Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

هیئت دولت وزارت نفت را به اجرای طرح کهاب (بازیافت بخارات بنزین) موظف کرده است و در مصوبه تکلیفی بر دوش جایگاهداران نیست.

به گزارش تین نیوز، یک جایگاهدار سوخت با بیان این مطلب گفت: وزارت بهداشت و محیط زیست با همکاری وزارت نفت موظف به اجرای طرح کهاب در پمپ های بنزین هستند اما وزارت نفت با تفسیر به رای از مصوبه، سعی در تحمیل هزینه آن به جایگاهدار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به افزایش انتقادات جایگاهداران از چگونگی اجرای این طرح در شبکه های اجتماعی،  در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این طرح، طرحی غیر کارشناسی است که با توجه به اجرای آزمایشی آن در چند جایگاه به صورت پایلوت نشان داد و ثابت کرد؛  زیان اجرای آن بیشتر از سودش است ولی متاسفانه همچنان بر اجرای آن اصرار است.

او عنوان کرد: جایگاهداران مشکلی با اجرای طرح  ندارند باوجودی که احتمالا بیش از یک ماه جایگاه تعطیل می شود و جایگاه را دراختیار مجریان طرح می گذارد ولی هزینه ملیاردی اجرای کهاب و بعد از آن تعمیر و نگهداری و استخدام یک نفر مسئول را نمی تواند تقبل کند.

این جایگاهدار با بیان این که آلودگی زیست محیطی را در جاهای دیگر مانند کارخانجات خودروسازی، باید جستجو کرد، گفت: مصرف بالای خودروهای تولیدی‌، کیفیت بنزین، فرسودگی ناوگان حمل و نقل عامل عمده آلودگی زیست محیطی است نه بخارات اندک بنزین زمان فروش.

او افزود: طرحی کهاب طرحی با هدف کاهش و رفع الودگی محیط زیست  با ظاهری زیبا است  اما خود وزارت نفت به علت عدم کارایی سیستم فعلا آن را اجرا نکرده است.

وی با طرح این پرسش که  مگر جایگاهدار تولید کننده بنزین است که موطف به رعایت یکسری استانداردها در  تولیدو کاهش آلودگی و حفط محیط زیست، عنوان کرد: هرآنچه برای پمپ های بنزین ارسال می شود بدون دخل و تصرف و تغییر به باک خودرو ها و کامیون ها تزریق می شود؟

وی گفت: این فراورده ها از ابتدای تولید تا انتها توسط اداره استاندارد و واحد کنترل کیفیت تولید کننده و پخش کننده آن با مقررات استاندارد ملی ایران تبطبیق داده شده و اجازه فروش داده می شود.

این جایگاهدار افزود: ورود اداره استاندارد به کنترل فراورده در مراکز توزیع (پمپ بنزین ها) موازی با کنترل کیفیت پخش و دریافت مبلغ گزافی حق الزحمه بی دلیل از مالکان جایگاه ها است.

او تاکید کرد: سوال این است که نقش کنترل توسط شرکت های خصوصی به عنوان نماینده استاندارد موازی با کنترل کیفیت پخش چیست؟!چرا جایگاهدار مجبور است برای هر نازل مبالغی هزینه بدهد؟! آیا جایگاهدار   اجازه تغییر در کیفیت را دارد. مگر واحد کنترل کیفی هر ماه چند بار و هر زمان مشتری و جایگاهدار بخواهد کنترل های لازم را  انجام نمی دهد؟!

این جایگاهدار گفت: پس نقش شرکت های خصوصی که اغلب متعلق به بازنشستگان شرکت پخش هستند به عنوان نماینده اداره استاندارد چه توجیهی دارد؟!

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزارت نفت تین محیط زیست بنزین نفت کارشناسی آلودگی زیست محیطی ناوگان حمل و نقل خودرو وزارت نفت جایگاه سوخت کیفیت بنزین طرح کهاب جایگاهداران عرضه سوخت پمپ بنزین شرکت پخش فرآورده های نفتی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا اعلام کرد که به زودی سامانه‌ درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت:‌ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودروهای نوشماره و چه خودروهای دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود  برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی  و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین