Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین سید رضی آقاسیدی با گرامیداشت هفته دولت و تشریح اقدامات چندماهه گذشته معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری، اظهار داشت: آنچه در ماه‌ های گذشته در حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری اتفاق افتاده تلاش برای تغییر ریل حکمرانی و برگرداندن محوریت حکمرانی به مردم و تحقق وعده با اصالت رئیس جمهوری اسلامی ایران، یعنی "تحول به نفع مردم" بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گذشته با تغییر دولت ها و در ابتدای استقرار آنها اغلب هیجاناتی ایجاد می شد و طبل برندگی به صدا در می آمد و منافع عمومی و پست های مدیریتی بدون بررسی های حرفه ای بین جریان برنده توزیع می شده است، اما با عقلانیت و تصمیمات اتخاذ شده در دولت و پس از انتصاب نماینده عالی دولت در استان، تغییرات مدیریتی در استان به دور از هرگونه هیجان زدگی و با بررسی و شناخت دقیق از عملکرد دستگاه ها و برنامه و کارنامه مدیران مستقر شروع و در راستای اهداف دولت مردمی و بر اساس مسائل اولویت دار استان پی ریزی شد.  

آقاسیدی ادامه داد: به نظر می‌رسد برخی از طرفداران دولت، انتظار تغییرات مدیریتی سریعتری را داشتند ولی با توجه به اینکه در این دوره از انتخابات، مردم به اصالت نظام رای دادند و یک جریان فراجناحی سکاندار اجرایی کشور شد، همه تلاش در استان این بود که با تدابیر استاندار و خط مشی گذاری، در فضای انتصابات استان از هر گونه هیجان زدگی، نگاه خطی و جناحی صرف و انتقام گیرانه اجتناب شود و هر تغییری بر مبنای یک تبدیل به احسن شدن و تغییر و تحول در دستگاه به نفع مردم اتفاق بیفتد.  

وی گفت: یکی از چالش های جدی در کشور پیرامون نحوه به کارگیری نخبگان در متن و بطن حمکرانی و استفاده بهینه نکردن از دانش آموختگان رشته های تخصصی در جایگاه های تاثیرگذار بوده که خوشبختانه با تدابیر و ذکاوت استاندار قزوین در مدیریت های کلیدی استان این اتفاق مبارک‌ تخصص گرایی رقم خورده است.

آقاسیدی در بخش دیگری از سخنان خود به تناسب تخصص معاونان استاندار در دوره فعلی اشاره کرد و افزود: معاونینی که در استانداری قزوین مستقر هستند دقیقا به لحاظ رشته تحصیلی و سوابق تخصصی مرتبط با حوزه فعالیت خود هستند که این موضوع امیدواری برای پیشرفت و تعالی استان را بیشتر می کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اضافه کرد: در بین معاونین استاندار، معاونت سیاسی و امنیتی دکترای مدیریت راهبردی با گرایش امنیت، معاونت عمرانی جزء نخبگان علمی کشور و از سمپادی ها و تحصیل کرده در یکی از بهترین دانشگاه های کشور و دارای سوابق اجرایی کاملا مرتبط با حوزه کاری عمرانی است و همچنین معاونت اقتصادی با مدرک دکترای اقتصاد و سابقه فعالیت در مرکز سیاستگذاری و پژوهش های کلان کشور در استان حضور دارند که امیدواریم‌ این نگاه خلق فرصت خدمت به نخبگان آثار و برکت کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشد.

معاون استاندار قزوین گفت: به طور قطع این مسیر در تمام تغییر و تحولات مدیریتی لحاظ خواهد شد و مبنای انتصابات و تصمیم گیری ها، نخبه گرایی، جمع سپاری و مشارکت همگانی می باشد و جهت گیری کلی تغییرات هم نشانگر این است که عملکردها و تغییرات به نفع مردم بوده است.

وی افزود: در حوزه های ماموریتی معاونت توسعه مدیریت و منابع، یک بخش، احیای جایگاه حکمرانی استانداری بوده و در این حوزه فراز و نشیب هایی در سال های گذشته داشته است ولی امروز  همه تلاش دست اندرکاران و مدیران استانی این بوده که بتوان این جایگاه راهبردی را در استان احیا کرد.

این مسوول ادامه داد: در این راستا همکاران ما در دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری شروع به شناسایی و باز مهندسی نظامات و فرآیندهای اداری کردند که این اقدامات از نحوه تعامل نهاد حاکمیت با مردم به عنوان ولی نعمتان و ارباب رجوع تا نظامات منجر به خلق رضایت در بهره برداران را شامل می شود و همچنین اقداماتی در خصوص تجمیع میز ارتباطات مردمی و میز خدمت و نیز شناسایی موازی کاری هایی که اتفاق می افتاد برنامه ریزی شده است.

آقاسیدی اظهار داشت: در حوزه مشتریان داخلی و همکاران استانداری که بار اصلی تصمیم سازی ها را برعهده دارند، اقداماتی شده و همه همت و تلاشمان با تدابیر و رهنمودهای استاندار این بوده که مسیر بهبود مستمر طراحی شده و رضایت مطلوب را در کارکنان مجموعه استانداری به وجود بیاوریم.

وی گفت: در این حوزه از بازآفرینی نظامات گرفته تا تلاش برای احیای نظامات حوزه و نگاهداشت سرمایه انسانی بر اساس استانداردها و الگوهای آزمون پس داده صورت گرفته و اقداماتی در حوزه سرمایه انسانی در حال انجام است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین فعالیت های حوزه فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت پرداخت و افزود: در این بخش شبکه توسعه مستمر دسترسی های کنشگران عرصه فضای مجازی و شبکه دولت الکترونیک با زحمات همکاران این حوزه یک مسیر بهبود مستمر را هم در افزایش کمّی تعداد دسترسی ها به شبکه دولت و هم بهبود کیفی این دسترسی‌ها داشته است.

وی گفت: آنچه که ماموریت ویژه معاونت توسعه مدیریت منابع و مورد تاکید وزیر کشور و مورد تاکید استاندار قزوین بوده و هست، ارتقا و بهبود مدل حکمرانی، تقویت و نهادینه سازی حکمرانی مردمی و محلی است که مورد تاکید اسناد بالادستی نیز می باشد.

معاون استاندار قزوین اظهار داشت: تمرکز گرایی در ابعاد ملی و بخشی نگری در ابعاد منطقه ای و استانی تا به امروز مانع از اجرای مدل های مطلوب حکمرانی بوده که در چندماه گذشته هم به لحاظ گفتمان سازی، مشارکت نخبگانی و تعامل با اساتید دانشگاهی، نخبگان و کنشگران حوزه مدیریت و حکمرانی و هم در اصلاح نظامات و فرآیندهای موجود در تلاش هستیم که در یک مدت زمان معقول بتوانیم این مفهوم را نهادینه کرده و به افزایش بهره وری حکمرانی و ارتقای رضایتمندی مردم برسیم.

برچسب‌ها هفته دولت استان قزوین استانداری قزوین دولت مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت استان قزوین استانداری قزوین هفته دولت استان قزوین استانداری قزوین دولت مردمی توسعه مدیریت و منابع استاندار معاونت توسعه مدیریت استاندار قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران استانداری مرکزی

مدیریت بحران استانداری مرکزی هشدار مهم صادر کرد: رخداد صاعقه‌های مرگبار از ظرفیت به شدت بالایی برخوردار است.

در این هشدار آمده است: رخداد صاعقه‌های مرگبار در روز جمعه با ورود ناوه آشوبناک مدیترانه‌ای از ظرفیت به شدت بالایی برخوردار است که میتواند منجر به مرگ افراد به دلیل برق گرفتگی و سوختگی شدید ناشی از برخورد صاعقه شود.

اکیدا هشدار می‌دهیم طی روز جمعه از چرای دام در ارتفاعات و مناطق دشتی، انجام امورات کشاورزی در محیط‌های باز، قرارگرفتن در بلندی‌ها و و در مجاورت اجسام فلزی و کوهنوردی پرهیز کنید!

در تصویر بالا مناطق با رنگ جگری و بخصوص بنفش پتانسیل خطرناکی از جهت رخداد صاعقه‌های شدید را دارند.

محتوای این اطلاعیه را به اطلاع سایرین برسانید.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • هشدار مدیریت بحران استانداری برای تردد در محور خوسف_قلعه زری
  • انعقاد قرار با روس‌ها برای صادرات زیتون رودبار
  • پاسخ به حاشیه‌سازی‌ها پیرامون انتصابات در دانشکده علوم خانواده
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • واکنش دانشگاه تهران به حواشی برخی انتصابات در دانشکده خانواده
  • هشدار مدیریت بحران استانداری مرکزی
  • هشدار مهم مدیریت بحران استانداری
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد