Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه برای ساختن آینده اصفهان نیازمند نگاه متوازن به توسعه شهر هستیم، گفت: یکی از رموز موفقیت تمدن صفوی این است که سیاست‌مداران، عالمان دینی و هنرمندان ادبیات، فهم و زبان مشترک داشته‌اند و در این دوره نیز باید این زبان مشترک ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه، دوم شهریورماه_ در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه سه شهرداری اصفهان، اظهار کرد: خلق یک تمدن جدید، آرمان همه ما است؛ انقلاب اسلامی زمانی به ثمر می‌نشیند که به خلق یک تمدن جدید بینجامد، در این راستا یکی از راه‌های رسیدن به این مهم تجزیه و تحلیل تمدن‌های گذشته ایران‌زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هیچ تمدنی به اندازه صفویه منشأ خدمت برای این کشور نبوده است، البته قرار نیست همان اقدامات را تکرار کنیم، اما با رمزگشایی تمدن صفوی می‌توانیم به اقتضای نسل فعلی، تمدن جدیدی خلق کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از رموز موفقیت تمدن صفوی این است که سیاست‌مداران، عالمان دینی و هنرمندان ادبیات، فهم و زبان مشترک داشته‌اند و در این دوره نیز باید این زبان مشترک ایجاد شود، گفت: در آن زمان برای اهل علم احترام قائل بوده و آنها را تکریم می‌کردند؛ بزرگانی همچون ملاصدرا و علامه مجلسی نیز در آن زمان زندگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نوع نگاه حاکمیت به اندیشمندان به غنای جامعه کمک می‌کند، بنابراین وظیفه کارگزاران نظام قدردانی از اندیشمندان است، تصریح کرد: نگاه چندجانبه و متوازن به توسعه جامعه و شهر از جمله رموز موفقیت تمدن صفوی است که در کنار هم قرار گرفتن تمام ابعاد نیاز جامعه از جمله اقتصاد، عبادت، تفریح و فضای عمومی شهری در میدان نقش جهان موید این مطلب است.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه برای ساختن آینده اصفهان نیازمند نگاه متوازن به توسعه شهر هستیم، خاطرنشان کرد: تمدن صفوی از یک جهان‌بینی و روایت مشترک برخوردار بود، در واقع محصول تمدن صفوی که در آثار مکتوب، معماری و هنری مشهود است و روح و جهان‌بینی واحد دارد که منجر به ایجاد هویت برای اصفهان شده است.

وی اظهار کرد: تا پایان سال جاری هر دو هفته یک بار، بهره‌برداری از پروژه‌های مناطق شهرداری انجام خواهد شد که امیدواریم رضایت شهروندان را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 599345

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تمدن اسلامي گفت و گوی تمدن ها تمدن های کهن اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی پایتخت تاریخ و تمدن ایران به احترام مردم اصفهان شهر کلانشهر علی قاسم زاده شهردار اصفهان مدیریت شهری شهرداری اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق متوازن به توسعه زبان مشترک تمدن صفوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۱۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| شعرخوانی شاعران شیرین‌زبان اصفهان در شب شعر کمال

پاسداشت شاعران خوش‌آوازه نصف‌جهان، یکی از برنامه‌های محوری در هفته فرهنگی اصفهان است.در این ویدئو شعرخوانی شاعران اصفهانی را ببینید.

کد خبر 748155

دیگر خبرها

  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • قناد زاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • فیلم| شعرخوانی شاعران شیرین‌زبان اصفهان در شب شعر کمال