Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کیانی امروز چهارشنبه در شورای اداری و ستاد بزرگداشت هفته دولت گفت: شهرستان خرم آباد با سطح زیر کشت حدود ۴۱ هزار هکتار گندم دیم و آبی در سال زراعی جاری تولیدی معادل ۴۵ هزار و ۷۳۸ تن گندم داشته است که تا کنون بیش از ۳۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط کمیسیون‌های خرید گندم خریداری و تحویل سیلو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این امر با توجه به عملیاتی شدن طرح جهش تولید در دیمزارها در سطح چهار هزار و ۴۷۰ هکتار و جذب انواع ماشین آلات و دنباله بندهای مکانیزه و توزیع انواع کودهای شیمیایی و بذور مورد نیاز مزارع محقق شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد افزود: مبارزه اصولی و به موقع با آفات و بیماری‌ها و… علاوه بر افزایش کیفیت باعث بهبود عملکرد تولید در واحد سطح شده است.

کیانی گفت: در سال جاری به منظور استفاده بهینه از منابع آب، ۷۷۰ هکتار اراضی زراعی به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده که در این راستا ۲۳ میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی شهرستان برای صرفه جویی و استفاده مناسب از منابع آب در سال زراعی پیش رو استفاده از آبیاری به روش تیپ است که با این روش تا ۵۰ درصد از مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد تصریح کرد: برای حمایت از تولید با توجه به بهبود و تثبیت تولید در واحدهای صنعتی و روستایی، در زیر بخش دام و طیور تاکنون ۷۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

کیانی افزود: در راستای بهره وری بهینه از منابع پایه آب و خاک و توسعه گلخانه‌ها تاکنون ۲۴ واحد بازسازی و مبلغ ۳۰ میلیارد از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ پرداخت شده و در این راستا هشت واحد گلخانه در دست اجرا است که به زودی به بهره برداری می رسند.

وی به ۵۰۷ مورد کمیسیون تقویم اراضی زراعی مجاز و غیر مجاز انجام شده و تعداد ۷۷ پلاک مطرح در کمیسیون رفع تداخلات تعیین تکلیف شده اشاره کرد.

کد خبر 5571604

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی لرستان آبیاری نوین خرم آباد بوشهر هفته دولت ویروس کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان خطبه های نماز جمعه اربعین 1401 آمار کرونا اردبیل شیوع کرونا قزوین خراسان رضوی مشهد خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد تا هزار و ۲۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند و نیاز بهره برداران را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در حال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است، ادامه داد: ۱۳۰ طرح برای این منظور در دستور کار قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۶۳ درصد بوده و درحال تکمیل است.

نیکو اضافه کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است که این عملکرد سبب شده تا در سطح کشور رتبه دهم را بین استان‌ها به دست بیاوریم.

به گفته این مسئول، سازمان جهاد کشاورزی در برنامه ریزی پیش رو باید سه هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی کشاورزی اجرایی کند که بخش قابل توجهی از این مهم نیازمند تامین اعتبار به موقع و در برخی موارد همکاری بهره برداران است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سامانه‌های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و کیفیت مصرف آب می‌شود که استفاده از این روش به عنوان یکی از برنامه اصلی و هدفمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد