Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:57:30 GMT

قیمت کودهای شیمیایی در استان همدان ۴۵ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۰۲۲۶

قیمت کودهای شیمیایی در استان همدان ۴۵ درصد کاهش یافت

«بهروز الیاسی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان وظیفه تهیه و تدارک، توزیع، حمل و نقل و فروش انواع نهاده‌های مورد نیاز کشاورزی به خصوص کود شیمیایی را عهده دار است که با ۸۰ کارگزار فعال در ۱۰ شهرستان، کود شیمیایی بخش کشاورزی را بر اساس سهمیه بندی سازمان جهاد کشاورزی و از طریق سامانه پهنه بندی در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از اقدامات مهمی که در دولت سیزدهم اتفاق افتاد کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه از ابتدای سالجاری عنوان کرد و گفت با توجه به افزایش قیمت این ۲ نوع کود در سال‌های گذشته مصرف آن‌ها به صفر رسیده بود که خسارت بزرگی در زمینه کمیت و کیفیت تولیدات زراعی و امنیت غذایی متوجه کشور بود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان ادامه داد: با اقدام به موقع وزارت جهاد کشاورزی در کاهش ۴۵ درصدی قیمت کود شیمیایی از فروردین ماه، مصرف کودهای شیمیایی نسبت به مدت مشابه سال قبل، فسفاته هشت برابر و پتاسه هفت برابر در استان همدان افزایش پیدا کرد که به استانداردهای جهانی نزدیک و تأثیر خود را نیز بر عملکرد تولید نشان داده است.

الیاسی به تامین صد در صدی کود شیمیایی مورد نیاز استان همدان اشاره کرد و گفت: به طور میانگین سالانه مقدار حدود ۱۲۰ هزارتن انواع کودهای شیمیایی برای استان تأمین، تدارک و توزیع می‌شود.

وی افزود: نیاز کودهای استان امسال شامل،۱۲۳ هزار تن انواع کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه که شامل حـــدود نود هزار تن ازته، ۲۷ هزار و ۳۰۰ تن فسفاته و پنج هزار و ۷۰۰ تن پتاسه است که تا پایان مردادماه امسال حدود ۴۰ درصد آن محقق شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از ذخیره راهبردی بیش از ۲۳ هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار ازته، فسفاته و پتاسه در انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی این استان تا پایان مرداد ماه خبر داد و گفت: روند حمل و تخلیه کود شیمیایی در انبارهای سازمانی شرکت و همچنین انبارهای کارگزاران در شهرستان‌های استان ادامه دارد.

وی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی علاوه بر تامین کودهای شیمیایی یارانه دار، به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تولیدات کودهای شیمیایی و کشاورزی آن‌ها را که استانداردهای لازم را کسب و با شرکت تفاهم نامه منعقد کرده باشند نیز در سبد کودی خود دارد و متقاضیان این نوع کودها می توانند کود مورد نیاز خود را از کارگزاری‌های شرکت دریافت کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی شهر همدان کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی شهر همدان وزارت جهاد کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی شهر همدان کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کودهای شیمیایی کود شیمیایی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمدباقر اسفندیاری از توزیع 530 تن کود شیمیایی از ابتدای امسال تاکنون به کشاورزان شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: این مقدار کود شیمیایی توسط کارگزاری ها بین کشاورزان منطقه توزیع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: طی این مدت 383 تن کود ازته، 85 تن فسفاته و 62 تن کود پتاسه به کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه کاهش حاصلخیزی خاک از مهمترین مشکلات زمین های کشاورزی است، تصریح کرد: یکی از روش های بهبود این زمین ها، افزایش حاصلخیزی با استفاده از کودهای شیمیایی و آلی است.

 

این مسئوول خاطرنشان کرد: کشاورزان از مصرف کودهای شیمیایی به صورت بی رویه خوداری کرده و سعی کنند، مصرف کودها را بر اساس آزمون خاک، برگ و میوه و مشاوره با کارشناسان کشاورزی انجام دهند.

 

اسفندیاری از باغداران خواست برای اخذ راهنمایی های لازم در بخش کشاورزی به کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی و این مدیریت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رایگان در همدان
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رايگان در همدان
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران