Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: بیشترین سهم اعتبارات در سال جاری به تکمیل طرح‌های آموزشی مشارکتی با خیرین اختصاص دارد.

به گزارش ایسنا، مهرالله رخشانی‌مهر در نشست هم‌اندیشی مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و روسای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان‌های سراسر کشور و رییس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی،  با بیان اینکه همه ما مدیون معلمان و فرهنگیان هستیم، به تعامل و ارتباط بسیار خوب سازمان نوسازی مدارس با سایر زیر مجموعه‌های وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ردیف‌های اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای طرح‌های سازمان نوسازی مدارس ، در پیوست ۱ بودجه امسال مجموعا ۵۸۰۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیشترین سهم اعتبارات مربوط به ردیف تکمیل پروژه‌های مشارکتی با خیرین است، اظهار کرد: براساس جدول قانون بودجه ۱۴۰۱، امسال ما امکان شروع و احداث پروژه جدید را از محل منابع ملی نداریم.

رخشانی‌مهر افزود: طرح‌هایی که کلنگ زنی شود از محل منابع استانی تامین اعتبار می‌شود که ابتدا در شورای برنامه‌ریزی شهرستان و بعد استان تصویب و ابلاغ شده ‌است.

وی این روند را ناشی از بخشی نگری و اعمال نظر و سلیقه در برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌ها دانست و از مدیران استانی خواست در این خصوص اعمال نظارت و مدیریت جدی داشته باشند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان امکان جابجایی اعتبارات و سهم بین استان‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: توزیع اعتبارات درون استانی نیز باید توازن و تناسب داشته و براساس مطالعات و نیازسنجی واقعی باشد.

وی مجموع اعتبارات مدرسه‌سازی را با احتساب ردیف‌های متفرقه ۱۳ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: آمادگی داریم از سر جمع این اعتبارات، تا جایی‌ که امکان قانونی وجود داشته باشد به تکمیل طرح‌های دانشگاه فرهنگیان اختصاص دهیم و در سفرهای استانی رییس جمهور نیز مصوبات خوبی برای این دانشگاه حاصل شده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رخشانی‌مهر در ادامه ابراز آمادگی کرد تجارب سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حوزه معماری ایرانی، اسلامی و طراحی فضاها در اختیار دانشگاه فرهنگیان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرارگیرد و در زمینه فنی و اجرایی نیز مشاوره های مورد نیاز داده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدرسه سازی سازمان نوسازی مدارس سازمان نوسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری، اظهار داشت: باید یک کارگروه برای برنامه‌ریزی مقدمات همایش مجمع خیرین صورت گیرد و مسئولیت تمامی افراد مربوطه مشخص شود.  

وی گفت: در این همایش تنها خیرین گذشته حضور نداشته باشند بلکه خیرین جدید نیز دعوت شوند و تعهدات لازم را داشته باشند تا یک تحولی را متفاوت با همایش‌های گذشته، شاهد باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطرح کرد: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمی در شأن معلمان، اظهار داشت: هفته معلم زمان خوبی است تا از این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تجلیل شود، امید است مراسمی در شأن معلمان استان با برنامه‌ریزی خوب برگزار و از خانواده شهدای معلم نیز سرکشی و تجلیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام جهاد تبیین، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در این دو سال خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند. رتبه‌بندی معلمان، استخدامی‌ها و کمک‌های فرهنگی، اعتباراتی که تخصیص داده شده و توسعه زیرساخت مدارس، ایجاد چمن‌های مصنوعی بسسار در ظرف 2 سال و ... اقدامات خوبی است که همه باید در نشست خبری با رسانه‌ها بیان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بروشورهای در خصوص اقدامات انجام شده در دو سال اخیر تهیه و در بین خیرین و افراد ذی نفوذ توزیع شود. امتحانات نهایی فرصتی برای چیدن میوه یک سال تلاش دانش آموزان و والدین آنها است لذا باید اهتمام لازم جهت برگزاری آزمون بدون دغدغه در یک شرایط مناسب را داشت.

وی تصریح کرد: حداقل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال باید در شهرستان‌ها برگزار شود. باید یک برنامه‌ریزی ویژه در خصوص آموزش و پرورش عشایر داشت تا آموزش کافی و لازم به دانش آموزان داده شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر در دانشگاه فرهنگیان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشت تا دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم و سرویس مدارس و هر آنچه که مربوط به مدرسه و دانش آموزان است وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب