Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان اشکذر گفت: همزمان با هفته دولت ۲۶ طرح در این شهرستان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان و ۴۲ پروژه با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد ، روح الله ردائی پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت هفته دولت برگزار شد اظهار داشت: همزمان با ایام هفته دولت 26 پروژه در شهرستان اشکذر با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان در زمینه گازرسانی، برق، منابع طبیعی، آبفا، بنیاد مسکن، شرکت تعاونی دهیاری‌ها و موارد دیگر آماده بهره‌برداری است و روز شنبه با حضور معاون استاندار انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار شهرستان اشکذر 36 برنامه به صورت منسجم در هفته دولت دنبال می‌شود افزود: 17 نشست با اقشار مختلف برگزار شده است و در این برنامه اقدامات دولت برای مردم تبین می‌شود، از جمله این نشست‌ها دیدارهای مردمی، مسئولان هیئت‌های مذهبی، اصحاب رسانه، موکب‌ها، هیئت‌های ورزشی، تقدیر از پزشکان، روحانیون، بسیج، اصناف و بازاریان بوده است. 

ردائی ادامه داد: پروژه‌های مهم در دست اقدام احداث دهانه دوم پل چرخاب، آسفالت معابر در شهر مجومرد، روشنایی معابر از جمله خیابان امام و بلوار شهید سلیمانی پس از چهار سال بوده است و این کار به طول شش کیلومتر انجام شد. 

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در زمینه نهضت مدرسه سازی و کلنگ زنی ساخت هشت مدرسه انجام شده است و امسال یکی از مدارس که کاملا خیر ساخت است قبل از سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری می‌رسد. 

فرماندار شهرستان اشکذر خاطرنشان کرد: در راستای پروژه‌های سفر ریاست جمهوری 134 میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر به شهرستان اشکذر بود و پروژه‌های مربوطه در دست اقدام، پیگیری و اجرا است. 

ردائی تصریح کرد: بیمارستان حضرت زینب با 90 درصد کمک خیری انجام شده و دولت پای کار آمده است و جذب اعتباری برای اجرای موارد باقی‌مانده کار انجام شده و در دهه فجر این بیمارستان افتتاح می‌شود. 

فرماندار شهرستان اشکذر افزود: زیرگذر روستای شرف آباد و روستای نیکو مطالبه 10 ساله مردم روستا بوده است که در حال پیگیری است، همچنین پیگیر احداث دیوار ساحلی با توجه به درخواست مردم هستیم. 

وی ادامه داد: از دیگر پروژه‌های در دست کار تکمیل جاده یزد خضرآباد که مطالبه 12 ساله مردم پیگیری شد و اعتبار 20 میلیاردی به آن اختصاص یافت و دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، البته ساختمان پست شهرستان اشکذر و برخی دیگر از ادارات مشکل ساختمان دارند و ما پیگیر جذب اعتبار برای آن‌ها نیز هستیم. 

وی بیان کرد: آبرسانی به روستاهای خضرآباد و شهرستان اشکذر نیز به عنوان بزرگترین پروژه آبرسانی به 25 روستا را دارد که در حال اجرا است و در تعدادی از روستاها به بهره‌برداری رسیده برخی در حال انجام است و جهت تأمین اعتبار در حال پیگیری هستیم. 

فرماندار اشکذر با اشاره به احداث پایانه صادراتی در شهرستان با همکاری بخش خصوصی به مجموعه فعالیت‌های شهرستان در دیگر زمینه‌ها اشاره کرد و گفت: اجرای طرح سامان خانواده از جمله اقدامات فرهنگی مورد پیگیری شهرستان است و کمیته‌های مربوطه تشکیل شده  و طبق خواسته استاندار فعالیت‌های بهتر و اقدامات بیشتر در این زمینه به دنبال دارد. 

ردائی افزود: با توجه به تدوین سند یزد نوین برش شهرستانی این سند انجام شده که طبق آن چندین پروژه شاخص تعریف شده است از جمله حرکت در زمینه توسعه نیروگاه‌های خورشیدی است، اولین نیروگاه خورشیدی استان در شهرستان اشکذر به بهره‌برداری رسیده است و اکنون نیز برای تولید 130 مگاوات برق از نیروگاه‌های خورشیدی در حال تأمین زمین و واگذاری است و اگر این میزان تولید برق به بهره‌برداری برسد اشکذر رتبه برتر انرژی خورشیدی می‌رسد.

قالیباف به مناسبت هفته دولت: مجلس آماده همکاری با دولت در چهارچوب قانون است افزایش حدود اختیارات بخشش وجه التزام واحد های اجرایی بانک رفاه کارگران در هفته دولت وزیر آموزش و پرورش: 9000 کلاس درس ‌هفته دولت ‌افتتاح می‌شود

وی بیان کرد: ایجاد ارتباط مستقیم و بی‌واسطه جزو برنامه‌های یزدنوین است، لذا همزمان در هفته دولت صندلی جهادی از اول تا هفتم شهریور در ادارات از ساعت 6 عصر تا 8 شب مستقر هستند و با حضور معاونین در فرمانداری درخواست‌های مردم پیگیری و عملیاتی می‌شود که تاکنون با استقبال خوب مردم همراه بوده است چرا که زمان عصر برای بسیاری از مردم مطلوب است و این طرح در قالب طرح شهید سید میرزا میرباقری ادانه خواهد یافت و یکشنبه‌ها عصر و بعد از نماز مغرب در مسجد مهدیه مسئولان شهرستان به صورت چهره به چهره با مردم دیدار دپو مشکلات مردم پیگیری مستمر می‌شود این امر با توجه به تاکید بر اجرای طرح مسجد محوری عملیاتی خواهد شد. 

فرماندار اشکذر تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های مهم استان حیا و راه‌اندازی واحدهای راکد است که تاکنون چندین واحد بهره‌برداری رسیده است و یک پروژه دیگر با اعتبار و هزینه 700 میلیاردتومانی مشکلات آن برطرف شده است و با همکاری مدیران مجموعه در دهه فجر بازگشایی می‌شود. 

ردائی از صدور اولین سند مسکن ملی برای شهرستان اشکذر خبر داد و گفت: با پیگیری مستمر سند ملی مسکن به میزان 75 هکتار برای شهرستان صادر شد که تاکنوت 45 منزل در آن تکمیل شده و برای ادامه کار به راه و شهرسازی تحویل داده شده است.

اجرای بزرگترین پروژه آب‌رسانی به 25 روستای شهرستان اشکذر

در ادامه سید سجاد سجادی پور فرماندار شهرستان میبد نیز در این نشست خبری با تشریح اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در این شهرستان اظهار داشت: 350 میلیارد تومان مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده است که در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، کشاورزی، منابع طبیعی، حوزه علمیه، دانشگاه و مراکز دیگر است. 

وی به تکمیل مدارس خیرساز اشاره کرد و گفت: سالانه 10 مدرسه خیری در شهرستان میبد ساخته می‌شود و در سال‌های اخیر 60 مدرسه عملیات آن آغاز شده که با حمایت آیت‌الله اعرافی و نماینده شهرستان پیگیری شده است اگه این تعداد مدارس پیش‌بینی نشده بود با توجه به حجم بالای مهاجرپذیری شهرستان ما شاهد مشکلات زیادی بودیم هر چند اکنون نیز مدارسی بالای 400 دانش‌آموز دارد. 

فرماندار میبد گفت: ساخت بیمارستان، تکمیل مرکز ژنتیک، راه‌اندازی تصفیه خانه میبد با پیشرفت بالای 70 درصد در حال انجام است و امیدواریم فاز اول مورد بهره‌برداری برسد. 

وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در حوزه مسکن شکل گرفته و در شهرستان میبد حدود هفت هزار نفر متقاضی مسکن بودند که 2750 ثبت نامی مسکن تایید نهایی انجام شده و از این تعداد 660 مورد تحویل زمین انجام گرفته است .

سجادی‌پور ادامه داد: شهرستان میبد سه پروژه ملی در جداول اعتبار مصوب گرفته است پروژ‌ه بیمارستانی، ورزشگاه و روکش آسفالت بوده است و پروژه‌هایی ردیف بودجه گرفته و عقد قرار داد آن انجام شده است که از جمله آن استادیوم، پایانه مسافربری و ساخت مرکز دانشگاه علوم پزشکی میبد است همواره اقدامات اجرا شده در این شهرستان با حضور خیرین اتفاقات خوبی را رقم زده است.

وی وجود آیت‌الله اعرافی را نعمتی برای شهرستان میبد دانست و ادامه داد:  تصمیم جهت اجرای پروژه‌ها با حضور نماینده مجلس شهرستان، امام جمعه، مسئولان و فرماندار نهایی می‌شود و بیش از 201 پروژه اولویت‌بندی شده است که اجرای آن‌ها در حوزه‌های مختلف اتفاقات خوبی را برای شهرستان رقم می‌زند که همواره به صورت ویژه مباحث آن توسط آیت‌الله اعرافی دنبال می‌شود. 

فرماندار شهرستان میبد بیان کرد: همواره بخش زیادی از سرمایه‌ها و سرمایه گذاران هستند که در استان‌های مختلف و شهرستان‌های دیگر سرمایه گذاری می‌کنند اما توانستیم با مشکارت تمام کارخانجات کاشی پایانه صادراتی را در دستور کار قرار دهیم.

سجادی پور گفت: با وجود اینکه توسعه نامتوازن به شدت در تأمین زمین مشکل ایجاد کرده است اما تاکنون چندین مورد تامین زمین از جمله 70 هکتار، 40 هکتار، 17 هکتار ندوشن، 10 هکتاری بفرویه، پروژه 600 هکتاری مسکن ملی جوانان و کارگری برای احداث شهرک با ظرفیت حداقل 20 هزار نفری دنبال شده و می‌شود. 

42 طرح همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که در آن 137 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دولتی، 300 میلیارد تومان بخش خصوصی و هفت میلیون دلار ارزی بوده است، همچنین پروژه‌های شهرک صنعتی با اعتبار 70 میلیارد تومان جداگانه اختصاص یافت و در مجموع 700 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌ها بوده است که برای 110 نفر اشتغال ایجاد می‌کند. 

وی بیان کرد: ذات توسعه مهاجرت پذیری است و ما باید به سمت صنعت فارغ التحصیل محور حرکت کنیم چرا که افرا تحصیل نکرده آسیب‌های اجتماعی بیشتری ایجاد می‌کنند، تاکنون در 14 کارخانه روحانی مستقر شده تا آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم، مشکلاتی همچون افزایش طلاق داشتیم که تنها یک سوم آن بومی یزد و میبد بود و مابقی آن یکی از طرفین یا هر دو غیر بومی بودند که این موضوع نشان از تداخل فرهنگی دارد. 

انتهای پیام/781/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرماندار شهرستان اشکذر بهره برداری می رسد میلیارد تومان برای شهرستان شهرستان میبد انجام شده هفته دولت پروژه ها انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: تاکنون اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام شده، اما وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست، مدیران ما با وجود اینکه تلاش می‌کنند اما اطلاع‌رسانی از خدماتشان نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حمیدرضا محمدی فشارکی بعد ظهر امروز _یکشنبه، نهم اردیبشهت_ در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان اظهار کرد: امپراطوری رسانه‌ای دشمن همه تلاشش را انجام می‌دهد تا بی‌عفتی و لاابالی‌گری را در جامعه ترویج دهد.

وی افزود: اگر وحدت، همدلی و انسجام نباشد بسیاری از مشکلات رفع نمی‌شود، تصمیماتی که در کاشان گرفته می‌شود همه منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: اگر وحدت و همدلی و انسجام باشد اقدام و عمل رخ می‌دهد، باید بتوانیم بن‌بست‌ها را بشکنیم، با اجرای قوانین و هماهنگی با دستگاه‌های نظارتی و کار کارشناسی می‌توانیم از کار مردم گره گشایی کنیم.

محمدی فشارکی افزود: توجه نکردن دستگاه‌های دولتی به موضوع اطلاع‌رسانی موجب فاصله بین مسئول و مردم، بروز بخشی از بی‌اعتمادی‌ها در جامعه و آسیب به سرمایه‌های اجتماعی و نوعی خود تخریبی است.

وی اظهار کرد: عدم توجه مدیر به مقوله اطلاع رسانی در خصوص دستاوردها توسط دستگاه‌های اجرایی نوعی خود تخریبی و خود تضعیفی است.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان بیان کرد: رسانه‌ها از مسئولان شهرستان کاشان گلایه مند هستند، چراکه برخی از مسئولان خدمات انجام شده در دستگاه خود را به موقع اطلاع‌رسانی نمی‌کنند.

محمدی افزود: تاکنون اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام شده، اما وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست، مدیران ما با وجود اینکه تلاش می‌کنند اما اطلاع‌رسانی از خدماتشان نمی‌کنند و شبکه‌های مجازی شهرستان در دست افرادی قرار می‌گیرد که به جای تقویت روحیه و امیدآفرینی در جامعه تخریب، یاس و ناامیدی را تبلیغ می‌کنند و مردم هم ناامید می‌شوند.

وی اضافه کرد: مردم باید متوجه عملکرد مسئولان شوند و این مهم از طریق بیان دستاوردها و خدمات از طریق رسانه‌ها محقق می‌شود.

هادی کاشانی مدیر بحران کاشان هم در جلسه شورای اداری اظهار کرد: بارش‌های چهارم اردیبهشت باعث بروز بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال به جاده‌ها، خطوط ریلی، خانه‌های سازمانی و بخش کشاورزی در مناطق سیل‌زده بخش مرکزی این شهرستان وارد کرد.

وی افزود: خسارت برآورد شده شامل ۲۱۳ هکتار از باغات و مزارع صیفی و سبزی بود که شامل ارزش‌گذاری نابودی حدود ۸۷۰ تن انواع محصولات باغی و زراعی، ۴۵ رأس گوسفند، تخریب چهار رشته قنات و چند کیلومتر جاده بین مزارع است.

کاشانی با اشاره به اهمیت گزارش‌های هواشناسی تأکید کرد: از بهره‌برداران در بخش‌های مختلف زراعی، باغی و دامداری و گلخانه‌ای، درخواست داریم موارد ایمنی را رعایت کرده و خسارت‌های احتمالی را به واحدهای مربوط در مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: لزوم توجه به حفاظت سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور، شبکه‌های آب، برق، گاز و مخابرات از جمله ضرورت‌هایی است که کشاورزان باید در برابر سیل و بارش رگبار باران مورد توجه جدی قرار دهند.

کد خبر 748920

دیگر خبرها

  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند