Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله عذاری اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در تشریح عملکرد یکساله شرکت در دولت سیزدهم گفت: ثبت افزایش تولید ۱۸ درصدی در ۹ ماه گذشته این شرکت در نتیجه انجام فعالیت‌های پژوهشی باعث شده تا چشم انداز استخراج ۹۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه نفت در روز تا سال ۱۴۰۴ ایجاد شود.

به گفته او در این مدت پروژه جداسازی آسفالتین، واکس و رزین از نفت خام در تأسیسات روسطحی و ارزیابی فنی و اقتصادی در پژوهشگاه صنعت نفت پیشرفتی ۹۵ درصدی به همراه داشته که می‌توان آن را یکی از طرح‌های موثر در افزایش سرمایه‌گذاری در میادین نفتی به ویژه میادین نفتی مشترک دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول همچنین از پیگیری‌ها برای تبدیل بنیان شرکت نفت و گاز اروندان به یک شرکت دانش بنیان در پی امضا چند تفاهمنامه و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برای رفع نیاز‌های فناورانه خبر داد.

او تبدیل نفت سبک به سنگین را یکی از قرارداد‌های مهم شرکت نفت و گاز اروندان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: برای انجام خدمات فنی، آزمایشگاهی و آموزشی نیز با دانشگاه صنعت نفت و برای انجام پروژه‌های تخصصی در حوزه‌های بالادستی، پایین‌دستی، انرژی و محیط زیست نیز با پژوهشگاه صنعت نفت تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد.

آقای عذاری اهواز گفت: با انتقال بخشی از نفت یکی از واحد‌های آزادگان به واحد فرآورش غرب کارون صرفه‌جویی ارزی سالانه ۸ میلیون دلار ایجاد شده که تاکنون ۷۰۰ هزار دلار در یک ماه محقق شده است.

بنا به اظهارات او این نفت پیش‌تر با قیمت هر بشکه یک و نیم دلار در یکی پالایشگاه‌های سیار پالایش می‌شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت با اعلام مشارکت در ساخت مدرسه و خانه بهداشت در‌مناطق محروم، کمک به تیم‌های ورزشی و ساخت زمین فوتبال، آبرسانی با تانکر و مخزن و کمک به دانش‌آموزان مناطق محروم به انجام خدمات رسانی در ایام اربعین حسینی با برپایی موکب و قراردادن امکانات لجستیکی اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نفت و گاز اروندان نفت و گاز اروندان شرکت نفت و گاز اروندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟

به گزارش خبرگزاری مهر، گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده برتر کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرد.

طبق این فهرست، شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب آهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر واردکنندگان قرار دارند.

نکته قابل توجه حضور پررنگ شرکت‌های مونتاژکار خودرویی در این فهرست است؛ بر این اساس شرکت صنایع خودروسازی مدیران در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۸۹ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین شرکت کرمان موتور ۷۴۷ میلیون و ۹۱۲ هزار دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیانگر رشد ۷۵ درصدی است. شرکت کوروش موتور آریا ۶۳۴ میلیون و ۴۸۱ هزار دلار ارز گرفته که افزایش ۵۷ درصدی را نشان می‌دهد.

شرکت بهمن موتور ۳۹۳ میلیون و ۷۹۵ هزار دلار ارز دریافت کرده که در قیاس با سال ۱۴۰۱ بیانگر افزایش ۳۷ درصدی است. مجتمع صنعتی آرین پارس موتور ۲۷۵ میلیون و ۴۴۴ هزار دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

صنایع اتومبیل سازی فردا نیز ۱۱۱ میلیون و ۴۷۹ هزار دلار ارز دریافت کرده که در قیاس با سال ۱۴۰۱ افزایش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به این ترتیب در مجموع بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۶۳ میلیون دلار ارز به شرکت‌های مونتاژکار ارز تخصیص داده شده است.

این وضعیت تخصیص ارز به مونتاژکاران در حالیست که برای واردات خودرو در مجموع یک میلیارد دلار ارز در نظر گرفته شده بود که برای پرداخت همین مقدار هم به قدری سنگ اندازی صورت گرفت که در انتهای سال ۱۴۰۲ تنها ۱۱ هزار خودروی خارجی وارد کشور و از این تعداد ۸ هزار دستگاه به مشتریان تحویل شد.

برای مشاهده فهرست ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 6089959 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری