Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر فغفوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: راه‌اندازی واحدهای تعطیل اعم از آنهایی که در اختیار و تملک شبکه بانکی هستند و نیز واحدهای نیمه تعطیل که به دلیل اختلاف شرکا، بدهی و یا موانع پیش روی تولید در رکود بودند، از اولویت های کاری است.

وی با اشاره به نتایج اقدامات انجام شده برای بازگشت واحدهای راکد و نیمه راکد به چرخه تولید گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، ۳۹ واحد تولیدی در این استان احیا شده و به چرخه تولید، بازگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فغفوری در خصوص اقدامات و تلاش های انجام شده برای برگرداندن واحدهای تعطیل به چرخه تولید اظهار داشت: این تعداد واحد تولیدی از زمان استقرار دولت سیزدهم از نیمه دوم سال گذشته تاکنون،در داخل و خارج از شهرکهای صنعتی استان به گردونه فعالیت و چرخه تولید بازگشته اند.
وی با بیان اینکه حداقل اشتغال ایجاد شده از سوی این واحدهای تولیدی، حدود ۷۱۵ نفر است، تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری های انجام شده برای بازگشت این واحدها به چرخه تولید، از سوی متقاضیان، حدود ۴۳ میلیارد تومان است و قطعا حجم و ارزش سرمایه گذاری کل که قبلا برای ایجاد آنها هزینه شده بسیار بیش از این رقم است.
فغفوری به مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در خصوص رفع مشکلات واحدهایی که در تملک بانک هستند هم اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه، شبکه بانکی باید در اسرع وقت برنامه های خود را برای احیای واحدهای تولیدی در تملک خودشان، اجرا کنند تا بتوانند این واحدها را فعال و به بخش خصوصی واگذار کنند.
وی اظهار داشت: شرایط واگذاری هم باید به گونه ای باشد که با مزایده هایی که درسطح استان برگزار می شود بتواند برای آنها برنامه ریزی خاصی داشته باشند.
رییس صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با بیان اینکه علاوه بر احیاء واحدهای تعطیل، نیم نگاهی هم به استفاده از ظرفیت‌های خالی واحدها که با ظرفیت کامل کار نمی کنند وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان، تعداد واحدهای تولیدی که مشکل بازاریابی و بازارسازی برای خود داشته باشند خیلی کم است، افزود: به دلیل افزایش قیمت ها که اتفاق افتاده بود، افزایش میزان سرمایه در گردش مورد نیاز واحدها مدنظر است.

فغفوری خاطرنشان کرد: خوشبختانه با ابلاغ اعتبارات طرح رونق و نیز تسهیلات تبصره ۱۸ که به استان‌ها ابلاغ شده و به تدریج از طریق دستگاه ها در حال جذب است، تلاش می شود سرمایه در گردش مورد نیاز کارخانه ها تامین شود.
وی با اشاره به برگزاری جلساتی با بانک های تجارت، ملی، سپه و صنعت و معدن، گفت: واحدهای تولیدی در تملک این بانک ها احصاء و به شبکه های بانکی اعلام شده است که حتی واحدهایی را هم که بنا به هر دلیلی با ظرفیت های پایین کار می کنند و یا تعطیل هستند ولی بانک آنها را تملک نکرده است را هم احصا کنند.
رییس صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با بیان اینکه صورتجلسه های نیز مبنی بر موافقت بانک برای ورود سرمایه گذاران جدید به برخی از واحدهای تولیدی تنظیم می شود افزود: این امر با هدف پرداخت بخشی از بدهی ها و تعیین پرداخت الباقی بصورت اقساط درازمدت انجام می شود.
فغفوری گفت: واحدهایی هم که در تملک بانک هستند اگر سرمایه گذار جدید یا خود متقاضی، برنامه عملیاتی برای راه اندازی مجدد واحد و نیز نحوه بازپرداخت اقساط معوقه به بانک و کمیته ای که خود صنعت معدن هم در آن عضو است ارائه دهد، تلاش این است که ۷ تا هفت و نیم درصد از بدهی را پرداخت و مابقی آن نیز پنج ساله تقسیط شود.
وی با بیان اینکه در مجموع شاید در استان ۶۰ واحد اعم از تملکی و آنهایی که در مرحله صدور اجرائیه برای تملک بانک ها هستند و یا واحدهایی که به خاطر مشکلات اساسی با ظرفیت پایین کار می کنند داشته باشیم، اظهارداشت: واحدهایی که در تملک بانک هستند کمتر از ۱۶ واحد است.
اولویت اصلی بازگرداندن واحدهایی است که سند خورده و در تملک بانک هستند
رییس صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با تاکید بر اینکه در حال حاضر اولویت اصلی بازگرداندن واحدهایی است که سند خورده و در تملک بانک هستند تصریح کرد: واحدهایی هم که در مرحله صدور اجراییه بوده و یا آنهایی که با ظرفیت پایین کار می کنند در اولویت بعدی قرار دارند.
فغفوری با بیان اینکه تفکیک زمانی برای اجرای فازهای احیاء واحدهای دسته‌بندی شده نداریم گفت: همه فازها توسط حوزه اقتصادی و نظارتی استان، به موازات هم پیگیری شده و پیش می رود.
وی با تاکید بر اینکه امیدواریم تا پایان سال حداقل ۵۰ درصد پروژه های بزرگی که قابلیت راه اندازی مجدد را دارند به چرخ فعالیت بازگردند تصریح کرد: امیدواریم با این روند و احیا واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل، در پایان امسال جزء استان هایی باشیم که کارخانه های بزرگ با اشتغالزایی بالای ۱۰۰ نفر تعطیل، به کمتر از سه واحد برسد.

برچسب‌ها صنعت و معدن و تجارت زنجان دولت سیزدهم دولت مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن و تجارت زنجان دولت سیزدهم صنعت و معدن و تجارت زنجان دولت سیزدهم دولت مردمی تملک بانک هستند واحدهای تولیدی واحدهای تعطیل چرخه تولید معدن و تجارت دولت سیزدهم راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید لرستان، ظهر امروز چهارشنبه در سالن کنفرانس استانداری لرستان و با حضور مسئولان ارشد این استان برگزار شد.

فرهاد ناصری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در این مراسم با اشاره به جایگاه بالای کار و کارگر در آموزه‌های دینی و همچنین انقلاب اسلامی، اظهار داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری هر پیشرفتی که کشور داشته باشد دست کارگر در آن پیداست.

ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی

وی با اشاره به اینکه امروز حساسیت جنگ اقتصادی بسیار روشن است چرا که نوک پیکان توطئه‌های دشمنان حوزه اقتصاد است، تصریح کرد: جامعه کارگری لرستان ۲۰۴ شهید را تقدیم انقلاب کرده است و جامعه کارگری بعد از دفاع مقدس هم همواره پشت نظام و انقلاب بوده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید اقدامات عملی صورت گیرد تا شاهد توسعه در حوزه اقتصاد و تولید باشیم و در این راستا باید استان‌های زاگرس نشین در حوزه اشتغال و کار مورد توجه جدی قرار گیرند.

ناصری با تاکید بر لزوم تعیین معافیت‌های مالیاتی، نرخ دستمزد و مشوق‌های کارگری در لرستان در راستی افرایش رغبت سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان، گفت: در این راستا ایجاد کارگاه‌های زود بازده اقتصادی در استان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: باید بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در مرکز استان و شهرستان‌ها ایجاد شود.

مسائل و مشکلات کارفرمایان استان باید به وزیر کار منتقل شود

ابوطالب شفقت استاندار لرستان نیز در سخنانی با بیان اینکه سهم اشتغال در لرستان پایین است و این در حالیست که این استان، استانی غنی در حوزه‌های مختلف است، اظهار داشت: لرستان در نقطه‌ای استراتژیک قرار دارد اما با وجود توانمندی‌ها، سهم اشتغال کارگری در این استان بسیار پایین است و این نیازمند آسیب شناسی است.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد امنیت شغلی برای کارگران و همچنین فضای کار مناسب برای تولید کنندگان، افزود: حوزه تولید استان نیازمند بازار است و باید به این مسئله توجه ویژه شود.

استاندار لرستان با اشاره به عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل لرستان در کارگروه رفع موانع تولید، افزود: تمام تلاش این است که شرکت‌های غیر فعال را فعال کنیم تا زمینه اشتغال کارگران به صورت مجدد فراهم شود.

شفقت با تاکید بر اینکه درخواست من این است که کارفرما با رعایت قوانین و مقررات از سوی دستگاه‌های استان معطل نشود، ادامه داد: مسائل و مشکلات کارفرمایان استان باید به وزیر کار منتقل شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام وجود خود را برای خدمت گذاری به مردم لرستان و به خصوص کارگران گذاشته‌ام، ادامه داد: از کارفرمایان عزیز تقاضا می‌کنم که در کنار کار خود، تحقیق و پژوهش را هم در راستای کیفی سازی محصولات تولیدی داشته باشند.

لزوم توجه به مشوق‌های کارگری و کارفرمایی

محمدحسن موسیوند دبیر جامعه کارگری لرستان نیز در این آئین در سخنانی با بیان اینکه کارگران با افراد تحت پوشش آنها بیش از نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شوند و همواره در راستای دفاع از انقلاب نقش بی بدیلی را ایفا کرده‌اند، اظهار داشت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، کارگران ستون فقرات تولید هستند و علیرغم مشکلات معیشتی در پایبندی به نظام صبورانه پای کار هستند.

وی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات کارگری و حفظ اشتغال موجود، بیان داشت: کارگر و کارفرما در کنار هم نقشی مهمی در رشد و توسعه اقتصاد و تولید دارند.

دبیر جامعه کارگری لرستان با اشاره به لزوم توجه به مشوق‌های کارگری و کارفرمایی، گفت: دولت به مسکن، معیشت و امنیت شغلی توجه کند و همچنین در افزایش حقوق سال جاری کارگران و بازنشستگان بازنگری و تجدید نظر صورت گیرد.

موسیوند با بیان اینکه این روزها صنایع لرستان حال و روز خوبی ندارند و نیاز به حمایت جهادی دارند تا از تعطیلی آنها جلوگیری شود، گفت: ارتباط استاندار با تشکل‌های کارگری، برگزاری جلسه ارائه و بیان مشکلات کارگران با استاندار و … مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6094392

دیگر خبرها

  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • ۱۲ نگین درخشان صنعت گاز در دولت سیزدهم
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد