجع غذایی مانند بخش آموزش آشپزی مجله اسنپ اکسپرس می تواند تجربه ای مفید برای آموزش انواع غذا های ایرانی به شما ارائه دهد.

منبع: https://mag.snapp.express/

منبع: الف

کلیدواژه: استفاده می شود اصیل ایرانی خورشت کرفس قیمه نثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه: نباید اجازه داد مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل را بگیرد

به گزارش صدای ایران از ایسنا، فرمانده سپاه نوشهربا بیان اینکه نباید اجازه دهیم که مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل و با ارزش را بگیرد، گفت: یکی از جا‌هایی که دشمن به شدت مورد حجمه قرار داده فرهنگ کارو کارگری است و ما باید فرهنگ کار و تلاش را نهادینه کنیم و موردی که ما در حال حاضر در آن ضعف داریم این است که در برخی جا‌ها که نیاز به کارگر است با کمبود مواجه هستیم.

سرهنگ مهرداد ابراهیم پور در آیین تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه شهرستان نوشهر که در فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه این مراسم به پاس قدردانی از زحمات قشر زحمتکش کارگر است، اظهار کرد: نقش کارگران در پیدایش انقلاب اسلامی و پیروزی آن بی بدیل است و انقلاب ما تنها انقلابی بود که همه اقشار از جمله کارگران در آن نقش آفرینی کردند.

وی با اشاره به حضور غیرتمندانه کارگران بعد از پیروزی انقلاب و بخصوص در هشت سال دفاع مقدس، افزود: کارگران هم در دفاع مقدس شرکت کردند و هم به عنوان پشتیبان جبهه حق علیه باطل کار‌های بزرگی انجام دادند که برگ زرینی در دفتر پرافتخار انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به آغاز تحریم‌ها از همان روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در همان دورانی که حتی به ما سیم خاردار نمی‌دادند فرصت‌هایی از دل تهدید‌ها به وجود آمد که نشانه خلاقیت جامعه کارگری در دوران هشت سال دفاع مقدس تحت شدیدترین تحریم‌ها بود.

فرمانده سپاه ناحیه بسیج نوشهر به ادامه نقش آفرینی جامعه کارگری در حال حاضر اشاره کرد و یادآور شد: الان در جنگ اقتصادی هستیم و این جنگ به یک جنگ ترکیبی تبدیل شده است و دشمنان سر مسائل اقتصادی با ما سرجنگ دارند.

سرهنگ ابراهیم‌پور خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری بیش از ۱۰ سال است که موضوعات اقتصادی را شعار سال انتخاب می‌نمایند که بخشی مهمی از آن تولید و مشارکت است که رکن اصلی آن کارگران هستند.

وی با تاکید براینکه کارگران ما باید فکر راهبردی و خلاقانه داشته باشند که بسیار مهم است، متذکر شد:این فضا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوجود آمد و کسانی را داشتیم که در حوزه دفاع مقدس در ساخت تجهیزات و موتور‌های جت به ما کمک کردند.

فرمانده سپاه ناحیه بسیج نوشهر ادامه داد: مهم نیست که ما در چه جایگاهی کار می‌کنیم مهم این است که در آن جایگاهی که کار انجام می‌دهید آنجا را مرکز عالَم بدانید.

سرهنگ ابراهیم‌پوربا اشاره به حضور خلاقانه کارگران در عرصه‌های مختلف، تاکید کرد:در این جنگ اقتصادی نقش تک تک کارگران به عنوان افسران و فرماندهان جهاد اقتصادی نقش مهمی است.

فرمانده سپاه نوشهر با تاکید براینکه نباید اجازه دهیم که مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل و باارزش را بگیرد، گفت:تا می‌توانیم باید این فرهنگ را در بین نسل‌های جدید نهادینه کنیم.

سرهنگ ابراهیم‌پور تصریح کرد: استقلال اقتصادی از جمله دستاورد‌های مهم جامعه کارگری است که کارگران رکن مهم رشد اقتصادی هستند و بنابراین نیاز است خود را به علوم روز دنیا مجهز کنند.

در ادامه آدینه حسین عمویی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نوشهربا اشاره به فرمایشات امام راحل مبنی بر اهمیت کارو کارگر، گفت: به فرموده امام راحل «حیات کشور مدیون کار و کارگر است» و مقام معظم رهبری نیز در آخرین دیدار با کارگران کشور درپنجم اردیبهشت سال جاری به مسئولان تاکید نمودند «حال کارگرخوب باشد، حال کشورخوب می‌شود» و این امر خود موید اهمیت بالای این قشر عظیم است.

وی افزود:شهرستان نوشهر با داشتن واحد‌های تولیدی، صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و اتحادیه‌ها یکی از شهرستان‌های مهم در حوزه تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان مازندران است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد:طی سال گذشته با برگزاری مستمر کارگروه اشتغال و با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان ۲ هزار و ۶۱۱ نفر اشتغال در سامانه رصد با درصد تحقق ۱۳۹ درصد ثبت شد.

عمویی از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در بخش مقرری بگیران نگاه ما بازگشت به کار است که با اشتغال مجدد ۷۹ نفر و ۴۷ نفر آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای، در حال حاضر ۳۱۴ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری این شهرستان هستند.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که یکی از وظایف مهم این اداره ارتقا آموزش و ایمنی است با ایجاد کارگروه ایمنی شهرستان، در حال حاضر این شهرستان پایلوت این طرح در استان مازندران است.

عمویی تاکید کرد:در راستای تحقق شعار امسال در جهت جهش تولید با مشارکت کارگران پرتلاش شهرستان گام‌های موثری برخواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) دختر فلسطینی درحال جمع کردن غذای ریخته روی زمین
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • جزییات «شب نغمه‌های اذان ایرانی» اعلام شد/ تجلیل از ۲ موذن پیشگام
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • (ویدیو) غذای خیابانی در پاکستان؛ پخت و سرو ۵۰۰ کیلو آب نخود با مرغ و تخم مرغ
  • سپاه: نباید اجازه داد مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل را بگیرد
  • نباید اجازه داد مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل را بگیرد
  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)