Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:43:45 GMT

سهم ادارات شاهین‌شهر از اعتبارات تملک دارایی

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۲۷۶۱۱

سهم ادارات شاهین‌شهر از اعتبارات تملک دارایی

ایسنا/اصفهان فرماندار شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی ۳۵ درصد رشد داشته است، گفت: ارتقای سطح کیفی تجهیزات اداری در سطح شهرستان و تأمین امنیت و سلامت غذایی در بخش‌های کشاورزی و دامپزشکی از اولویت‌های تخصیص اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و توازن ۱۴۰۱ است.

سید محمدرضا کاظمی‌طبا در گفت‌وگو با ایسنا ضمن گرامیداشت هفته دولت با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و توازن شاهین شهر و میمه نسبت به سال گذشته رشد ۳۵ درصدی داشته است، اظهار کرد: اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و توازن شاهین‌شهر و میمه در سال ۱۴۰۱ معادل ۴۵۰ میلیارد و ۱۱۹ میلیون ریال بوده و با رویکرد توزیع عادلانه اعتبارات در راستای محرومیت‌زدایی و اولویت‌بخشی به نیازهای شهرستان از نگاه مردم بین ۳۴ دستگاه اجرایی و اداری توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر توزیع اعتبارات در راستای توجه به توسعه زیرساخت‌های شهرستان، افزود: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با اولویت طرح‌های با پیشرفت بالای ۵۰ درصد و عدم تخصیص اعتبار برای آغاز طرح‌های جدید، ارتقای سطح کیفی تجهیزات اداری در سطح شهرستان خصوصاً بخش میمه، تأمین امنیت و سلامت غذایی در بخش‌های کشاورزی و دامپزشکی از دیگر اولویت‌های تخصیص اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و توازن ۱۴۰۱ است.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه در اعتبارات تخصیص یافته به ایستگاه هواشناسی، سنجش و پایش هوایی شهرستان رشد ۱۲۶۷ درصدی را شاهد هستیم، ادامه داد: اعتبارات تخصیص یافته به اداره هواشناسی شهرستان در سال گذشته ۶۰۰ میلیون ریال بوده که امسال به ۸۲۰۰ میلیون ریال رسیده و اعتبارات اداره حفاظت محیط زیست از ۲۵۰ میلیون ریال در سال گذشته با رشد ۱۳۰۰ درصدی به ۳۵۰۰ میلیون ریال در سال۱۴۰۱ رسیده است.

وی درصد رشد تخصیص اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی و اداره دامپزشکی شهرستان را هرکدام به ترتیب ۲۱۳ و ۱۵۰۰ درصد برشمرد و تصریح کرد: اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی از ۲۲۷۷۱ میلیون ریال سال گذشته به ۷۱۳۳۲ میلیون ریال  و اعتبارات ۵۰۰ میلیون ریالی  سال گذشته اداره دامپزشکی شهرستان نیز به ۸۰۰۰ میلیون ریال رسیده است.

کاظمی‌طبا با تأکید بر تخصیص اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و توازن در شهرستان با رویکرد توسعه‌محوری، خاطرنشان کرد: در بخش نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آموزش و پرورش با تخصیص ۴۷۵۰۰ میلیون ریال اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و توازن افزایش ۴۶ درصدی، در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تخصیص ۴۵۰۷۵ میلیون ریال اعتبارات ۶۲ درصد رشد و در بخش خدمات بهداشتی و علوم پزشکی با تخصیص ۳۳۰۰۰ میلیون ریال ۱۷ درصد رشد و در بخش توسعه مسکن و طرح‌های هادی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تخصیص ۲۲۲۹۳ میلیون ریال رشد ۱۵۳ درصدی نسبت به سال گذشته رقم خورده است.

وی با بیان اینکه شاهین‌شهر و میمه یک شهرستان صنعتی است، تصریح کرد: در بخش صنعت، معدن و تجارت اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای از ۱۰ میلیون ریال با رشد ۲۴۰۰۰ درصدی به ۲۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته، همچنین تخصیص این اعتبارات به منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای مطالعات تخصصی در نیازسنجی و مهار سیلاب نیز از ۵۱۰۴ میلیون ریال با رشد ۳۵۶ درصدی به ۲۳۲۵۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه بخش میمه شهرستان نیازمند نگاه ویژه و مستقل در راستای توسعه منطقه‌ای است، ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و توازن بخش میمه ۵۲۰۰۰ میلیون ریال بوده که از این اعتبارات، ۱۱۳۰۰ میلیون ریال به بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی در راستای توسعه مسکن در لوشاب، ونداده، موته و ازان، ۸۰۰۰ میلیون ریال به آموزش پرورش، ۷۵۰۰ میلیون ریال توسعه تجهیزات بخشداری میمه، ۷۰۰۰ میلیون ریال منابع طبیعی و آبخیزداری و ۵۰۰۰ میلیون ریال به توسعه کتابخانه‌های عمومی این بخش اختصاص داده شده ‌است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتبارات طرح تملک دارایی های سرمایه ای استانی شهرستانها هفته دولت شاهین شهر و میمه تخصیص اعتبارات میلیون ریال سال گذشته درصد رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه

گروه اقتصاد و درآمد:چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

به گزارش جماران، مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: اعتبار یارانه دارو در لایحه بودجه 1403 در حدود 75 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به اعتبار 69 هزار میلیارد تومانی مصوب سال گذشته، 1402، حدود 9 درصد رشد را تجربه کرده است.

چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

همچنین مرکز پژوهش های مجلس در این گزارش که ذیل بررسی فقر انجام شده، آورده است: اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه نان در سال 1402 در حدود 56 هزار میلیارد تومان است در حالی که دولت از بودجه سال گذشته حدود 159 هزار میلیارد تومان برای یارانه نان پرداخت کرده است! این رقم نشان می دهد تا چه اندازه پیش بینی اعتبار در قانون بودجه سال گذشته خطا داشته و منجر به کسری تبصره هدفمندی شده است.

یارانه نان در لایحه سال جاری در حدود 143 هزار میلیارد پیش بینی شده که نسبت به قانون سال گذشته 150 درصد رشد داشته است.

         

دیگر خبرها

  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان