Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@21:53:18 GMT

کتاب «نهایت فلسفه» به چاپ سوم رسید

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۰۴۴۷

کتاب «نهایت فلسفه» به چاپ سوم رسید

به گزارش خبرنگار مهر، چاپ سوم کتاب «نهایت فلسفه» اثر علامه سید محمدحسین طباطبایی (ره) و ترجمه مهدی تدین و به کوشش سید هادی خسروشاهی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۵۳۶ صفحه منتشر شد.

این کتاب، ترجمه سلیس و روانی از کتابِ پر ارجِ «نهایه الحکمه» تألیف مرحوم علامه طباطبایی است که در آن، مسائل عمیق و دشوار فلسفی را به مددِ برهان و ابتکار فلسفی و ذهن و ذوقِ مثال زدنی، تعلیم می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر در واقع، خواننده را با خود تا قله نهایت فلسفه و نهایت حکمت، می‌برد و از سیرِ در مسائل فلسفی مشعوف می‌سازد.

موضوعاتی که در کتاب حاضر بحث شده، عبارتند از: مسائل کلی وجود، وجود مستقل و وجود رابط، مواد قضایا، ماهیت و احکام آن، مقولات ده گانه، واحد و کثیر، علت و معلول، قوه و فعل، سبق و لحوق و قدم و حدوث، عقل و عاقل و معقول، درباره واجب الوجود.

کد خبر 5571696 فاطمه علی آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: سیدهادی خسروشاهی علامه طباطبایی کتاب موسسه بوستان کتاب سازمان تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی ایران نشست علمی قرآن فعالیت های قرآنی بنیاد هدایت مسجد محمدرضا حکیمی کتاب قرآن کریم امام خمینی اربعین 1401 عاشورا مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلال و مورایس، یک روح در دو بدن

به گزارش ورزش سه، اگر این مربی اصفهانی فعال در تیم‌های مختلف فوتبال ایران را دنبال کرده باشید، از حضور او در سپاهان تعجب نمی‌کنید. جلال امیدیان از زمان حضور امیر قلعه‌نویی در ذوب‌آهن، کار دستیاری خود را آغاز کرده و با سرمربی فعلی تیم ملی به سپاهان و سپس گل‌گهر رفته و در نهایت به عنوان دستیار اول، سه سالی با مجتبی حسینی کار کرد و حالا دوباره با ترک آلومینیوم به اصفهان بازگشته است.

حضور امیدیان در سپاهان مصادف با نتایج نسبتا خوب تیم مورایس در بازی‌های اخیر شده و مشخص است که او که فردی کاملا بی سروصدا، کم حاشیه و بدون علاقمندی به مطرح شدن است، کارش را زیرنظر مورایس خوب انجام می‌دهد. حتی اینجا و در تصویر جالبی که از این مسابقه گرفته شده، جلال همان چیزی را نشان می‌دهد که ژوزه مورایس خطاب به بازیکنان سپاهان ترسیم می‌کند؛ اینکه احتمالا سپاهان به دنبال توپ‌های پشت دفاع قوسی برای باز کردن دروازه پرسپولیس بوده است.

اگرچه در مسابقه شب گذشته در نهایت زور سپاهان به پرسپولیس نرسید، اما زندگی برای شاگردان مورایس و دستیاران او ادامه خواهد داشت و آنها تمام تلاش خود را برای قهرمانی جام حذفی و کسب عنوان سوم لیگ انجام خواهند داد، آن هم در شرایطی که یک تیم درهم ریخته دیگر به نام تراکتور با ساماندهی به شرایطش می‌خواهد همین ماموریت سپاهان را انجام بدهد.

دیگر خبرها

  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه پاسداشت هفته عقیدتی در شهرستان زابل
  • مراسم بزرگداشت مرحومه معصومه حائری برگزار شد
  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود
  • هاشم بیک زاده: مهرداد پولادی پیراهن مسی را گرفت ولی در نهایت به جواد نکونام رسید / فیلم
  • داستانک‌هایی برای فلسفه‌ورزی کودکانه
  • جلال و مورایس، یک روح در دو بدن
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • استاد مطهری؛ فیلسوف یا متکلم؟!
  • دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ برگزار می‌شود