Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از وجود ۲۹۰ پارک محله‌ای و بزرگ در شهر خبر داد و گفت: سرانه پارک در کلانشهر تبریز معادل ۴.۷ مترمربع و سرانه فضای سبز نیز ۱۶.۱۶ مترمربع است. 

اکبر امجدی، با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با بیان این‌که پارک، مهمترین بخش فضای سبز است، افزود: اولویت نخست ما و یکی از اهداف مهم سازمان افزایش سرانه پارک‌ها در تبریز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص مشکلات ارتقای سطح سرانه پارک، گفت: مشکل اساسی ما توزیع پارک‌ها است. بر اساس استانداردها باید هر شهروند حداکثر در فاصله ۵۰۰ متری منزل خود یک پارک محله‌ای داشته باشد و حتی برای رفتن به آن پارک به جهت حفظ امنیت از هیچ خیابانی عبور نکند اما این در حالی است که توزیع پارک‌ها در بخش بافت فشرده شهر معضل بزرگی بوده و به دلیل این تراکم و نبود کاربری فضای سبز، امکان احداث پارک در منطقه امکان ندارد.

وی با بیان این‌که برای حل این موضوع، فضاهای خالی کاربری فضای سبز را در شهر شناسایی کردیم، ادامه داد: تاکنون ۳۰ نقطه خالی با کاربری فضای سبز در شهر شناسایی شده که برنامه داریم تا برای سال ۱۴۰۲ بخشی از این پارک‌ها را به اتمام برسانیم.

امجدی خاطرنشان کرد: برنامه داریم تا برخی از پارک‌های شهر از جمله ائل باغی و عباس میرزا را با تهیه امکانات رفاهی اولیه به پارک شهری مثل ائل گلی تبدیل کنیم.

وی در خصوص برنامه کاشت درختان و ایجاد فضای سبز این سازمان در تبریز، اظهار کرد: درختان باید به صورت استاندارد و رعایت فاصله مناسب در سطح شهر کاشته شوند و معتقد هستیم در هر نقطه‌ای از شهر که امکان کاشت نهال وجود دارد باید نهال کاشته شود.

وی افزود: پس از بررسی‌های انجام گرفته قرار است تا تعداد ۱۵۰ هزار اصله در تبریز برای پاییز کاشته شود. نوع گونه‌های انتخاب شده نیز به پارامترهای متفاوت و زیادی بستگی دارد که بر اساس آن بایستی سازگار با آب و هوا و جوابگوی خاک منطقه و البته کم آب بر باشد تا از اتلاف سرمایه به حد زیادی جلوگیری کنیم.

مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با بیان این‌که امسال درختان تبریز شاداب تر از سال‌های قبل هستند، افزود: امسال بر روی تانکرهای آبیاری شهرداری، جی پی اس وصل شده و هیچ تانکری حق خروج از محدوده خود را ندارد. از طرفی سامانه شکایت ۱۳۷ شهرداری فعال بوده و مردم می‌توانند تمامی موارد مربوط به فضای سبز را به این سامانه اطلاع دهند و شکایت آن‌ها بلافاصله به مسئول منطقه انتقال داده شده و مسئول ۲۴ ساعت وقت دارد تا در صورت وجود مشکل آن را حل و یا شهروند را توجیح کند.

وی با اشاره به اهمیت همراه سازی مردم در اجرای برنامه‌ها، گفت: سازمان فضای سبز تنها ۴۴ ناظر دارد که برای بررسی پارک‌های سطح شهر کافی نیستند از این رو اقدام به اجرای طرح همیاران سبز کردیم تا خود مردم با ثبتنام در این طرح بتوانند ناظر پارک محله خود باشند و مشکلات آن را به ما اطلاع دهند. تاکنون ۲۰۰ نفر در این طرح ثبتنام کرده‌اند و هنوز هم این ثبتنام ادامه دارد. 

وی در خصوص ارتباط این سازمان با انجمن مهمدسی فضای سبز نیز تاکید کرد: تعامل خوبی با این انجمن و پیمانکاران فضای سبز شهر برقرار کردیم. با ۱۰۹ پیمانکار فضای سبز شهر جلسه‌ای برگزار کرده و مشکلات و خواسته‌های آن‌ها را شنیده و برای حل آن‌ها اقدام کردیم.

امجدی با تاکید بر لزوم همگرایی و هم افزایی بین سازمان و انجمن، گفت: همه ما مهندس کشاورزی و فضای سبز هستیم و فرقی با یکدیگر نداریم و امیدواریم تا بتوانیم با تعامل با یکدیگر مشکلات فضای سبز شهر را حل کنیم‌.

وی در ادامه با اشاره به ایت رسانه در جامعه امروز، ادامه داد: در هر جامعه‌ای مشکلاتی وجود دارد که نخستین گام برای حل آن‌ها و توسعه شهر، آگاه سازی و همراهی آحاد جامعه است و در غیر این صورت هیچ پیشرفتی در جامعه حاصل نمی‌شود.

وی گفت: تشخیص صحیح مشکلات، انتقال صحیح آن به مردم و جمع آوری راهکارهای متناسب با آن‌ها از جمله الزامات هر دستگاهی بوده و مطبوعات و رسانه‌ نیز نقش اساسی در این حوزه ایفا می‌کند. 

امجدی گفت: خبررسانی بخشی از رسالت رسانه بوده و مهمترین شاکله هر رسانه را تولید محتوای قابل درک و مهم برای خواص و عوام تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فضای سبز شهر پارک محله پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز

شهردار تبریز امروز در بازدید از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز گفت: در این باغ موزه هم فناوری‌های روز هویت‌ها و هم موضوع‌های روز بین المللی دست به دست هم داده اند تا این فرهنگ عمیق و وسیع به نسل‌های بعدی جامعه منتقل شود که قسمت‌های عمده پروژه باغ موزه دفاع مقدس در حوزه زیرساختی و محتوایی انجام گرفته و برای بازدید عموم مردم آماده است.

هوشیار افزود: این باغ موزه با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد و در برخی زمینه‌ها نه تنها در تبریز بلکه در جهان نیز برای اولین بار این کار‌های هنری انجام گرفته است در نتیجه باید معرفی این پروژه عظیم را در آذربایجان  ایران و حتی در صحنه بین المللی آغاز کنیم و با توجه به آمار بالای تبریز در زمینه گردشگری شاهد بازدید‌های ۲۰۰ - ۳۰۰ هزار نفری از این باغ موزه در آینده باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی
  • تخصیص۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرحهای راه آذربایجان شرقی
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز