Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@20:05:00 GMT

دشمنی غرب با هوانوردی از تحریم به جنگ تمام عیار رسید

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۹۴۲۰

دشمنی غرب با هوانوردی از تحریم به جنگ تمام عیار رسید

به گزارش خبرنگار مهر، کاپیتان محمد محمدی‌بخش صبح امروز در نشست خبری صنعت هوانوردی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده باند ۲۹ چپ مهرآباد اجرایی می‌شود، اظهار داشت: ترمینال سلام فرودگاه امام برای ما مهم بود که عملیاتی شود و این اتفاق رخ داد. ایران ایر چالش‌های زیادی داشت که به یک سکون و آرامش رسیده است.

وی گفت: بخش ورزش‌های هوایی مغفول مانده بود که با کمک وزارت ورزش و جوانان مورد توجه جدی قرار گرفت و با استقبال بخش خوبی از جوانان روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین موضوع پهپاد که به یک چالش برای کشور تبدیل شده بود با همکاری سازمان هواپیمایی و نهادهای امنیتی تعیین تکلیف شد.

معاون وزیر راه به ارتقای سطح حمل بار هوایی و هواپیمای کارگو اشاره و اظهار کرد: هیچ هواپیمای یا موتور هواپیمایی برای تعمیر به خارج از کشور اعزام نمی‌شود بلکه حتی میزبان کشورهای صاحب تکنولوژی برای تعمیر موتور هواپیماهایشان هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به عمق بخشی تولید محصولات مصرفی صنعت هوانوردی در داخل اشاره کرد و گفت: روغن موتور هواپیما با بالاترین سطح استاندارد در داخل کشور تولید و به همه ایرلاین‌ها فروخته می‌شود.

وی دستور رئیس جمهور مبنی بر ساخت هواپیمای مسافری را یادآور شد و تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری با همکاری وزارت دفاع به عنوان محور تولید هواپیما و وزارت صمت به عنوان دستگاه متولی صنعت در حال ساخت هواپیما در داخل است و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور خبرهای خوبی در این زمینه منتشر شود.

محمدی بخش ادامه داد: ورود هواپیمای کما فی سابق ادامه دارد و در کنار آن سه گزینه نهضت تعمیر هواپیما و موتور، ساخت هواپیما در داخل و خرید هواپیمای دست دوم برای افزایش ناوگان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری از CAO به CAA ارتقا یافته لذا سازمان هواپیمایی کشوری می‌تواند به هواپیما یا موتور ساخت خودش مجوز بدهد.

معاون وزیر راه با تاکید بر اینکه نگاه سازمان هواپیمایی درون زا، تولید دانش و ارتباط با دنیا است گفت: تحریم در حوزه هوانوردی عنوان کوچکی است و باید به آن جنگ تمام عیار اطلاق کرد.

ادامه دارد…

کد خبر 5571577 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت هوانوردی تحریم اقتصادی ایران فرودگاه سازمان هواپیمایی محمد محمدی بخش روسیه بانک مرکزی نهضت ملی مسکن وزارت صنعت معدن و تجارت بورس مرکز مدیریت راه های کشور سازمان امور مالیاتی دولت سیزدهم وزارت جهاد کشاورزی قیمت سکه بهار آزادی عرضه خودرو در بورس اربعین 1401 سامانه محچک مناطق آزاد سازمان هواپیمایی کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند

تلویزیون اسرائیل گزارش داد یک هواپیمای این رژیم در خاک عربستان فرود آمده و احتمالا چند مقام اسرائیلی به ریاض رفته باشند.
 
به گزارش فارس؛ یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.
 
تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.
 
کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.
 
این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفرهایی در منطقه استفاده کرده‌اند.
 
در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان